Nem akármilyen újdonságokkal lepte meg a 2024-es Milánói Motorkiállítás látogatóit a Honda – az EV FUN és EV Urban névre keresztelt, elektromos hajtású tanulmánymodellekben a jövő mobilitási eszközeit ismerheti meg a nagyérdemű. Igen ám, de ezzel párhuzamosan a belső égésű motorok – kimagasló hatékonyságú és teljesítményű – következő nemzedékén is gőzerővel dolgoznak a márka szakemberei, és ahogy azt a Hondától megszokhattuk, valami igazán különlegeset alkottak.
A kis méretű, elképesztően karcsú, folyadékhűtésű, 75°-os hengerszögű, V3-as erőforrást nagyobb modellekbe szánja a vállalat, és a világ első elektromos kompresszorral felszerelt motorkerékpár-hajtóműveként érkezik majd a piacra.
Az elektromos kompresszor legfőbb előnye, hogy a hengerekbe áramló levegő nyomását nem a légköri nyomás, illetve a belső égésű motor főtengelyének fordulatszáma határozza meg, így mindig bőséges nyomaték állhat a vezető rendelkezésére. Ugyancsak javára szól, hogy nincs szükség töltőlevegő-hűtőre, a kapcsoló alkatrészek pedig tulajdonképpen szabadon elhelyezhetőek, tehát jobban érvényesülhetnek a tömeg-középpontosítási törekvések.
Akinek jó a memóriája, emlékezhet rá, hogy nem ez a Honda első sorozatgyártású V3-as motorja, hiszen a nyolcvanas évek közepén forgalmazott, kétütemű NS400R-ben is háromhengeres, V-henger elrendezésű egység dolgozott. Most, 40 évvel később, teljesen megváltozott világunkban már egyértelmű, hogy mennyi lélegzetelállító lehetőség rejlik ebben a konstrukcióban, így számos új, nagy hatékonyságú modellel bővülhet a márka választéka.
A fejlesztések tehát tovább folytatódnak, s mint mindig, ezúttal is arra irányulnak, hogy a Honda megajándékozza vásárlóit a motorozás és a motorbirtoklás csodálatos élményével.
Szöveg és kép: Honda Magyarország