HARLEY-DAVIDSON FAT BOY GRAY GHOST

A Harley-Davidson bemutatja a lenyűgöző az új Fat Boy Gray Ghost modellt, amely az Icons Motorcycle Collection ötödik különleges darabja. A limitált példányszámú különkiadás a legendás Fat Boy megjelenésének 35. évfordulóját ünnepli – egy olyan motorkerékpárét, amely mára valódi kulturális ikonná vált, és az utak egyik legismertebb szereplője. A Fat Boy Gray Ghost a motortervezés egyik mesterműve előtt tiszteleg – különleges Reflection fényezése olyan hatást kelt, mintha az egész motort krómba mártották volna.

Az Icons Motorcycle Collection minden évben egy-egy új, limitált kiadású modellt mutat be, amely egy ikonikus Harley-Davidson motorkerékpár modern, újraértelmezett változata. Az Icons modellek sorszámozottak, és jellemzően többletfelszereltséget is kínálnak az alap változatokhoz képest. A Fat Boy Gray Ghost gyártása világszinten mindössze 1 990 darabra korlátozott.

HARLEY-DAVIDSON FAT BOY GRAY GHOST


Ez a különleges kiadás modern formában idézi meg a legendás „fat custom” stílust. „Az eredeti Fat Boy modell az 1949-es Hydra-Glide arányait, formavilágát és karakterét vette alapul, majd azt teljesen újragondolva hozta el a modern kor motorosainak” – mondta Brad Richards, a Harley-Davidson formatervezési alelnöke és motorkerékpár-tervezési kreatív igazgatója. „Azok a motorosok, akik értékelték a háború utáni formanyelvet, ugyanúgy vonzódtak a letisztult, modern ipari dizájnhoz is.” Bár eredetileg rövid távra szánták, a Fat Boy három különböző hajtáslánc-generáción és egy teljes Softail váz átalakításon keresztül is fennmaradt, és már 35 éve őrzi lenyűgöző jelenlétét és utánozhatatlan stílusát.A Fat Boy mindig is a merész, figyelemfelkeltő motorosok gépe volt — és ezt az üzenetet most még határozottabban közvetíti a limitált szériás Icons Collection Fat Boy Gray Ghost modell. A motor napfényben úgy ragyog, mintha tömör fém tömbből készült volna, majd tükörfényesre polírozták.

HARLEY-DAVIDSON FAT BOY GRAY GHOST

A különleges Reflection fényezést a fizikai gőzfázisú leválasztás (PVD – Physical Vapor Deposition) technológiájával hozzák létre: ebben az eljárásban vákuumban elpárologtatják az alumínium ötvözetet, és elektromos töltéssel vonják be vele az alkatrészek — jelen esetben az üzemanyagtartály és a sárvédők — felületét. Ezután hagyományos átlátszó lakkréteget visznek fel rájuk. A Harley-Davidson korábban is alkalmazta már a PVD-technológiát kisebb alkatrészeken, például tank szimbólumokon vagy kipufogó burkolatokon. A Fat Boy Gray Ghost az első sorozatgyártású Harley-Davidson, amelynél ilyen méretű felületen használják ezt az eljárást. Az így létrehozott fényes, krómhatású felület túlmutat a hagyományos krómozáson, és a Harley-Davidson szigorú korrózióvédelmi elvárásainak is megfelel. A fényes hatást krómozott oldalsó burkolatok, valamint világos ezüst színű porfestett váz egészíti ki. A stílusjegyek között ott vannak az eredeti Fat Boy ihlette részletek is: kerek légszűrő, sárga részletek az alsó vezérlés takarón, hajtáslánc-burkolatokon és a tank konzolon, fűzéssel és bőr rojtokkal díszített üléskárpit, valamint fűzött részletekkel ellátott fekete bőrtankszíj.

HARLEY-DAVIDSON FAT BOY GRAY GHOST

A térhatású tank díszek az eredeti Fat Boy legendás szárnyas grafikáját idézik meg. A konzol betétbe gravírozták a sorszámot, míg az Icons Collection embléma a hátsó sárvédőn kapott helyet. A masszív megjelenés zálogai – a Lakester öntött alumínium kerekek, amelyek csak a Fat Boy modellek kiváltsága. A menetkomfort és az erő kompromisszummentes párosa – a nagy teljesítményű Michelin Scorcher 11 gumik (elöl: 160/60R18, hátul: 240/40R18) garantálják az utat, bármilyen irányba is vezessen. Az új Milwaukee-Eight 117 Custom erőforrás csúcsteljesítménye 101 lóerő (75 kW) és 171 Nm forgatónyomaték. Ez 7%-kal nagyobb teljesítményt és 3%-kal nagyobb nyomatékot jelent a 2024-es Fat Boy 114 modellhez képest. A motor kettős kipufogórendszert (2-az-1-ben rendszer) kapott. A kipufogódobok korszerű, könnyű anyagból készültek, amely a magas hangfrekvenciák csillapítására és a mélyebb, erőteljesebb motorhang kiemelésére szolgál. A négy szelepes hengerfejeket átdolgozott égéstérrel, ovális szívónyílásokkal és alacsony profilú szelepfészkekkel alakították ki, amelyek javítják a motor hatékonyságát és az üzemanyag-felhasználást. A motorolajat a vázba integrált olajhűtő vezeti át a hengerfejek hűtőcsatornáin, így a rendszer hatékonyan csökkenti a hőterhelést, különösen alacsony sebességű haladáskor vagy forró időjárási körülmények között – növelve a motoros kényelmét minden helyzetben. Az újonnan hangolt futómű a motoros kényelmét helyezi előtérbe.

HARLEY-DAVIDSON FAT BOY GRAY GHOST

A 49 mm-es, dupla szelepes első villa stabil és kényelmes menet élményt nyújt, folyamatos kapcsolatot teremtve az első kerék és az útfelület között, ezzel simább, komfortosabb utazást eredményezve. A hátsó felfüggesztés hidraulikus előfeszítésének beállítása az ülés alatt kapott helyet, így a motoros könnyedén optimalizálhatja a hátsó rugózást a terheléshez és útviszonyokhoz igazodva. Az ÚJ választható menetmódok – Road (utazás), Rain (eső), és Sport – lehetővé teszik, hogy a motoros elektronikusan szabályozza a jármű teljesítményét és az elektronikai rendszerek beavatkozási szintjét az aktuális vezetési helyzetnek megfelelően. A Harley-Davidson Rider Safety Enhancements csomag egy fejlett biztonságtechnikai rendszer, amely váratlan forgalmi helyzetek vagy kedvezőtlen útviszonyok esetén növeli a motoros magabiztosságát: kanyar blokkolásgátló fékrendszer (ABS / C-ABS), kipörgésgátló rendszer (TCS / C-TCS), motorfék-nyomaték szabályozás (DSCS / C-DSCS), gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS). Az új, teljes LED-világítás, beleértve a fényszórót, a hátsó fényeket, a féklámpát és az irányjelzőket, fokozott láthatóságot biztosít a forgalomban – bármilyen fényviszonyok között. Az USB-C csatlakozó gyorsabb adatátvitelt kínál, mint a korábbi USB-A típus, visszafordítható kialakítással és modern eszközökkel való teljes kompatibilitással.

HARLEY-DAVIDSON FAT BOY GRAY GHOST

A csatlakozó a motorkerékpár bal első oldalán, az üzemanyagtartály alatt található. Az új fűthető ruházat csatlakozói mostantól nem a nehezen elérhető oldalpanelek mögött vannak, hanem az ülés alá, a hátsó sárvédő tetejére kerültek – így sokkal könnyebb őket használni. Az új, 5 colos, tankon elhelyezett műszeregység az analóg sebességmérőt egy többfunkciós LCD kijelzővel egészíti ki. A bal oldali „Trip” vezérlő gomb segítségével a motoros könnyedén lapozhat az elérhető információk között. 1990-ben, amikor a motoros szaklapokat és a közönséget elsősorban a sportmotorok egyre növekvő teljesítménye tartotta lázban, a Harley-Davidson Fat Boy modell úgy robbant be a piacra, mint egy hangos, erőteljes heavy metal gitár riff. A Fat Boy ihletője egy egyedi építésű Harley volt, amely a Softail platformra épült, és 1987-ben készült a Harley-Davidson Montréal márkakereskedésben. Az ötletgazdák Duc Dufour ügyvezető és Denis Lavoie szerelő voltak, akik a motort Lowboy névre keresztelték. Ez az egyedi gép leültetett hátsó felfüggesztéssel, alumínium tárcsakerekekkel, üvegszálas első sárvédővel és széles kormánnyal készült. A motort a Harley-Davidson egyik vezetője, Jerry Wilke fedezte fel, és egy példányt Milwaukee-ba szállítottak. Bár a Lowboy inspirációként szolgált, a végső formát és karaktert a Harley-Davidson formatervező csapata álmodta meg, Willie G. Davidson és Louie Netz vezetésével. „A Fat Boy 1990-es modelljében a kerekek jelentették a meghatározó stíluselemet” – írta Davidson a 100 Years of Harley-Davidson című könyvében.

HARLEY-DAVIDSON FAT BOY GRAY GHOST

„Az ötlet az volt, hogy szilárd öntött tárcsakerekekkel alkossunk egyedi megjelenést. Ezt még tovább fokozta az egyszínű ezüst fényezés és az ezüst porfestett váz. Mivel az egész motor ezüst volt, szükség volt valami élénk díszítőelemre. Így került sárga részlet a vezérlőtakarókra, a kuplung házra, az időzítő fedélre és a gyújtáskapcsolóra. Elkészült a Fat Boy prototípusa, én pedig elvittem Daytonába, hogy közvetlen visszajelzést kapjunk a motorosoktól. Valószínűleg kíváncsi vagy, hogyan jutottunk el a Fat Boy névhez — és már számtalan történetet hallottam erről, szinte mindegyik téves” – írta Willie G. Davidson. „Az igazság az, hogy nagyon nehéz olyan nevet találni, amely valóban működik az utakon, és elnyeri a motorosok tetszését. Valami szokatlant kerestünk, talán egy kicsit tiszteletlen, szemtelen nevet – mert néha kifejezetten menő, ha egy márka kicsit kifigurázza magát. Számomra, és sok más bennfentes számára is, aki látta a motort, az volt a benyomás, hogy ez egy masszív, ‘kövér’ gép. Így aztán a marketingcsapat előállt a névvel: Fat Boy.”

Szöveg és kép: harley-davidson.hu

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes