
Egy motorkerékpár azoknak, akik valami másra vágynak, mint minden, ami már létezik, és szeretnének kitűnni a tömegből. Az alacsony üléshelyzet jó irányítást biztosít a vezetőnek, és a motorkerékpár erős egyéniséget sugárzó megjelenése felkelti a figyelmet. Az XDiavel V4 egy olyan motorkerékpár, amely kis sebességgel képes cirkálni a városi utakon, ugyanolyan természetességgel, mint amivel a kanyargós vidéki utakon örvendezteti meg a tulajdonosát.
Az XDiavel V4 a kontrasztok motorja ami első pillantásra világossá válik. A sportcirkáló alacsony és letisztult vonalait egy szuperautó is megirigyelné, a négy kipufogó kivételes esztétikája és konstrukciója külön kiemeli ezt. A vezető kívánságától függően az XDiavel V4 lehet cirkáló, hogy élvezze a naplementét a tengerparti úton, vagy sprintre kész dragster, a közlekedési lámpák zöld jelzésére.

Ducati XDiavel V4 – 2025
Az üzemanyagtartályon az új, feltűnő Black Lava és Burning Red színek láthatók, amelyeket kifejezetten az XDiavel V4-hez kevertek. Amikor fény éri őket, áramló és elegáns tükröződést mutatnak. Az első és hátsó lámpák jellegzetessége, valamint az oldalsó burkolatokba integrált irányjelzők hozzájárulnak az XDiavel V4 összetéveszthetetlen megjelenéséhez. A fényszóróba integrált nappali menetfény dupla C-profiljával a fényszóró belső felépítésének kontrasztjainak játékában hívja fel magára a figyelmet. Az alumíniumból készült egyoldalas lengőkar jó rálátást biztosít az alacsony oldalfalú hátsó kerékre, amelyre 240/45-ös abroncs került. Az öt küllős, csillag alakú felni az amerikai izomautókra emlékeztet. Az alacsony ülés (770 mm) és az XDiavel 1260-hoz képest lejjebb húzott kormány nyújtotta kényelem megkönnyíti a kezelhetőséget.

Ducati XDiavel V4 – 2025
A kényelem jelentősen javult, 25 mm-rel nagyobb mozgást biztosító hátsó felfüggesztésnek és mindenekelőtt a szélesebb és vastagabb ülésnek köszönhetően. Az utas egy tágasabb és kényelmesebb ülésen foglalhat helyet. Azok, akik olyan üléspozíciót részesítenek előnyben, amely lehetővé teszi az XDiavel V4 dinamikus tulajdonságainak még jobb kihasználását, a Ducati katalógusából származó speciális készletnek köszönhetően még hátrébb tolhatja a lábtartókat. A tartozékként kapható hátsó burkolattal pedig az XDiavel V4 együlésessé is válhat. Az XDiavel 1158 köbcentiméteres lökettérfogatú Granturismo V4-es motorja teljesítményt, dinamizmust és a vezetési élményt garantál. Ez az ellentétesen forgó főtengely kifinomult technológiájának is köszönhető, amely a Ducati MotoGP gépéhez hasonlóan csökkenti a giroszkópos hatást. A motor a megjelenés központi eleme, a fekete magasfényű fényezésnek is köszönhetően. Erőteljes (168 LE), minden fordulatszám tartományban gazdag nyomatékban (126 Nm), ugyanakkor rendkívül könnyű és kompakt.

Ducati XDiavel V4 – 2025
Alacsony karbantartási igénye miatt, a 60 000 km-es intervallum miatt, csökken a fenntartási költség. Az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás szempontjából is hatékony az erőforrás. Ez a funkció nem csak álló helyzetben kapcsolja ki a hátsó hengersort, hanem alacsony sebességnél és alacsony motorterhelés mellett is. A Twin Pulse gyújtási sorrend és a hangzásra nagy figyelmet fordítottak a speciális kipufogórendszer fejlesztésekor. A fejlett hátsó henger-deaktiválása lehetővé teszi, hogy a motor két- vagy négyhengeresként működjön, zökkenőmentes átmenetekkel, ez változást idéz elő a kipufogó hangjában is, amikor egyik üzemmódból a másikba váltunk. Mélyebb, alacsonyabb frekvenciájú hang jellemzi a V4 Granturismo-t, amikor csak a két első henger aktív, míg a frekvenciák magasabbak lesznek, ha mind a négy henger működik. A V4 Granturismo motor teljesítménye olyan agilitással és vezetési dinamikával párosul, amely egy ilyen típusú motorkerékpártól nem megszokott, és minden helyzetben lenyűgöző vezetési élményt és érezhető biztonságot jelent. Az XDiavel V4 üres tömege 229 kg, ami 6 kg megtakarítást jelent az XDiavel 1260 S-hez képest.

Ducati XDiavel V4 – 2025
A V4 Granturismo kis súlya és a motorkerékpár számos elemén végzett célzott beavatkozások eredményezték ezt a megtakarítást. Mindez a komponensek finomításával párosul. A fordított villa 50 mm-es átmérője, állítható csillapítása és előfeszítése lélegzetelállító gyorsítást és lassítást tesz lehetővé rendkívül könnyedén és biztonságosan. A 168 lóerős V4 Granturismo ereje a speciális áttétellel kombinálva kevesebb, mint 3 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulást. A 330 mm-es tárcsákkal és Brembo Stylema féknyergekkel ellátott fékrendszer akár 11,5 m/s²-es lassulást is lehetővé tesz. Ez az érték általában csak versenymotorokon, és az ABS rendszer igen kifinomult kalibrációjának köszönhetően érhető el, amely minden körülmények között előnyt jelent a vezetési biztonság szempontjából. A teljes és hatékony elektronikai csomagnak köszönhetően a motoros teljes mértékben és biztonságosan kihasználhatja az XDiavel V4 teljesítményét.

Ducati XDiavel V4 – 2025
Az XDiavel V4 három teljesítmény szintet és négy vezetési módot kínál: Sport, Túra, Város és Eső, amelyeknek köszönhetően a motoros a helyzethez és preferenciáihoz igazíthatja a motor teljesítményét és a vezetőt segítő rendszerek – Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control és Cornering ABS – beavatkozását. A sebességtartó automatika nyugodt vezetést biztosít az autópályán, míg az új Panigale V4-ből származó Ducati Quick Shift Up/Down rendszer továbbfejlesztett funkcionalitása kevésbé fárasztóvá és hatékonyabbá teszi a sebességváltást sportos vezetés közben. Végül a Launch Control garantálja a gyors indítást, ha teljes mértékben ki szeretné használni valaki az XDiavel V4 gyorsulását. A motoros az összes elektronikus rendszert vezérelheti a kormányon lévő kezelőszervekkel és az új, 8:3-as képarányú, 6,9 hüvelykes TFT színes kijelzővel, amelyet először a Panigale V4-nél mutattak be.

Ducati XDiavel V4 – 2025
A kijelző Bluetooth-kapcsolatot is kínál az okostelefon párosításához hívásokhoz, szöveges üzenetekhez és zenéhez, vagy a részletes navigációs rendszer használatához (tartozékként kapható) a Ducati Link alkalmazáson keresztül. Azok a tulajdonosok, akik szeretnék fejleszteni XDiavel V4 túraképességét, számos lehetőséget találnak a Ducati Performance katalógusában, kezdve a 48 literes teljes térfogatú félmerev dobozokkal. Ez a megoldás a motorkerékpárhoz illő fényezésnek köszönhetően tökéletesen harmonizál az XDiavel V4-gyel. A vezető háttámlája, a kiegészítő fényszóró és az integrált oldalfogantyúk, így akár két személy számára is kényelmes utazást tesznek lehetővé. A kényelem tovább növelhető az opcionálisan kapható szélvédő használatával, Touring változatban a nagyobb szélvédelem érdekében, vagy Sport változatban az agresszívabb megjelenés érdekében. A magasabb vezetők javíthatják az XDiavel V4 ergonómiáját, ha a Comfort ülést választanak, amely nagyobb habvastagsággal (+15 mm) és a hátsó rész eltérő formájával különbözik az eredetitől.

Ducati XDiavel V4 – 2025
A komfortülés nem csak a magasabb vezetők számára kényelmesebb, hanem jobb minőségű huzattal is rendelkezik. Azok számára, akik az XDiavel üléspozícióját lentebb szeretnék helyezni, a tartozékok katalógusa 15 mm-rel alacsonyabb ülést is kínál. Az XDiavel V4 sportos oldalát erősíti a homologizált hangtompító négy titán véggel, valamint az egy darabból álló hátsó burkolat, amely az ülés helyére szerelhető fel. Emellett lehetőség van az új XDiavel V4 személyre szabására különleges, karbon kiegészítő alkatrészekkel, kovácsolt felnikkel és piros vagy fekete féknyergekkel. Az XDiavel V4 most először érhető el két metál kivitelben, a Burning Red és a Black Lava színekben, amelyek még egyedibbé teszik, és amelyeknek a tűzre emlékeztető neve is kiemeli az érzelmeket, amelyeket ez a motor kelt. Az XDiavel most először kapható piros színben, de az ikonikus Ducati Redtől és a ragyogó Racing Redtől eltérő meleg tónusokkal gazdagítja a cirkálóvilágra jellemző klasszikus fényes feketét, amely az XDiavel V4 egyedi, összetett és kifinomult egyéniségét tükrözi.

Ducati XDiavel V4 – 2025
Az XDiavel V4 2025 májusában érkezik a márkakereskedésekbe.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati