Honda PCX125 DX – teszt 2025

Valamikor egyszerűségével hódított a PCX, ezzel sok rajongót szerzett magának, és ehhez illesztették hozzá az árát is. Nem véletlen használja sok futár a feladatai ellátásához naponta ezt a motort. A városban mindent tud, amire ebben a forgatagban szükség lehet.

Volt már nálam az előd modell, de most a Honda egy kicsit többet tett bele. A DX modell egy kicsit már a felsőbb osztályok felé kacsingat a felszereltségében.

Honda PCX125 DX – teszt 2025


A kerekeket tárcsafék lassítja, a hátsó két rugóstag kapott egy-egy gáztartályt, a fontos információkat már a nagyobb hengerűrtartalmú modellekről már ismert elrendezésű öt collos műszerfal jeleníti meg. A kormány tetszetős burkolatot kapott, ez ismerős lehet a Forza család tagjairól, és a központi menü rendszer navigációjához már a bal oldali kormány kapcsoló is megkapta négy irányban mozgatható gombot.

Honda PCX125 DX – teszt 2025

Nagyjából ezek a szembetűnő változások, persze vannak új színek is, ebből a sötétkék látható a képeken, cifrázva ez Pearl Dark Ash Blue (gyöngyházfényű kék). Szó se róla ez a tónus komolyságot kölcsönöz a kis robogónak, és a fentebb említett részekkel együtt olyan benyomást kelt, mintha egy ligával feljebb lépne a PCX. A Vision, mint belépő szinttel még érteni is vélem ezt a koncepciót, de aztán lehet, hogy nem igaz az egészből semmi, hagyjuk is. Nézzük inkább, milyen menet közben a PCX. Egy 125-öst a gyártók szeretnek városi mobilitási eszközként jelölni, ennél szerintem többre is hivatott egy ilyen kismotor. A napi ingázáshoz az országutat választottam, itt elég tartalékkal rendelkezik az erőforrás.

Honda PCX125 DX – teszt 2025

Hivatalosan 12,5 lóerő a teljesítmény, ami 90 kilométer/órás sebesség tartásához. Ezzel tudjuk tartani a forgalom ritmusát, és ha szükséges, még egy kicsit lehet tovább gyorsulni, ha a helyzet úgy kívánja. A fékekre az elődöknél sem volt panaszom, most sem tudok egy rossz szót sem szólni róluk. Kellő hatékonysággal lassítják a 134 kg tömegű járművet. Az ABS teszi a dolgát, és még kipörgésgátló is segít biztonságosan közlekedni. A szélvédelem csekély, de nagyobb szélvédő kapható hozzá, ha valakinek igénye lenne rá. A robogó ülés-lábtartó-kormány egymáshoz viszonyított helyzete számomra éppen megfelelő volt, magasabb egyéneknek hátrébb kell helyezkedniük az ülésen, és előre rakott lábuk sem lesz nyújtott.

Honda PCX125 DX – teszt 2025

Az alacsonyabb vezetőknek is könnyen leér majd a lábuk a nyeregben helyet foglalva, ami az ülés szélességét figyelembe véve, határozottan jó tulajdonsága. Keskeny felépítése miatt könnyű a kocsisorok között manőverezni, és a gyorsulás garantálja, hogy csak az izomautók rondíthatnak bele a lámpától lámpáig tartó versenybe. A start-stop rendszer jól működik, a gázmarkolat parányi elfordítására azonnal indul a motor, és lehet haladni. Fogyasztási adatokkal nem szolgálhatok, mert egy tank benzint nem tudtam elhasználni. A pillanatnyi fogyasztásmérőre hagyatkozva 90-es átlagsebességet tartva 2 liter fölötti fogyasztást olvashatunk le a vonal diagrammról.

Honda PCX125 DX – teszt 2025

Két személlyel már 3 liter körüli értékek jelennek meg, ez 100 körüli sebességre is igaz. Utast csak rövid szakaszon vittem, neki a lábtartó kényelmesen elérhető, a hátsó dobozt hiányolta, de ez a gyári kiegészítők közül választva könnyen orvosolható probléma. A futómű csillapítása megfelelő, inkább a kemény felé hajlik, de a viselhető kategórián belül. Keresztbordákon sem üt nagyot a motor. A végére hagytam a műszerfalat, most már „minden is” látható rajta.

Honda PCX125 DX – teszt 2025

Van okostelefonos csatlakozás alkalmazáson keresztül, fordulatszám kijelzés, óra, fogyasztás mérő, hogy csak a hétköznapokban legfontosabbakat emeljem ki. Hátsó csomagtartó nélkül az ülés alatti tárolót használtam a szokásos dolgaim elhelyezésére. Az esőruha, meleg kesztyű mellett egy hátizsák is elfért még a rekeszben, így hátsó doboz nélkül is meg tudtam oldani a poggyász elhelyezést. Jót tettek a frissítések a PCX-nek, komolyabb benyomást kelt, egyszerűsége távozóban van, de ez nem jelent számára hátrányt.

Honda PCX125 DX – teszt 2025

Maradt a mindennapos használatra alkalmas robogónak, ami elvisz A-ból B-be, csak kicsit komfortosabb körülmények között.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes