Honda Vision 110 – 2025

Az Európában 2011-ben bemutatott Vision 110 azért látott napvilágot, hogy megbízható, élvezetes, egyben megfizethető motorral közlekedhessenek a nap mint nap útra kelő ingázók. Jól tudták a mérnökök, hogy a kedvező ár, a tartósság, a biztonság és a könnyed kezelhetőség a célközönség legfontosabb elvárásai között szerepel, így ezek voltak a tervezők elsődleges szempontjai is.

Noha egyszerű, kedvező árú ingázómotorról van szó, a Vision 110 is pont olyan kimagasló minőségű és elegáns, mint bármely másik Honda. Ráadásul a 2021ben merőben új köntösben lépett színre –letisztult, dinamizmust sugárzó formavilág jellemezte.

Honda Vision 110 – 2025


Akárcsak a közkedvelt SH család tagjai, a Vision 110 is felegyenesedett testtartásban vezethető, és a síkpadlós kialakításnak köszönhetően bőven jut hely a lábnak. Használati értékét tovább fokozza a nyereg alatti 17,7 literes csomagtartó, valamint az, hogy könnyen leolvasható műszeregységen jelennek meg a legfontosabb adatok, amely kombinálja az analóg sebességmérőt egy LCD-kijelzővel. Nagyban megkönnyíti a mindennapi használatot a prémium Smart Key (okoskulcs) rendszer is, mely az alapfelszereltség rész. Működésének lényege, hogy tulajdonképpen soha nem kell elővenni a – rádióadóval ellátott – kulcsot, ha közel van a motorhoz, szabadon felnyitható az ülés, illetve elfordítható a gyújtáskapcsoló. így valódi kényelmet biztosítva a rohanó városi élet támogatására Ehhez társul az USB-C csatlakozó aljzat mely lehetővé teszi az eszközök menet közbeni töltését. A 109 cm3-es, léghűtéses, kétszelepes, SOHC-vezérlésű eSP erőforrást alapjaiban módosították 2021-ben és e fejlesztések eredményeként mindössze 22 kg-ot nyom.

Honda Vision 110 – 2025

A megbízhatóságáról és csekély fogyasztásáról híres egyhengeres csúcsteljesítménye 8,7 LE (6,4 kW – 7500 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka 9 Nm (5750 f./perc). Furata 47 mm, lökete 63,1 mm, sűrítési viszonya pedig 10:1. Kétségtelen, hogy a Vision 110 ideális a városban motorozóknak, hiszen rendkívül spontán gázreakciói jóval egyszerűbbé teszik használatát a forgalmas utcákon. Már-már hihetetlen, hogy milyen takarékos a modell, hiszen csupán 1,8 L/100 km (WMTC szabvány szerint), vagyis elég 255 km-enként megtölteni a nyereg alatti, 4,9 literes üzemanyagtartályt. Az átprogramozott ECU és az OBD2-2 érzékelővel kiegészített kipufogórendszer EURO5+ előírásoknak megfelelő károsanyag-kibocsátást szavatol. Mindemellett számos súrlódáscsökkentő megoldást alkalmaztak a mérnökök, például önindítóként is szolgáló, elektronikus vezérlésű, szénkefe nélküli, váltakozó áramú generátort építettek be (ACG), illetve mindkét oldalán fogazott szíjat használtak az erőátvitelben. Az integrált generátort közvetlenül a főtengely végére rögzítették, s mivel a szerkezet nélkülözi az áttételt, valamint a szabadonfutót, működése jelentősen halkabb a hagyományos konstrukcióénál.

Honda Vision 110 – 2025

Álló helyzetben, behúzott fékkel várakozva az Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) három másodpercnyi alapjárati működés után automatikusan leállítja a motort, majd a gázkar elfordítására azonnal újraindítja. Villámgyors működését több innovatív megoldás együttes alkalmazása tette lehetővé, ilyen például a generátorként is funkcionáló önindító, a szívási folyamat kezdetére beálló főtengely és az automatikus dekompresszor. A korábbi acél csőváz helyett 2021 óta könnyebb, továbbfejlesztett Smart Architecture Frame vázszerkezet (eSAF) öleli körbe a Vision 110 erőforrását. A préselt acélelemekből, lézerhegesztéssel összeállított konstrukció ideális merevségű, tartós így nagyban növeli a stabilitást és javítja a kezelhetőséget, vagyis minden kritériumnak megfelel, amit csak támaszthatnak a robogók tulajdonosai – egyszerűen tökéletes városi közlekedésre. A villaszög 26° 30′, az utánfutás 71 mm, míg a tengelytáv 1280 mm. Ráadásul a menetkész tömeg, tehát kereken 100 kg. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy rendkívül fürge és kezes a Vision 110, azaz a kezdő és a tapasztalt motorosoknak is eszményi választás.

Honda Vision 110 – 2025

Masszív első villáját úgy hangolták, hogy illeszkedjen a hátsó rugóstag beállításaihoz, öntött alumínium felnijein pedig továbbra is 80/90-16 M/C43P és 90/90-14 M/C46P méretű abroncsok feszülnek. A 220 mm-es átmérőjű első tárcsa és a 130 mm-es hátsó dob között kombinált fékrendszer (CBS) osztja el a fékerőt, ezáltal biztonságosabbá válik a lassítás váratlan helyzetekben, vészfékezés közben is.  A Vision 110 praktikusságának további fokozása érdekében az Eredeti Honda Kiegészítő közül egy 35 literes top box is megvásárolható. 2025-ben a Vision 110 vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak: fehér (Pearl Snowflake White), piros (Candy Luster Red), szürke (Pearl Jupiter Gray) és matt fekete metál (Matt Galaxy Black Metallic).

Szöveg és kép: Honda Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes