A Metzeler országúti/off kategóriájának kínálatában 2022 januárjától elérhető a Tourance Next 2 tovább-fejlesztett változatánál a teljesítmény új szintjének elérése volat a cél a kaland szegmensben. Az új Karoo 4 abroncs viszont a kaland és maxienduro felhasználásra tervezett gumiabroncs a legmodernebb technológiák és eljárások figyelembe vételével.
Az új Tourance Next 2 negyedik generációs kiadása, és a Karoo 4 gumik jelentik a Metzeler on/off motorkerékpárok legújabb generációhoz kifejlesztett abroncsokat a márkán belül. A Tourance Next 2 a kalandszegmensben olyan motorosok számára készült, akik hosszú utakra és városon kívül is motoroznak egyedül vagy utassal, és akik csúcsteljesítményre vágynak kombinálva a vezetési kényelmet a tartóssággal.
A Torance Next 2 előnyei közé sorolhatjuk a pontos irányíthatóságot bármilyen dőlésszögnél, ami agilis és semleges viselkedéshez vezet, köszönhetően a nulla fokos szerkezetnek és Interact technológiának. Emellett kiváló reakciót mutat nedves felületen fékezés közben. A Hyperbase technológia révén a Tourance Next 2 új referenciát jelent az abroncsok között a fékhatás és nedves tapadás szempontjából, garantálva a féktávolságot, ami 1,5 m-rel rövidebb, mint elődje a Tourance Next1-nél volt, amit teszt körülmények között egy BMW R 1250 GS 2020-as modellel, 85 km/ó sebességről, 25°C fokos hőmérséklet mellett mértek. A Next új vegyületekkel és futófelület mintával készül hódítani. Tervezésnél figyeltek a hornyok funkcionális geometriájának megőrzésére és a gumiabroncs teljesítményének megőrzésével az idő múlásának figyelembe vételével is.
A futófelület mintázatának kombinációja, az alkalmazott szerkezet és a gumikeverék rendkívül kényelmessé és kezelhetővé teszi a motort, függetlenül a terhelés mértékétől. A Tourance Next 2 „pi“ futófelületi mintázata a márkára jellemző, és ennek is megvan a funkcionális oka. A futófelület középső része hosszirányban barázdált a felső részen, a „pi“-t más hornyok szakítják meg, hogy biztosítsák a nagyobb stabilitást és az egyenletes kopást. Hasonlóképpen az aszfalt felhasználáshoz, ezek a hornyok javítják az terepteljesítményt is. A szabadalmaztatott Dymatec technológia alkalmazásával a futófelület mintázata kihat a gumiabroncsok teljesítményére hosszú távon. Az első abroncs másik fontos jellemzője a futófelület mintázatának szabálytalan ismétlődése (Multi-Pitch Knob Layout), egy olyan technológia, amely különböző méretű keveréktömbökön keresztül érintkezik az aszfalttal a sima és halk gördülés biztosítása érdekében.
Az első gumin magas szilícium-dioxid-tartalmú vegyületet alkalmaznak (85%), ami funkcionális polimereket (SBR) tartalmaz, ez javítja a nedves tapadási tulajdonságokat, és lehetővé teszi a fékút több mint 10%-os csökkentését és a teljes stabilitást különböző terhelési feltételek mellett. Ami a Tourance Next 2 hátsó abroncsait illeti, a központi szalag ugyanazt a vegyületet tartalmazza mint az első, míg a vállrészek teljes szilícium-dioxiddal készülnek, és itt a nedves tapadásra helyezték a hangsúlyt. Egyes méreteknél a futófelület-keverékek a Cap&Base séma szerint készülnek, míg mások a szabadalmaztatott Hyperbase formát használják. A Cap&Base kialakításnál a vállrészek puha keveréke biztosítja kanyarodás közben a tapadást, keményebb keverékalapra vannak rétegezve, amely biztosítja a teljesítményt és a hőegyensúlyt.
A Hyperbase a vállterületen és a központi felületen is specifikus szénvegyület alapú, a dinamikus és termikus igényvbevétel stabilitás biztosítása miatt. Az új Tourance Next 2 fokozatosan lesz elérhető a következő méretekben:
Első
19” 100/90 – 19 M/C 57V TL
19” 110/80 R 19 M/C 59V TL
19” 120/70 R 19 M/C 60V TL
19” 120/70 ZR 19 M/C 60W TL
21” 90/90 – 21 M/C 54V TL
Hátsó
17” 130/80 R 17 M/C 65V TL
17” 140/80 R 17 M/C 69V TL
17” 150/70 R 17 M/C 69V TL
17” 170/60 R 17 M/C 72V TL
17” 170/60 ZR 17 M/C 72W TL
18” 150/70 R 18 M/C 70V TL
A Karoo 4 a díjnyertes Karoo 3 utódja, a legújabb generációt képviseli a Metzeler on/off termékcsaládon belül. Kaland és maxi enduro motorkerékpárokra készül, amivel lehetővé válik a motorosok számára, hogy túllépjenek a kalandmotorozás során olyan határokat, aminek eddig az abroncsok szabtak határt. A Karoo 4 különleges futófelület-mintázattal rendelkezik, amely az abroncsot minden tekintetben új teljesítményszintek elérését teszi lehetővé aszfalton és különböző típusú terepfelhasználás során. A kék elefántos márka mérnökei különösen a kezelhetőség és nedves felületen a tapadás fokozása érdekében, olyan futófelületi mintázat kialakítását tűzték ki célul, amely lehetővé tesz még nedves aszfalton is olyan dőlésszögekket, amit eddig elérhetelennek véltek a motorosok.
Az off-road felhasználás során a terepjáró képesség javulása, különösen homokos, sáros és agyagos felületek esetén szembetűnő. A Karoo 4 2022. márciusától fokozatosan a következő méretekben lesz elérhető:
Első
19” 100/90-19 TL 57Q M+S
19” 110/80 R 19 TL 59Q M+S
19” 120/70 R 19 TL 60Q M+S
21” 90/90-21 TL 54Q M+S
Hátsó
17” 130/80 R 17 TL 65Q M+S
17” 140/80 R 17 TL 69Q M+S
17” 150/70 R 17 TL 69Q M+S
17” 170/60 R 17 TL 72Q M+S
18” 140/80 – 18 TL 70Q M+S
18” 150/70 R 18 TL 70Q M+S
A METZELER mindig is vezető márka volt a technológiai innováció és a teljesítménykutatás területén, és termékei megfelelnek a legnagyobb kihívást jelentő minőségi szabványoknak is. Megalakulása óta a márka következetesen kíván megfelelni a legigényesebb motorosok növekvő elvárásainak.
Szöveg: Buny
Kép: Metzeler