A korábbi sikeres évekhez hasonlóan idén is színvonalas verseny zajlott, ahol a Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető újdonsága, a minden ízében korhű, retró stílusú GB350S állt a középpontban. A régi iskolát követő, letisztult modell tökéletes választásnak bizonyult, mivel semmi nem szabott gátat annak, hogy az építők személyisége és kreativitása teljes mértékben érvényesüljön.
Első helyezett: Hachimaan – Olaszország
Ezúttal a Hachimaan volt a viadal legradikálisabb átépítése, így nem meglepő, hogy a teljesen átlényegült motor 9 572 szavazatot, azaz a 30 094 beérkezett voks 31%-át söpörte be a www.hondacustoms.com oldalon.

2025 Honda Customs
Ez egy bobber stílusú, japán formajegyeket viselő, mélykék fényezésű gép megannyi egyedi alkatrésszel, ami a 2022-es Honda Customs-győztes MAAN Motocicli Audaci (@motocicliaudaci) műhelyében látott napvilágot – akkor egy CMX500 Rebel-átépítéssel diadalmaskodott a talján gárda.
„Másodszor győzni komoly fegyvertény és valódi elégtétel” – szögezte le a Motocicli Audaci alapítója és vezetője, Nicola Manca. „Elsőre beletalálhatsz véletlenül, vakmerőséggel és ezer más ok miatt, úgy is mondhatnám, hogy ez a kezdők szerencséje. Viszont újra diadalmaskodni sokkal nehezebb, egyben megerősíti, hogy nem véletlenül kerültél a csúcsra. A második trófea a bizonyíték, hogy mi jó úton járunk.” Mivel a hat éve megrendezett versenynek eddig öt különböző győztese volt, a MAAN Motocicli idei elsősége azt jelenti, hogy az olasz építők csapata az egyetlen, amely kétszer is diadalmaskodott a Honda Customs-on.

2025 Honda Customs
Az idei második helyezett: Mia – Portugália
A „Mia” egy stílustiszta, korhű café racer, így nem meglepő, hogy szoros küzdelemben maradt le az első helyről a győztes Hachimaannal szemben. Ez a motor a TubaisMoto (@tubaismoto) műhelyéből érkezett, és sajátos formavilágát meghatározza a 60-as éveket idéző, szinte függőlegesen álló első idom, a régies légterelő, az alacsonyan futó, fekete kipufogó, valamint a látványos, fűzött küllős kerék.
„Örülünk a második helynek, de igazság szerint csalódást keltő, hogy csak egy hajszállal csúsztunk le a győzelemről. Mindenesetre fantasztikus élmény volt részt venni a versenyen, és ez a gyönyörű, kortalan motor a kereskedésünk ékköve lesz” – nyilatkozta Xavier Paiva, TubaisMoto projektvezetője.

2025 Honda Customs
Az idei harmadik helyezett: Grand (B)rix – Sporty Bike – Németország
Akárcsak tavaly, most is Németország hódította el a képzeletbeli dobogó alsó fokát a visszafogottan elegáns Grand (B)rix Sporty Bike-kal. Ez az arany-fekete színösszeállításban pompázó szépség Frankfurt legfontosabb Honda-kereskedésében, Honda Centre-ben (@hondamotorrad_de) készült, és olyan egyedi megoldások teszik különlegessé, mint az alacsonyabban rögzített és sportosabb kormány, az arra rögzített visszapillantó, valamint a régies markolat, ami letisztult, stílustiszta café racerré varázsolja a csupaszmotort.
„Megmutattuk, hogy mennyire kreatív és lenyűgöző lehet egy átépített motor” – jelentette ki Klaus-Peter Kniedel, a Honda Germany motoros sajtókapcsolatokért felelő munkatársa. „Roppant elégedetten és büszkén távozunk ezzel a harmadik hellyel, mivel háromszor vettünk részt a versenyen, és már másodszor állhattunk dobogóra.”
Két igazán lenyűgöző szépség sorakozik a negyedik-ötödik helyen, nevezetesen a Garage Dreams versenyről érkezett MBX350 a spanyol Servihonda Málaga (@servihondamalaga) kereskedésből, valamint a Rocket Lion a szintén spanyol Honda Motor Center Leontól.

2025 Honda Customs
Az idei negyedik helyezett: MBX350 – Spanyolország
Szemben a többséggel a nyolcvanas évekbe enged bepillantást, ugyanis az akkoriban készített MBX80 emlékét eleveníti fel. A Spanyolországban gyártott egykori kétütemű ikont nemcsak a szögletes idomzat és az speciális fényezés idézi elibénk, Legyen szó az ezüstösen csillogó kerekekről, a teleszkóppárról vagy a lengővilláról, esetleg a tűzpiros Pro-Link-matricáról, minden részlet egyedi, és kiemeli az MBX350-et a kihívók tömegéből, akárcsak a korhű visszapillantó vagy éppen a rövid, sportos Tavi kipufogórendszer.
Az idei ötödik helyezett: The Rocket Lion – Spanyolország
Kétségtelen, hogy a legendás RC181-et idézi a Honda Motor Centre Leon (@motocenter_leon_hondamotos) Rocket Lionja, mely korhű első idommal és plexivel, egyedi üléssel, faridommal, valamint a hőskor GP-motorjaira jellemző üléshelyzettel próbálja lenyűgözni a szavazókat. Tökéletes választás volt a régies mintázatú Michelin Road Classic abroncs, akárcsak a sok pillekönnyű, titán alkatrész és a gyári versenygépre hajazó színösszeállítás, míg a szándékosan kopottas, túlméretes Honda-logó igazi ékköve ennek a múltidéző gépnek.

2025 Honda Customs
Idén minden eddiginél több látogatót vonzott a hondacustoms.com honlap, ugyanis a nyár folyamán 30 094-en voksoltak, ami 19%-os növekedést jelent az előző évvel összevetve. Az is beszédes, hogy a verseny ideje alatt több mint 7 300-an töltötték le kedvencük – háttérképként használható – fotóját. A merőben eltérő formavilágú motorok azt bizonyítják, hogy mennyire sokoldalú, egyszersmind kiváló építési alap a GB350S, hogy igazán személyre szabott, egyedi gépek szülessenek belőle. Ha Ön is megcsodálná a győztest vagy a többi idei indulót, a Hondacustoms.com honlap továbbra is elérhető angol, francia, német, olasz, portugál és spanyol nyelven. A látogatók továbbra is letölthetik kedvencük fotóját mobilos vagy számítógépes háttérképnek, és természetesen megoszthatják azt a közösségi médiában.
Szöveg és kép: Honda Magyarország
RSS Feed
Posztolta
Tags: