Nitro N 1700 VF

Nitro N 1700 VF – verseny sisak a mindennapokra

Régóta tartozom már ezzel a teszttel az olvasó közönségnek. Amikor eldöntöttem, hogy az CMS sisakot lecserélem, abban biztos voltam, hogy csak karbon-kevlár vagy üvegszálas sisak jöhet szóba. Az árat a 40.000,- Ft-os határ környékén húztam meg, és rövid keresgélés után megakadt a szemem a Nitro N 1700 VF matt ezüst „Dion Design” sisakján. A neves boltok szóba sem álltak velem, mert olyan jól ment az üzlet, hogy nem kellett a „cégér”. Végül egy webáruház tulajdonosával tudtam megegyezni a sisakkal kapcsolatban. Ez az áruház már nem üzemel, így sajnos nem tudok neki reklámot csinálni.:(
Csomagként megérkezett a sisak, kibontása után láttam, hogy nem döntöttem rosszul. A sötétebb ezüst csíkozásnak köszönhetően megjelenése egyedi, talán a tetováló stúdiókban „non figuratívnak” minősítenék a díszítést. A külső formája hátra felé elnyújtott, a jobb aerodinamikai hatások érvényre juttatása érdekében, ezért nem minden ülés alatti tároló rekeszben fér el. A kivehető, mosható bélés, a dupla “D” csat és az állnál található bogár hálóval, minden fontos kellék megvolt, amire vágytam. Az általam megadott méret teljesen megfelelt, a belső kiképzés sehol nem szorított, nyomott. Volt már rá példa, hogy a kiválasztott bukó méret alapján megfelelt volna, de voltak pontok, ahol mégis kellemetlenül éreztem a fejvédő jelenlétét. Mivel elsőre ilyen nagy barátságot kötöttünk, próba útra indultam vele. Meglepően könnyű viselet, ha az ember forgatja a fejét menet közben, nem érezni a tömegét. Előző fejvédőmhöz képest csendesebb volt. Bár versenyzésre készült, ezért a letéphető védőfólia rögzítőknél megfúrták a plexit. A kiálló csavaros rögzítők és furatok miatt nagyobb sebességnél hallható volt némi „fütyülés”, de el lehetett viselni. A plexi jól zárt a gumi profilra, sehol nem állt el. Szépen lassan beköszöntött a nyár és a meleg, tehát ideje volt a szellőzést kipróbálni. A szokásos áll szellőző mellett a fejtetőn egy kis „lapka” nyitható, amelyen keresztül beáramlik a levegő, majd távozik a hátsó szellőzőn. Az általam megszokott túrás ülőhelyzetben semmilyen hatását nem éreztem aNitro N 1700 VF kiegészítőnek. Később az egyik sport motor tesztelése során előre görnyedve kellett a kormányt markolni, és láss csodát, a kis résen beáramló levegő két oldalt a fejtetőn végig haladva hátra, hűsítette a nagy melegben a forrásnak indult fejemet. A tapasztalt hatást más motorokon úgy értem el, hogy előre hajtottam a fejem, és már érkezett is a hűsítő légáramlat a sisakba.
Ha melegben fontos a sisak szellőzése, akkor a tavaszi vagy őszi napokon méginkább lényeges, mennyire látunk ki a párától. Ilyenkor is hamar kitisztult a látómező, nem kellett folyamatosan résnyire nyitva hagyni. Szerencsére nem csak két vagy három állás volt a plexi rögzítésre. Teltek az évek, és csak gyűjtöttük a kilométereket, mégsem karcososdott az átlátszó szélvédő, nem feslett szét a mosásban a belső. Azért a sok fel- és levétel miatt a nyaknál lévő párnák megtörtek, de nem szakadtak el. Egyedül a sisak alján körbe futó gumi perem engedett el az egyik oldalon, amit ragasztással javítottam.
Gyűltek a tapasztalatok, és akadt olyan tulajdonság, amivel nem tudtam megbarátkozni. Gyárilag nem rendelkezett napellenzővel, ezért kénytelen az ember plexit cserélni, vagy napszemüveget viselni. Miután a plexi csere viszonylag macerás egy túra során, marad a napszemüveg. Kísérleteztem több szemüveg szár kombinációval, de mindegyiknél nyomást éreztem a szár vonalában. A szár kialakítás függvényében változott az elviselhető időNitro N 1700 VF hossza. Ez nem jó hír azoknak, akik szemüvegben kénytelenek vezetni. A második hibára csak hosszú idő eltelte után figyeltem fel, de ez nem a sisak gyengéje, hanem a fényezésé. A kosz csíkok egy idő után újabb külcsín elemekkel gazdagították a mintát. Eleinte könnyen eltávolíthatók voltak, de az idő előre haladtával egyre rosszabb lett a helyzet. Ez inkább esztétikai hiba, semmint befolyásoló tényező, de a matt sisakok már csak ilyenek (volt tapasztalat feketével is).
Az elején szót ejtettem a kiválasztás menetéről, azonban a legfontosabb szempontot a végére Nitro N 1700 VFhagytam. A Nitro ezt a sisakot üvegszálas anyagból készítette, mégis könnyedsége ellenére megfelelő védelmet biztosít, ezt tesztelték, a szabvány előírásainak megfelelően. Az eredmény magáért beszél, javaslom mindenkinek sisak vásárlás előtt ellenőrizze a kiszemelt fejfedőt. Nálam ez alapvető szempont, az ár és a funkció mellett.
A Nitro NV 1700 VF egy verseny bukósisak, mégis jó szolgálatot tett a túrázásaim alkalmával, ár-érték aránya alapján kifejezetten ajánlani tudom csak. Ezt bizonyítja, hogy a gyermekem egy szempillantás alatt lecsapott a kínálkozó alkalomra és lenyúlta, amikor új teszt sisakot vásároltam.

Szöveg és kép: Buny

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes