Yamaha Ténéré 700 World Rally

Az új Ténéré 700 World Rally a Yamaha extrém terepiviszonyokhoz készült kalandmotorjának tökéletes változata, amely a világ legkeményebb versenyének kezdetéig vezethető vissza. A történet 1979-ben kezdődött, amikor a Yamaha megnyerte az első Dakar-ralit. Ezen a sikeren és a hosszú távú raliversenyek iránti növekvő érdeklődésen felbuzdulva a vállalat belevágott egy olyan gép fejlesztésébe, amely örökre megváltoztatta a motorkerékpárok világát.

Az 1983-ban bemutatott eredeti Ténéré a 20. század egyik legbefolyásosabb és legikonikusabb motorkerékpárjaként ismert. A Yamaha első kalandmotorja nagy kapacitású üzemanyagtartállyal, masszív vázzal és nagy nyomatékú motorral felszerelve, motorosok ezreinek adott lehetőséget arra, hogy távoli helyekre jussanak el, és új távlatokat fedezzenek fel.

Yamaha Ténéré 700 World Rally


Nincs még egy kalandmotor, amely megközelítené a legendás Yamaha Ténéré versenygépet. Nem csak azt tette lehetővé, hogy a motoros kalandorok egy teljesen új rétege is megélhesse álmait, hanem számos versenyzőt is arra ösztönzött, hogy részt vegyen a világ legkeményebb raliversenyein, amelyek a versenyzőt és a gépet is a végletekig próbára tették. A Yamaha csapat éves Dakar-kampányai során hihetetlen teljesítményt nyújtottak a sivatagspecialisták, köztük a Yamaha Motor France vezérigazgatója, Jean Claude Olivier – és természetesen a sivatagi legenda, Stéphane Peterhansel, aki hat győzelmet szerzett a Yamahával, és ezzel biztosította, hogy neve örökre bekerüljön a rekordok könyvébe.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

Ezeknek a versenyzőknek és az általuk vezetett gépeknek való tiszteletadásként a Yamaha bemutatja a Ténéré egy különleges változatát, amely a valódi versenyszellemet ötvözi a modernkori teljesítménnyel. A Stéphane Peterhansel 1993-as Dakar-versenymotorja által inspirált ikonikus gyári versenyszínekkel ellátott új Ténéré 700 World Rally a 2023-as Yamaha Adventure termékcsalád legexkluzívabb modellje, amely a Yamaha elmúlt 40 évének figyelemre méltó rali teljesítményét ünnepli a különböző Ténéré modellekkel.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

A ralispecifikációhoz tartoznak a prémium, hosszú rugóutas KYB felfüggesztési rendszerek, valamint a 23 literes kétoldali üzemanyagtartályok, az exkluzív Akrapovič titán kipufogó és egy speciális, kétrészes, lapos ülés – valamint egy okostelefonhoz csatlakoztatható, 5 hüvelykes színes TFT kijelző, egy 3 állásban kapcsolható ABS és egy állítható Öhlins kormánycsillapító. A Ténéré 700 World Rally merész új kék, rózsaszín és ezüst történelmi raliverseny színeivel, amelyek alapjául Stéphane Peterhansel 1993-as gyári motorjának dizájnja szolgál, a Yamaha győztes Dakar-történelmét ünnepli, és tiszteleg a világ legkeményebb versenyén részt vevő hős versenyzők előtt.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

Ugyanezeket a színeket fogják használni a Yamaha versenyzői, Alessandro Botturi és Pol Tarrés a 2023-as versenyprogramjukban, ahol a Ténéré gyári motorjainak terhelhetőségét tesztelik majd. Az új zászlóshajó Adventure motor minden alkatrésze prémium kategóriájú. Az exkluzív, slip-on Akrapovič hangtompító kiemeli a 270 fokos főtengelyű CP2 motorból érkező nagy nyomatékot és jellegzetes hangot, és az exkluzív gép kategóriájának legjobb specifikációjára helyezi a hangsúlyt.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

A Yamaha győztes Dakar-motorjai úttörő szerepet játszottak a vállalat nagy hatótávú üzemanyagtartályainak alkalmazásában, így a Ténéré 700 World Rally a legújabb, versenyre kifejlesztett 23 literes üzemanyagtartályokkal van felszerelve, amelyek nagy autonómiát biztosítanak a hosszú távú túrákhoz.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

Az üzemanyag jelentős része a lehető legalacsonyabban van elhelyezve, hogy az agilis kezelhetőség érdekében a tömegközéppont megvalósuljon, és a tartályok teteje a motoros mozgékonysága érdekében alacsonyabbra került, mint a normál Ténéré esetében. A Ténéré 700 World Rally prémium felfüggesztési rendszereit úgy tervezték, hogy kiváló menetteljesítményt biztosítsanak terepen való hosszú motorozás esetén is.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

A fekete színű, 43 mm-es KYB első villák teljes mértékben állítható rugóelőfeszítéssel, valamint kompresszió és húzócsillapítás-állítással rendelkeznek – így a motoros a különböző terhelésekhez, terepviszonyokhoz és sebességekhez igazíthatja őket. A 230 mm-es rugóútnak köszönhetően a World Rally a legkeményebb terepen is megállja a helyét.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

Az állítható hátsó felfüggesztési rendszer a csúcstechnológiás első futóműhöz illeszkedik, és egy versenyminőségű alumíniumtesttel rendelkezik, amelynél egy külső tartályos (piggyback) lengéscsillapító biztosítja az egyenletes csillapítási teljesítményt. A World Rally lengéscsillapítója speciális rudazattal és nagy rugóhatárolóval rendelkezik, és 220 mm-es rugóutat biztosít a hátsó keréknek.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

A 18 különböző beállítási lehetőséggel rendelkező, könnyű állítható Öhlins kormánycsillapító magabiztos vezetést és irányíthatóságot biztosít, amikor nehéz helyzetbe kerül, és lehetővé teszi a motoros számára, hogy a legtöbbet hozza ki a prémium felfüggesztési rendszerekből. A 2 részes kialakításnak köszönhetően a terepmotor jellegű lapos ülés a hátsó rész eltávolításával lehetővé teszi egy állvány vagy csomagtartó felszerelését.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

A lapos profilnak köszönhetően a motoros könnyen mozoghat, és a testsúlyát is könnyen áthelyezheti előre és hátra, míg a kettős fekete-szürke anyagból készült konstrukció szilárd, mégis kényelmes vezetést biztosít. A további exkluzivitás érdekében az ülésen a World Rally logója is szerepel. A Ténéré 700 World Rally versenyzői háromféle képernyőstílus – digitális, analóg vagy itiner (roadbook) stílus – közül választhatnak, és az 5 hüvelykes színes TFT kijelző az ingyenes MyRide alkalmazással okostelefonhoz is csatlakoztatható, így a képernyőn megjeleníthetők a szöveges üzenetek és a bejövő hívásokról szóló értesítések.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

A World Rally 3 állásban kapcsolható ABS-e teljes rugalmasságot biztosít a motoros számára, hogy beállíthassa a motor viselkedését a különböző felületeken. Az 1. üzemmódban az ABS mindkét keréken, korlátozás nélkül működik – ez a törvényi előírás a közutakon. A 2. üzemmódban az első keréken működik, és a hátsó keréken ki van kapcsolva az ABS, így jobban kezelhető a gép laza, kavicsos talajon. A 3. üzemmódban az ABS mindkét keréken ki van kapcsolva, ez a legjobb beállítás a sáros, homokos, igazi off-road szakaszokon.

Yamaha Ténéré 700 World Rally

Az exkluzív új Ténéré 700 World Rally Trophy Blue színben kapható, fekete színű első villával, fekete-szürke üléssel és fekete felnikkel.

Szöveg és kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes