
A fejlődés a Streetfighter frontján sem állt meg, a futómű nagyobb beállítási tartományának köszönhetően jobb vezetési élményt garantál az úton és maximális kényelmet a mindennapokban. Emellé visszafogottabb kipufogó hangot, amely ennek ellenére, továbbra is nagyszerű karaktert kölcsönöz a motornak.
A Streetfighter V4-es motorja a Panigale-ből származik, és még jobban hasonlít rá, mint az előző modell esetében. A Desmosedici Stradale motor szoros rokonságban áll a Ducati MotoGP motorkerékpárokban használt motorral, amellyel számos műszaki megoldásban osztozik, kezdve a felépítésével.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
Ez egy 90°-os V4 desmodromikus szelepvezérléssel, ellentétesen forgó főtengellyel és dupla gyújtással készülő gép, ami a Streetfighter V4-nek a Desmosedici GP hangjához nagyon hasonlító karaktert ad. Az új Streetfighter V4 Desmosedici Stradale vezérmű tengelyeit optimalizált profillal és hosszabb útat garantáló rendelkező bütykökkel szerelték fel. A generátor és az olajszivattyú megegyezik a Panigale V4 R-ével, míg a sebességváltó a Superleggera V4-ből érkezett. A Streetfighter V4 első ízben változtatható hosszúságú szívótölcsérekkel is rendelkezik, amelyek 25 és 80 mm között mozognak, ami egyszerre növeli a maximális teljesítményt és a vezethetőséget. Az Euro5+ károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő motor 214 LE-t ad le 13 500-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 120 Nm 11 250-es fordulaton. A Ducati Performance by Akrapovič teljes versenyrendszerének használatával a maximális teljesítmény 226 LE-re nő. Az új Streetfighter V4 megjelnése megőrzi a Panigale összetéveszthetetlen streetfighter karakterét, csak burkolat nélkül.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
A kiegyensúlyozottabb arányoknak és az első és a hátsó egyenletesebb egyensúlynak köszönhetően olyan vonalak jönnek létre, amelyek előre dőlnek, mintha a következő kanyarba érkezne meg a gép. A vadonatúj, teljesen LED-es fényszóró emeli az új agresszív arculatot. Hátul LED hátsó lámpa funkcionálisan két részre oszlik, így jön létre a dupla C, amely minden sportos Ducatira jellemző. A 16 literes tank, amely különösen keskeny és nagyon markáns vállal jellemezhető, ami tovább fut a hátsó részre. Mindkét alkatrészt úgy tervezték, hogy egyesítse a stílust és a funkcionalitást, és javítsa az ergonómiát a sportos vezetés közben. Végül nem hiányozhattak az előre dőlő emeletes szárnyak sem, amelyek az első verzió óta a Streetfighter V4 jellegzetes elemei. Az előző modellhez képest hatékonyabbak (+17 kg leszorítóerő 270 km/h-nál), valamint kifinomultabban illeszkednek a motor vonalaiba. A motor alá szerelt kipufogó megőrzi a Ducati sportmotorjainak stílusos benyomását, alacsonyan tartja a tömegközéppontot, és tiszta rálátást tesz lehetővé az új lengőkarra, amely vizuálisan is könnyebbnek tűnik a kétoldali nagy bemélyedéseknek köszönhetően.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
Az üléspozíció az új Panigale V4-től származik, hogy javítsák a jármű irányíthatóságát, miközben növelik a vezetési kényelmet, különösen a magasabb vezetők számára. A rendelkezésre álló nagyobb helynek köszönhetően az ülés/tank egység nagyobb mozgásszabadságot kínál hosszirányban, és megkönnyíti az aerodinamikai szempontból kedvezőbb testhelyzet felvételét és megtartását. A tank felső részén található mély bemélyedés a sisak állvédője számára lehetővé teszi, hogy a versenyző különösen aerodinamikussá tegye magát az egyenesekben.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
Ugyanakkor a motoros hatékonyabban támaszkodhat a tartály hátsó részére, amely az oldalsó párnákkal és az ülés formájával kombinálva jobb tartást biztosít fékezéskor és kanyarokban. A vezető könnyebben rögzítheti a térdét, ami kevésbé fárad el fékezéskor és kanyarokban lógva. Az új ergonómiának köszönhetően a karokra nehezedő terhelés jelentősen csökkent. Az előző modellhez képest a kormány 10 mm-rel hátrébb került, közelebb a motoroshoz. A lábtámaszok alacsonyabbak és előrébb vannak, és beljebb. Ez a hasmagasság veszélyeztetése nélkül növeli a vezető kényelmét. Végül az oldalsó idomokon elhelyezett két ventilátor elvezeti a forró levegőt a vezető lábától, így javítva a hőkomfortot.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
A Streetfighter V4 még soha nem hasonlított ennyire a Panigale V4-re. Az új szuperbike nagyon stabil vázának köszönhetően ennél a modellnél nem volt szükség a lengőkar meghosszabbítására, hogy a motorkerékpár további stabilitást kapjon. A geometria kis módosítása (+0,5°-os kormányszög, +1 mm-es görgő) elegendő volt a mozgékonyság és a stabilitás tökéletes szintéziséhez. Az első vázrész könnyebb (3,47 kg) az előző modellhez képest. Magabiztosságot ad dőléskor, nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé, és könnyebben tartható a választott íven.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
Ezenkívül az új lengőkar javítja a tapadást a kanyarokban, és ezáltal a gyorsulást. A lengőkar és a felfüggesztés 2,9 kg-mal könnyebb, mint az előző modellé. A Streetfighter V4 S ötküllős kovácsolt felnijei, amelyeket a DesmosediciGP ihletett, mindössze 2,95, illetve 4,15 kg-ot nyomnak. A Streetfighter V4 S-re szerelt, harmadik generációs, elektronikusan vezérelt Öhlins NIX/TTX felfüggesztés szélesebb beállítási tartományt kínál, és kényelmesebb kalibrálást tesz lehetővé közúti használathoz, valamint fenntarthatóbb és hatékonyabb használatot a versenypálya szegélyei között. Ugyanakkor a hidraulika megnövelt munkasebessége minden vezetési helyzetben pontosabb visszajelzést ad.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
Ezenkívül a Panigale V4-hez képest a hátsó felfüggesztés progresszív változata is megújult, hogy kényelmesebb legyen az úton. A vezetési kényelmet tovább növeli a „Cruise Detection” stratégia. A rendszer lágyítja a felfüggesztést, ha állandó sebességet észlel, például autópályán haladva. Az új Streetfighter V4 is Brembo Hypure féknyergekkel van felszerelve, amelyek könnyebbek (páronként 60 gramm az előző modellhez képest) és erősebbek, hatékonyabban vezetik el a fékezés során keletkező hőt, egyenletesebb fékezési teljesítményt és ezáltal nagyobb hatékonyságot biztosítanak a pilótának. A Ducati és a Bosch együttműködésében kifejlesztett Race eCBS kanyarfunkcióval rendelkező rendszere képes aktiválni és modulálni a hátsó féket. Ez korlátozza az erő átadását és javítja a motorkerékpár stabilitását fékezés közben, mind az úton, mind a versenypályán, még akkor is, ha a motoros csak az első féket használja. Az eddigi három helyett immár öt fokozatban állítható rendszer a versenypályán a legalacsonyabb szinteken hasonlóan avatkozik be, mint a profi pilóták. A közúti használatra szánt magasabb szinteken egyszerre javítja a biztonságot és a menetstabilitást.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
A Ducati Vehicle Observer, a Ducati Corse által a MotoGP-ben kifejlesztett algoritmus több mint 70 érzékelőt figyel, finomítva az elektronikus vezérlést, amely soha nem látott hatékonyságot ér el. Ennek a funkciónak a precizitása lehetővé teszi, hogy a vezérlőrendszer szinte proaktív módon beavatkozzon, hogy megfeleljen a vezető igényeinek a maximális teljesítményre törekvőnek. A 2025-ös Streetfighter V4 fejlett elektronikus segéd rendszerek átfogó csomagját tartalmazza. Az új, 6,9 hüvelykes, 8:3-as képarányú színes kijelző tökéletesen illeszkedik az új Streetfighter stílusába. A kijelző dinamikusan változtatja elrendezését az oszlopok mozgatásával és a hely újraosztásával, hogy maximálisan láthatóvá váljanak az éppen használt funkciók, például a navigáció. Az Info Mode Track a Riding Mode Race rendszerrel kombinált, hogy kiemelje a legfontosabb információkat a versenypályán.

Ducati Streetfighter V4 – 2025
Az új Streetfighter V4 és V4 S változatban kapható, és 2025 márciusában lesz elérhető a márkakereskedésekben. Az S modell Öhlins felfüggesztéssel és kormánylengéscsillapítóval, kovácsolt kerekekkel és lítium akkumulátorral kerül a kereskedésekbe. Mindkettőt együlésesként kínálják.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati