Honda Forza 350 – 2025

A kifejezetten karcsú, stílusos, aerodinamikailag is hatékony Forza 350 tervezőit a modellcsalád zászlóshajója, a Forza 750 ihlette. Legszembetűnőbb eleme kétségtelenül a szemet gyönyörködtető fényszóróval izgalmasabbá tett fejidom, hiszen nagy műgonddal rajzolt vonalaival már messziről hirdeti, hogy sportos, céltudatos prémiumrobogóval állunk szemben. A masszív acélváz, a 33 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópvilla, a kettős hátsó rugóstag és a 15”, illetve 14”-os kerékgarnitúra magabiztosan kezelhetővé teszi a modellt, és úttartását is a legmagasabb szintre emeli.

A 2025-ös évet új, 5”-os, kristálytiszta, ösztönösen használható TFT-műszeregységgel kezdi meg a modell, amit egyszerűsített kormánykapcsolókkal kezelhet a pilóta és a Honda RoadSync alkalmazás segítségével okostelefonjával is összekapcsolhat.

Honda Forza 350


Igen hasznos a kesztyűtartóba épített, hordozható eszközök töltésére szolgáló USB-C-aljzat, valamint a két sisak befogadására alkalmas, ülés alatti tárolórekesz is, amelyet 2025-től már belső lámpa világít meg. A 330 cm3-es motor a teljes fordulatszám-tartományban rendkívül erős, csúcsteljesítménye 29,2 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 31,5 Nm, végsebessége pedig 137 km/h. Hogy teljesítse az Euro 5+ károsanyag-kibocsátási előírásokat, új ECU-beállításokat, katalizátort és kipufogórendszert kapott, valamint kén-dioxid-érzékelővel látták el. A Forza 350 vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak 2025-ben: Carnelian Red Metallic (metálpiros), Pearl Falcon Gray (gyöngyház-szürke), Pearl Nightstar Black (gyöngyházfekete), Matt Pearl Cool White (gyöngyházfehér). A Forza 350 Special Edition az alábbi színben lesz elérhető 2025-ben: Matt Cynos Gray Metallic (metálszürke) piros grafikával és varrásokkal.

Honda Forza 350

A Forza 350 átlagon felüli időjárás-védelme egyebek mellett a 180 mm-es tartományban állítható, motoros mozgatású, kormányról vezérelhető szélvédőnek tudható be. Ezt úgy alakították ki, hogy elterelje a menetszelet a vezető testéről és fejéről, egyben hatékonyan csökkentse a szélzajt. Ugyanakkor arra is gondoltak a tervezők, hogy lakott területre érve már nem a szélvédelem a legfontosabb szempont, és többre értékeli a vezető, ha szabadon elláthat a plexi felett, ezért aztán gombnyomásra, pillanatok alatt legalsó állásba ereszthető a légterelő. Hogy nagy sebességnél se legyen zavaró a turbulencia, nagyméretű nyílást alakítottak ki a motor elején, jelentősen csökkentve ezzel a légörvények kellemetlen hatásait. Az aprólékosan kidolgozott részletek sokasága és a tökélyre csiszolt, határozott vonalakkal megrajzolt formavilág áramvonalassá teszi az új Forza 350-et, stílusos megjelenése pedig azt sugározza, hogy prémium minőségű, sportos, modern robogó áll előttünk.

Honda Forza 350

A két teljes értékű bukósisak befogadására alkalmas, immáron belsőtér-világítással ellátott, ülés alatti csomagtartó akár ketté is osztható, így külön rekeszbe kerülhet a fejvédő és az esőruha, vagy az A4-es méretű táska. Bal oldali, idomzatba rejtett kesztyűtartója zárható, sőt szintén több részre osztható, ha például telefonunkat és egy üdítőt vagy kulacsot szeretnénk betenni, és USB-C-aljzat elektromos aljzatot is találni benne. A lámpatestek egytől-egyig fénydiódásak. Újdonság az 5”-os, színes, áttervezett külső borítású TFT-műszeregység, melyet úgynevezett optikai ragasztással állítanak össze, azaz gyantával töltik ki a kijelző és a fedőüveg közötti rést, ezzel jelentősen csökkentve a tükröződést és hatékonyabbá téve a háttérvilágítást. Ugyancsak a 2025-ös modellév hozadéka az Android- és iOS-alapú okostelefonok vezeték nélküli csatlakozását biztosító Honda RoadSync alkalmazás. Ezáltal a kijelző roppant egyszerűen használható turn-by-turn navigációra, sőt, ha a vezető sisakbeszélővel motorozik, hívásokat fogadhat és zenét is hallgathat, miközben a háttérvilágítással kiegészített, négyirányú, bal oldali kormánykapcsolóval ösztönösen kezelheti a sokoldalú műszeregységet.

Honda Forza 350

Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy letölti az ingyenes Honda RoadSync alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból, és készülékével csatlakozik a műszeregységhez. Még közelebbről vizsgálva további műszaki csemegéket is felfedezhetünk, ilyen például a Smart Key rendszer, amely nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz zárjához kapcsolódik, hanem az – extraként rendelhető – 45 literes felső dobozt is nyitja-zárja. Ha a vezető, zsebében az okos kulccsal, eltávolodik a motortól, a vezérlőelektronika automatikusan reteszel, még csak meg se kell nyomni a távirányítós kulcson elhelyezett gombot. Az újdonság bevezetése ellenére természetesen a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár. Innovatív megoldásként a zárszerkezetet a motorba építették, ezáltal az nem vesz el helyet a dobozba pakolt holmik elől.

Honda Forza 350

A hátsó irányjelzők Automatikus Vészvillogóként (Emergency Stop Signal, ESS) is hozzájárulnak a menetbiztonsághoz. amint az ABS érzékelőitől kapott jelek arra utalnak, hogy vészfékez a vezető, bekapcsol a négy irányjelző, hogy figyelmeztesse a többi közlekedőt. Hála a súrlódást csökkentő technológiának, a Forza 350 új „enhanced Smart Power+” motorja kifejezetten erős és károsanyag-kibocsátása is roppant alacsony. A 330 cm3-es, folyadékhűtéses, elektronikus üzemanyag-befecskendezésű, négyszelepes, SOHC-vezérlésű egység csúcsteljesítménye 21,5 KW (29,2 LE, 7500 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 31,5 Nm (5250 f./perc). Az erőtőtől duzzadó hajtóműnek hála egészen 137 km/óráig képes gyorsítani a Forza 350, és álló helyzetből indulva mindössze 10,4 másodperc alatt tesz meg 200 métert.

Honda Forza 350

A furat 77 mm, a löket 70,7 mm, a kompressziós viszony pedig 10,5:1. A görgős szelephimba, a siklócsapágyas főtengely és a szimeringekkel zárt forgattyúház egyaránt garancia a tartósságra, egyben a kiemelkedő teljesítményre. Különleges megoldás, hogy a CRF450R enduróból származó olajfúvóka hűti a dugattyú alját és szoknyáját, ami pontosabb gyújtásidőzítést tesz lehetővé, így nagyobb energia szabadul fel az égés során. A motor üzemeltetéséhez 1,8 liter kenőanyag szükséges. A levegő és az üzemanyag keveréke nagyméretű, 5,5 literes légszűrőházon, valamint 36 mm-es torokátmérőjű fojtószelepen keresztül áramlik be motorba. Szintén a hatékonyság növelése volt a cél a szívócsatorna kialakításakor, mely örvényszerű áramlást hoz létre a hengerben, ezáltal egyenletes, tökéletesebb égés érhető el.

Honda Forza 350

Emellett az optimalizált, egyenes kipufogócsatorna és a csekély ellenállású, kétkamrás kipufogódob is nagyban hozzájárul a Forza 350 kiemelkedő teljesítményéhez, valamint remek gyorsulásához. A főtengely középsíkjától 5 mm-rel eltolt dugattyú kevésbé súrlódik a henger falán, ezáltal még hatékonyabb az erőforrás működése, s ugyanezt szolgálja a hidraulikus vezérműlánc-feszítő, továbbá a kenőanyag-szivattyú alkalmazása is. Ez utóbbit főként nagy teljesítményű gépekben láthatjuk, és azért építik be, hogy csökkenjen az olaj pangása, a hajtómű súrlódási és szivattyúzási vesztesége, valamint mérséklődjön az erőforrás belsejében uralkodó nyomás. Igencsak hasznos a kiegyensúlyozó tengely is, ami azért felel, hogy a kiszűrje a zavaró rezgéseket és hozzájáruljon az élvezetesebb, zavartalan motorozáshoz. A motorerő V-Matic erőátvitelen keresztül jut el a hátsó kerékre.

Honda Forza 350

A szíjas szekunder hajtásra épülő, automatikus váltót úgy hangolták, hogy rendkívül gyorsan reagáljon a gázadásra kis sebességnél, és egyenletes gyorsulást garantáljon. Szintén a biztonságos és egyenletes gyorsulás érdekében lett alapáras a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC). A rendszer roppant egyszerű és hatékony: ha fordulatszám-különbséget észlel az első és hátsó kerék között, villámgyorsan kiszámítja az eltérés mértékét, és az üzemanyag-befecskendezés módosításával a hajtott kerék visszanyeri tapadását. A HSTC a bal oldali markolat mellett elhelyezett gombbal kapcsolható be és ki, ha kénytelen beavatkozni, a műszerfalon T jelzés villan fel. A kiváló menetteljesítményeket visszafogott károsanyag-kibocsátás mellett éri el a modell, tudniillik az ECU átprogramozásával, a kipufogórendszer optimalizálásával és kén-dioxid-érzékelő beépítésével az Euro 5+ szigorú előírásainak is megfelel. Mivel az üzemanyagtartály 11,7 L-es és az erőforrás mindössze 3,33 L-t fogyaszt száz kilométerenként (WMTC-szabvány szerint), az elméleti hatótáv meghaladhatja a 340 km-t. Erős, mégis könnyű acélcsőváz biztosítja a Forza 350 megnyugtató stabilitását.

Honda Forza 350

Remek egyenesfutásában nagy szerepe van az 1510 mm-es tengelytávnak, a fordulékonyság pedig az átgondolt geometria számlájára írható – a villaszög 26,5°, az utánfutás pedig 91 mm. Az elsőrangú hűtés érdekében az üzemanyagtartály elé rögzítették a radiátort, míg az akkumulátor a tank és a nyereg alatti csomagtér között található, hogy minél ideálisabb legyen a motor súlyelosztása. A modell nedvestömege 186 kg. A 780 mm-es nyeregmagasság és a természetes, felegyenesedett üléshelyzetnek hála messze belátható a motor környezete, és a Forzát is könnyen észreveszi a többi közlekedő. Visszapillantókkal együtt 860 mm a motor teljes szélessége, míg a 754 mm-en nyújtózó kormány alatt 580 mm-es első idom védi a vezetőt a menetszéltől. A karcsú építésmód révén a legnagyobb torlódásokon is pillanatok alatt áthámozhatja a magát a Forza vezetője. A masszív, 33 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokhoz hét fokozatban állítható rugó-előfeszítésű hátsó rugóstagokat társítottak a Honda mérnökei, ezeken támaszkodik meg az egy darabból álló, alumínium lengővilla.

Honda Forza 350

Kezelhetőség, menetkomfort és közlekedésbiztonság szempontjából egyaránt rendkívül fontos, hogy kiváló tapadású abroncsok kerültek a modellre. A 15”-os, alumíniumból öntött első keréken 120/70 R15 méretű gumi feszül, míg a hátsó köpenyről 140/70 R14-es érték olvasható le. A 256 mm-es első és 240 mm-es hátsó tárcsára épülő fékrendszer ugyancsak elsőrangú, különösképp, hogy működését nedves úton is biztonságos lassítást szavatoló, kétcsatornás blokkolásgátló felügyeli.
Eredeti Honda Kiegészítők széles választéka garantálja, hogy minden vásárló saját ízlésére és igényeire szabhassa a Forza 350-et. A tartozékok gondosan összeválogatott csomagban és egyenként is megrendelhetőek. A Style csomag esetében az esztétikum, a kényelem és a sportos, egyszersmind prémium színvonalú megjelenés áll a középpontban, ennek megfelelően az alábbi tartozékokat foglalja magában: lábtartópanel, komfortülés, háttámla az utasnak. Az Urban csomaggal még praktikusabbá varázsolható a Forza 350, így a hétköznapi ingázás is gondtalanabb lehet. Tartalma: markolatfűtés, lopásgátló csipogó. Elérhető továbbá: 45 literes Smart Top Box túradoboz, 35 literes túradoboz, belső táska túradobozhoz, csomagtartókonzol.

Szöveg és kép: Honda Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes