A KTM tovább tágította az utazó és kaland motorkerékpár-szektor korlátait a tovább fejlesztett középsúlyú 890 Adventure modellel. A 2023-as kiadás verhetetlen erőben, súlyban, agilitásban és speciális jellemzőinek köszönhetően bármilyen utat könnyed eleganciával tesz még izgalmasabbá.
A 890-es reszelős és érzékeny LC8-as motorja 105 lóerős teljesítménnyel és 100 Nm-es nyomatékkal biztosítja a megfelelő menetdinamikát bármilyen helyzetben. Az elektronikus gázkarral könnyedén előcsalható a motorból a vadóc, de finom adagolással könnyed gördülésre is képes a motor.
Az alacsony súlypont és a 20 literes üzemanyagtartály karcsú kialakítása kifejezetten ergonomikus üléshelyzetet tesz lehetővé. A motorosok ülő és álló helyzetben is könnyen manőverezhetnek, és a robusztus acél segédváz méretezése könnyen megbirkózik a csomagok jelentette többlet súllyal. Az ülésmagasság 800 és 825 mm közötti lehet, – a választott üléstől függően – miközben a hasmagasságot megtartja a terep használat érdekében. 2023-ban az egyik legjelentősebb változtatás a fejidom és az üzemanyagtartály közötti első részen történt, megerősítést helyeztek el, hogy nagyobb biztonságot és teherbírást kínáljon a GPS-eszközök számára.
Emellett szélesebb oldalidomok vannak a tankon, hogy védje a vezetőt az ütésektől és az ágak karcolásától. Az átdolgozott WP rugózás APEX 43 mm-es első villák felső részére kerültek a csillapítási és rugó előfeszítési szabályozók. A lengéscsillapítót úgy tervezték, hogy minimálisra csökkentsék a magasságot, és az új beállítások a kényelmet és a kalandozás igényeit is kiszolgálják. Az új ABS egységhez a 6D érzékelőkből származó információk becsatolásával lehetővé vált, hogy a fékerőt számos közlekedési szituációhoz kapcsolva tudja szabályozni a rendszer. A továbbfejlesztett ABS kapcsolódik a menetmódokhoz is, ezért az OFFROAD ABS (maximális fékvezérlés a hátsó kerék kioldásával és az elülső kerék fékerejének csökkentése révén) automatikusan bekapcsol OFFROAD vagy RALLY séma választása esetén.
Ezek mellett STREET és RAIN funkció választható még. Az innovatív DEMO beállítás megajándékozza a tulajdonost azzal a lehetőséggel, hogy az első 1500 km-en kipróbálhassa a Rider Aids teljes skáláját, mielőtt eldönti, hogy megvásárolja-e és véglegesen megtartja-e azokat. A KTM kényelmesebbé tette az utazást az új, magasabb szélvédővel, ami nagyobb szélvédelmet kínál, és megjelenésében a verseny KTM 450 RALLY-n használt plexi köszön vissza. Az új kétrészes , puha habszivacs szerkezettel, és a karcsúbb első részből álló üléssel is a komfortot növelték. Az 5”-os TFT-kijelző átdolgozott külső része ragasztott üveg borítást kapott, ami karc- és csillogásmentes. Az újratervezett menü és infografikák szoftvere még egyszerűbbé teszi a kezelését.
A háttérvilágítás fény ereje változik a környezeti fényhatásoktól függően, és a kijelző valamint a KTMconnect App közötti jobb szinkronnak köszönhetően a Turn-by-Turn+ navigációs útmutatás szintén megjeleníthető. A telefon használata és a hívások fogadása még soha nem volt ilyen egyszerű. A sportosabb és a dinamikusabb megjelenés érdekében a műanyagok anyagukban színezettek, és ahol lehetséges volt, „beépítették” a matricákat a jobb ellenállás érdekében, ahogy az a márka off-road motorkerékpárjain már megszokott. Praktikus gyári kiegészítőkkel is felszerelhető, amik közül talán a legkedveltebb, az új alumínium motor és tankvédő lesz.
Szöveg: Buny
Kép: KTM