Megkezdődött az új Ducati Monster gyártása, ennek jegyében egy egész délelőttöt töltött három MotoGP versenyző a gyárban, hogy megszakítva a tesztidőszakot ott legyenek az új Monster „születésénél“. Pecco Bagnaia, Enea Bastianini és Luca Marini a látogatás során szakemberek segítségével kapott bepillantást és információt a gyártási folyamtokról. Az üzemi étkezdében közösen fogyasztották el ebédjüket a dolgozókkal, és első kézből tájékozódhattak a márkához fűződő szoros kapcsolatukról.
Az 1993-as bemutatása óta több, mint 350.000 legyártott modell egyszerű, sportos megjelenésével aratott sikert éveken át.
Az új Monster ideális mindenkinek, hiszen a könnyen kontrollálható teljesítmény, az alacsony tömeg, az agilis futómű és a legmodernebb elektronikai csomag széles körben sikeres lehet, mert a kezdőtől a profiig bárki megtalálhatja benne a számára igazi örömforrást.
A 937 köbcentis „L“ Testastretta 11° kényszert vezérelt szelepes erőforrás 111 lóerős teljesítményét 9250-es percenkénti fordulaton adja le, maximális, 93 Nm-es forgatónyomatékát már 6500-as fordulatszámnál rendelkezésre bocsátja.
Az előző 821-es blokkhoz képest nagyobb hengerűrtartalomnak köszönhetően nagyobb az érték, ami az alsó és középső tartományban sokkal markánsabban jelentkezik. A kanyarvadászatot vagy a sportos használatot támogatja a gyorsváltó, amivel kuplung nélkül lehet fel- illetve visszaváltani.
A mérnökök és a megjelenésért felelősök sokat dolgoztak azon, hogy a motor tömege szignifikánsan csökkenjen. Ehhez szükség volt a segédváz, a kerekek, a rugózás és magának a váznak az újragondolására, amihez alumíniumot használtak és a blokk is kiveszi részét a teherviselésből. Ezzel a megoldással 60%-kal csökkentették a tömegét a régi rács vázhoz képest.
A „fogyókúra“ eredményeként a motor száraz tömege 166 kg-ra csökkent.
A megjelenés kulcs elemei a tank, a fényszóró, a keskeny hátsó rész és a központban elhelyezkedő blokk. A klasszikus forma megtartása és a technika kirakatba helyezésével a Monster jellemzők mit sem változtak az újításokkal. A keskeny felépítés miatt a vezető lába a 820 mm-es ülésről könnyen eléri a talajt, alacsonyabbaknak kínálnak speciális átalakító készletet, amivel 775 mm-re csökken a távolság a földtől.
A 821-es verzióval összehasonlítva az ergonómia egyértelműen jobb lett.
Az ülés közelebb került a kormányhoz, ennek köszönhetően a vezető egyenes háttal foglal helyet a motoron, ami a kormányzást teszi könnyebbé a 36 fokban elforduló kormány mozgatását. A lábtartók áthelyezésével javítottak a komforton, így a motor manőverezhetősége javult alacsony sebességnél.
Az aktív biztonság növelése érdekében kanyar ABS, kipörgésgátló, kerekezés gátló elektronikai rendszerek kerültek beépítésre, ezek könnyen beállíthatók a vezető elvárásainak megfelelően. A sportos akciókat támogató gyorsulást támogató kiegészítéssel és a csúszó kuplunggal a biztonságos használat mellett a menetdinamika élvezetét tartották szem előtt.
Radiális fék és kuplung karok hozzák működésbe a hidraulikus munkahengereket a kis kézerő és kényelem biztosítása érdekében.
A motorkarakterisztika három állása (sport, város, túra) közül a vezető mindig megtalálhatja a felhasználás módjának megfelelő beállítást. A gázkar reakciója a Smart Power mód miatt jó kontrollt biztosít, a váltó első és második fokozatában városi és túra séma alatt, illetve sport állásban első fokozatban a forgatónyomaték leadás a haladás megkönnyítésére egyedi beállítást kapott. Mindezt könnyen szabályozni lehet a kormány kapcsolóról, a 4,3 colos, színes TFT kijelzőn megjelenő adatok tükrében.
A műszerfal grafikája a Panigale V4-ről származik, fókuszban a fordulatszámmérő van, mellette az aktuális sebességváltó fokozatot is láthatjuk. A Ducati Multimedia System segítségével az okostelefon Bluetooth segítségével képes csatlakozni a fedélzeti rendszerhez. A telefon töltéséről az ülés alatt kialakított USB töltőaljzat gondoskodik.
Az egyediség hangsúlyozására a gyár kínál matrica szetteket, és a Bike-Konfigurator alkalmazást, amellyel a tulajdonosok könnyedén újra rajzolhatják saját motorjukat.
Természetesen a kezdőkre is gondoltak Bologna-ban, a Monster az A2 vezetői engedély kategóriához illeszkedő 34kW-os teljesítmény variációban is elérhető.
A kereskedőkhöz Ducati vörös, fekete színben fekete kerekekkel és szürkében, vörös felnikkel érkezik, a sportosság fokozására szín azonos lámpa idommal és ülés takaróval is rendelhető.
Szöveg: Buny
KépÍ: Ducati