Az új Ducati Multistrada V2: A legkönnyebb a középkategóriás crossover a szegmensben

A kéthengeres motorok szerelmeseinek szánt, teljesen újratervezett crossover a középkategóriában új mércét állít fel a könnyedség, a kezelhetőség és a vezetési kényelem terén. Az új Ducati V2 motorral és alumínium monocoque vázzal 18 kg-mal kevesebbet nyom a mérlegen, mint az előző modell A csúcskategóriás elektronikai felszereltséget kombinálták a Skyhook felfüggesztéssel, és a minimális előfeszítési funkciónak és a két magasságban állítható ülésnek köszönhetően a Multistrada V2 minden motoros számára megfelelő lehet.

Az új Multistrada V2 megtartotta a 19 hüvelykes első kereket, hogy a legkeményebb kalandok során is megfelelő kényelmet nyújtson. A motorkerékpárt teljesen újratervezték, az új V2-es motor köré, hogy még könnyebben hozzáférhető legyen, és még nagyobb vezetési élményt nyújtson.

Ducati Multistrada V2


Üzemanyag nélkül 199 kg a tömege, ez a legalacsonyabb érték ebben a szegmensben, ami javítja a kezelhetőséget és megkönnyíti a manőverezést. A motor még terhelt állapotban is nagyon stabil marad alacsony sebességnél. Alacsony tömege a változtatható szelepvezérlésű, kéthengeres motor széles és erőteljes fordulatszám-tartományával, az úttörő elektronikai csomaggal, valamint a fejlett ergonómiai és aerodinamikai fejlesztésekkel kombinálva biztosítja, hogy az új Multistrada V2 vezetési élménye, üzemanyag-fogyasztása, teljesítménye és kezelhetősége minden utazást felejthetetlen élménnyé tesz. Az új Multistrada V2 megjelenését a Multistrada család történetét meghatározó stíluskoncepciók ihlették, vízszintesen kiegyensúlyozott idomok, finom és rövid hátsó rész, valamint sportos vonalakkal jellemezhető első rész, amelyet az oldalidomok még jobban kiemelnek. A markáns „csőr” a Multistrada család jellemző vonása. Mint minden Ducati, a Multistrada V2 is egyesíti a külcsínt és a funkcionalitást.

Ducati Multistrada V2

A kutató- és fejlesztőmérnökök olyan aerodinamikai megoldásokat építettek a formatervezésbe, amelyek javítják a hőkomfortot és az időjárás elleni védelmet. A magas védelmet nyújtó és állítható magasságú szélvédőt gondos aerodinamikai vizsgálatok alapján készült, amelyek az első részbe tökéletesen integrált szélterelőket is tartalmazták. A Multistrada V4-hez hasonlóan oldalsó légcsatornákat alkalmaztak, amelyek a friss levegőt a motoros lábához irányítják. Az új fényszórókat és a hátsó lámpákat az utolsó generációs Panigale és Multistrada V4 ihlette, és hozzájárulnak a kompakt és agresszív kinézethez, amely azonnal felismerhető. A rövidebb „csőr” az új szélvédővel harmonikusabb képet alkot. A nagyon vékony jelzőfényeket, amelyek harmonikusan illeszkednek az oldalsó idomokba, újratervezték és áthelyezték, hogy biztosítsák az optimális láthatóságot, és rés keletkezzen a burkolatban, amely lehetővé teszi a friss levegő bejutását a vezetőhöz. A hátsó rész nagyon vékony a funkcionalitás és az ergonómia érdekében. Az ülések teljesen újak az előző modellhez képest. A felső és az oldalsó dobozoknak köszönhetően a vezető és utasa számára rendelkezésre álló hely jelentősen megnőtt a láb és a törzs tekintetében. Az új Multistrada V2 két pozícióban rögzíthető üléssel készül, 850 és 830 mm magassággal.

Ducati Multistrada V2

Ezenkívül a Ducati Performance katalógusa 870 mm-es magsságút is kínál. Az S változatban akár 790 mm-re is süllyeszthető az alacsony kiegészítő üléssel és az ültetőkészlettel. Az új Multistrada V2-t egy 90°-os V-elrendezésű, 890 köbcentiméteres, változó szívószelep-időzítéssel (IVT) és szeleprugóval szerelt motor hajtja. Ez az új, rendkívül kompakt és könnyű motor – mindössze 54,9 kg – jelentősen hozzájárul a motorkerékpár tömegének csökkentéséhez. Ebben a konfigurációban 115 LE-t ad le 10 750-es fordulatszámon, és 92 Nm-es nyomatékot 8 250-es fordulatszámon. A változtatható szelepvezérlésnek köszönhetően a V2-es motor optimalizálja a teljesítményt, a reakciókészséget és a fogyasztást.

Ducati Multistrada V2

A tartós nyomatékleadás alacsony és közepes fordulatszámon azt jelenti, hogy a nyomaték több mint 70%-a már 3500 fordulaton elérhető. 3500 és 11000 ford./perc között az érték soha nem esik 75% alá. Ezenkívül alacsony fordulatszámon egyenletesebb az égés, ami nagyon finom gázreakciót tesz lehetővé kis fojtószelep-nyitás mellett. A nagyobb lendkerék élvezetesebbé teszi a vezetést, különösen túrázáskor vagy forgalomban. Végezetül, az áttételi arányokat kifejezetten a Multistrada számára fejlesztették ki, rövidebb első és második fokozattal, hogy javítsák a használhatóságot alacsony sebességnél és a gyorsulást teljes terhelés mellett.

Ducati Multistrada V2

A sebességváltót az új Ducati Quick Shift 2.0-val szerelték fel, amely pontosabb érzést ad a váltókaron és gyorsabb sebességváltást tesz lehetővé. A kényelem és a vezetési élmény javítása érdekében újratervezett vázat, hátsó segédkeretet és lengőkart építettek be, amelyek ugyanazt a tervezési filozófiát követik, mint a Multistrada V4-nél már megismertünk. Az alumínium monocoque teherhordó elemként használja a motort, a hátsó segédváz cső alakú térvázszerkezetből áll, a lengőkar pedig alumínium öntvény. Az új V2-es motorral kombinálva ez rendkívül alacsony tömeget tesz lehetővé, az „S“ változat 202 kg-ot nyom a félaktív felfüggesztéssel. A teljes átalakításnak és a monocoque váz megoldásának köszönhetően a mérnököknek sikerült egy nagyon keskeny motorkerékpárt alkotniuk, így a vezető könnyebben teszi le a lábát. Az új ergonómia kialakítás miatt kevesebb erőfeszítést igényel a kormány elfordítása, és semlegesebb viselkedést garantál kanyarodáskor. Elől 45 mm-es csúszószárú Marzocchi villa, hátul Sachs lengéscsillapító gondoskodik az útegyenetlenségek kiszűréséről.

Ducati Multistrada V2

A Multistrada V2 S félaktív és elektronikusan vezérelt Ducati Skyhook felfüggesztéssel rendelkezik, amely tovább javítja a kényelmet, a biztonságot és a teljesítményt. Ez a rendszer a Minimum Preload funkcióval lehetővé teszi a hátsó felfüggesztés minimálisra süllyesztését egy egyszerű gombnyomással, hogy megkönnyítse a lábak érintkezését a talajjal. Az új Multistrada V4-hez hasonlóan a felfüggesztés beállításai a menetmódoktól függetlenül is választhatók, miközben az elektronikus vezérlési paraméterek és a motor reakciója változatlan marad. A Multistrada V2 mindkét változata 19 hüvelykes első és 17 hüvelykes hátsó kerekén Pirelli Scorpion Trail II abroncsok feszülnek. A Brembo fékrendszer elöl dupla 320 mm-es, hátul pedig egyetlen 265 mm-es féktárcsával biztosítja az első osztályú lassítást. Az elektronikai csomag a kormányon lévő újratervezett kezelőszervekkel állítható be, az 5 hüvelykes színes TFT-kijelző többnyelvű felhasználói felületen. Az öt elérhető vezetési séma (Sport, Touring, Urban, Enduro és Wet) szintén könnyen állítható. A vezetési módok a kanyar ABS-t, a Ducati Traction Control-t (DTC), a Ducati Wheelie Control-t (DWC) és a motorfékszabályozást (EBC) is előre meghatározott értékekre állítják, amelyeket a motoros módosíthat.

Ducati Multistrada V2

A három információs móddal (Road, Road Pro és Rally) a vezető a legtöbbet hozhatja ki a kijelzőből, és módosíthatja a megjelenített információkat, hogy minden helyzetben a legjobb vezetési élményt nyújtsa: a Road Pro például a teljesítmény százalékos arányát mutatja valós időben. Végül a Ducati Multistrada V2 alapfelszereltségként tempomattal, a műszerfalba integrált USB-aljzattal, a Ducati Brake Light EVO-val (amely hirtelen fékezés esetén vészvillogást biztosít) és a V2 S esetében. , a Ducati Multimedia System , amely lehetőséget kínál a lépésről lépésre történő navigáció aktiválására. Az új Coming Home funkció biztosítja, hogy a tompított fényszóró egy ideig bekapcsolva maradjon a gyújtás kikapcsolása esetén is, hogy megvilágítsa a motorkerékpár előtti területet és megkönnyítse a tájékozódást. A tartozékok széles választéka lehetővé teszi, hogy a Multistrada V2 a legkülönfélébb igényekhez igazodjon. A motorkerékpárra 60 literes műanyag vagy 76 literes alumínium dobozok rögzíthetők.

Ducati Multistrada V2

Az acél bukócsövek segítenek csökkenteni a sérüléseket esés esetén, a középső állvány pedig megkönnyíti a karbantartást. A kalandvágyó motorosok küllős kerekeket szerelhetnek fel, így a Multistrada V2 még sokoldalúbbá válik, és az aszfalt után is folytatható az utazás. Végül a Termignoni kipufogókból álló kínálat ad lehetőséget a gyáriak cseréjére. Az első változat Ducati Red színben kapható, míg a második változat Storm Green és Ducati Red árnyalatokból ad választási lehetőséget, és további opcióként választható Travel felszerelés is, kiegészítve műanyag oldal dobozokkal, közép állvánnyal és fűthető markolatokkal. Az új Ducati Multistrada V2 2025 januárjában érkezik a márkakereskedésekbe, 35 kW-os változatban is elérhető.

Szöveg: Buny

Kép: Ducati

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes