A népszerű Tricity 125 legújabb változata – új, dinamikus és gazdaságos EURO5 Blue Core motorral, kényelmesebb és stabilabb, kifinomult futóművel – ideális választás ingázók és a városban lakók számára, akik praktikus és egyszerűen használható robogót keresnek.
A telefonhoz csatlakoztatható, modern műszeregységnek köszönhetően a Tricity 125, illetve a nagyobb teljesítményű Tricity 155 vezetője menet közben is látja a telefonról és a közösségi médiából érkező értesítéseket – az új modell a hagyományos robogók mobilitását és agilitását kínálja, a háromkerekű futóműnek köszönhető, kategóriaelső kényelemmel, stabilitással és magabiztos kezelhetőséggel ötvözve.
A 2022-es, új Tricity 125-ben a legújabb, EURO5 szabványnak megfelelő, a Yamaha Blue Core technológiáján alapuló motor dolgozik, amelynek tervezése és gyártása során a cél a károsanyag-kibocsátás minimalizálása, és a hatékony teljesítmény egyidejű biztosítása volt. Az új Tricity 125 tartós, kovácsolt dugattyúval, új típusú hengerfejjel, nagyobb szívószeleppel és megnövelt sűrítési aránnyal készülő motorja a Yamaha változó szelepvezérlésű (VVA) technológiájának köszönhetően dinamikus teljesítményt, jó gyorsulást és alacsonyabb fogyasztást biztosít.
Az új Tricity 125 elektromos és elektronikus funkcióit egy 32 bites SGCU (indító generátor vezérlőegység) vezérli, többek közt ez felelős az üzemanyag-ellátásért, az áramtermelésért, és a környezetbarátabb működést biztosító start/stop rendszerért. Az SGCU vezérli a motor új, intelligens SMG generátor (Smart Motor Generator) rendszerét is, amely a korábbi modell önálló generátorának és önindítójának funkcióit látja el, egyetlen kompakt egységben.
Az új, intelligens SMG rendszer közvetlenül a forgattyús tengelyt hajtja, a korábbi rendszerben levő fogaskerekek már nincsenek, ezáltal rendkívül csendes az indítás.
A csendesebb és hatékonyabb indítórendszer fontos eleme az új Tricity 125 start/stop rendszerének, amely még csendesebbé és élvezetesebbé teszi a bejárásra tökéletes robogó használatát a városi forgalomban.
A start/stop leállítja a Tricity 125 motorját a közlekedési lámpáknál, majd automatikusan újraindítja a gázkar elfordítására. Az optimális hatékonyság érdekében az SGCU folyamatosan figyeli a körülményeket, hogy elkerülje a túl gyakori leállításokat és indításokat például dugóban, ahol a motoros akár másodpercenként megáll és elindul.
A Tricity 125 az egyetlen háromkerekű robogó a 125 köbcentiméteres kategóriában, két dönthető első kereke fokozott stabilitást biztosít, kanyarokban és egyenes úton egyaránt. A két első kerék által biztosított extra tapadás és a három kerék nyújtotta magabiztos stabilitás egyedülálló vezetési élményt biztosít – a Tricity 125 ideális választás kezdő motorosok és kétkerekűről háromkerekűre váltók számára egyaránt.
A Tricity 125 első futóművének működési elve nagyon hasonló az elismert NIKEN Sport Tourer és a Tricity 300 futóművéhez. A Yamaha egyedi LMW Ackermann-kormányműve a 2022-es modellhez tovább finomodott, némileg átdolgozott geometriával, a nyomtáv (offset) módosításával. A mostani kialakítás biztosítja, hogy a két első kerék mindig koncentrikus íven fusson, még nagy dőlésszög esetén is, ami természetesebb és intuitívabb érzést biztosít, és megkönnyíti a motor íven tartását.
A két első kerék és az átdolgozott első felfüggesztés magabiztossá teszi a Tricity 125 mozgását – különösen nedves vagy egyenetlen útfelületen. Ez a tulajdonság különösen fontos a Tricity 125-re B kategóriás jogosítvánnyal átülő, kezdők számára, akik autó vagy tömegközlekedés helyett választják a robogót, és még nincs sok motorozási tapasztalatuk.
A Tricity 125 váza megújult, számos ponton módosult, 60 mm-rel hosszabb lett a tengelytáv, újak a motortartók, javult az általános egyensúly, a kényelem és a vezetési élmény.
Bár a 2022-es konstrukció alapvető elrendezése ugyanaz, mint az előző modellnél, de a jobb torziós és hosszirányú merevség, illetve bizonyos szintű, szándékosan meghagyott rugalmasság együttesen jobb és természetesebb kezelhetőséget biztosít. A legújabb és átdolgozott karakterű LMW Ackermann kormánymű, az újonnan kifejlesztett váz nagyon jó vezethetőséget és kényelmet biztosít – még rossz minőségű vagy macskaköves úton is.
A kényelmes és jó úttartás, valamint a kiváló lengéscsillapítási tulajdonságok érdekében a váz mellett a dupla lengéscsillapítóval ellátott, hátsó felfüggesztés is módosult. A hátsó lengéscsillapítók hosszabb, 90 mm-es úton járnak, a finom mozgású, progresszív felfüggesztés első osztályú kényelmet nyújt a vezető és az utas számára. A rugóerő és a csillapítás mértéke is nőtt, feszesebb és stabilabb lett a hátsó futómű – ami utassal és rossz minőségű, városi utakon is jótékonyan hat a motor viselkedésére.
A biztonságos megállás érdekében a Tricity 125-ön is kombinált fékrendszer (UBS) működik, amely a hátsó fék aktiválásakor mindkét kereket fékezi, és automatikusan elosztja a fékerőt a kerekek között. A 2022-es Tricity 125 UBS rendszerénél a kerekek közötti fékerő eloszlását tovább optimalizálták az egyenletes és stabil fékhatás érdekében.
A Tricity 125 vezetése közben sem maradsz le semmiről, ha letöltöd a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazását a telefonodra, és az alvázszám segítségével összepárosítod a robogóval. A párosítást követően az új LCD kijelzőn valós idejű értesítéseket kaphatsz a bejövő hívásokról, közösségi oldalakról, e-mailekről és SMS-ekről – így folyamatosan kapcsolatban maradhatsz.
A MyRide alkalmazásban a Tricity 125 számos adata, például az üzemanyag-fogyasztás is megtekinthető. Az alkalmazáson keresztül megoszthatók a motorozással kapcsolatos adatok és tapasztalatok más Yamaha MyRide felhasználókkal, exportálhatók az úttal kapcsolatos információk – sőt, az ismerősök megnézhetik egymás fényképeit és útvonalait, és új helyeket fedezhetnek fel.
Az új, telefonhoz csatlakoztatható kijelző a nagyobb Tricity 300 kijelzője alapján készült, és fent említett értesítések mellett a motor működésével kapcsolatos, számos adatot is megjelenít. Az új design hangsúlyozza a Tricity modellek egy családhoz tartozását, és kihangsúlyozza a B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető, egyedi robogó prémium jellegét.
Az egyszerűséget és kényelmet szolgálja, hogy a Tricity 125 kulcs nélkül is működtethető, elég, ha az intelligens kulcs a motoros zsebében, pénztárcájában vagy táskájában van. A rendszer érzékeli az intelligens kulcs jelenlétét, és máris ráadható a gyújtás, indítható a motor, kioldható a kormányzár és kinyitható az ülés. Hasznos kényelmi funkció ez, amely élvezetesebbé teszi a motoros közlekedést.
A Tricity 125 esetében a vezető és az utas kényelme elsődleges fontosságú volt, ezért a 2022-es modell nagyobb lábtartóval és elöl nagyobb lábtérrel rendelkezik, így a vezető könnyen felveheti a számára legjobb üléspozíciót.
Újdonság még az új tervezésű utaslábtartó, amely könnyebben kihajtható, és a biztonságos éjszakai közlekedést szolgáló, továbbfejlesztett első lámpa, amely tompított és távolsági állásban is szélesebb területen világítja meg az utat.
Sportos és modern stílusával, amely kihangsúlyozza korszerű, könnyű és agilis jellegét, a Tricity 125 a 125 köbcentiméteres robogók szegmensének egyik legjellegzetesebb modellje. A külső borítás apróbb módosításai a lábtér és a gyújtáskapcsoló környékén, valamint az új tervezésű hátsó sárvédő az új váz technikai változtatásaihoz igazodnak. A Tricity 125 oldalsó sziluettje stabilitást és erőt sugall, ugyanakkor a leendő tulajdonosok számára a robogó sokoldalúságát és könnyű kezelhetőségét is hangsúlyozza.
A Tricity 125 és a Tricity 155 két új színben lesz kapható: Petrol Blue (sötét türkizkék) és Sand Grey (homokszürke) – emellett mindkét modell Matt Grey (matt szürke) színben is készül.
Szöveg és kép: Yamaha