A Moto Guzzi és az olasz haditengerészet kötelékébe tartozó F-35B vadászgépek ihlették a V100 Mandello Aviazione Navale-t. Az 1913 darabra limitált motorkerékpár széria festése is a repülőgépektől származik, ami nem véletlen. A haditengerészet és a motorkerékpár gyár több, mint száz éve együttműködik. A széttárt szárnyú sas, a Moto Guzzi összetéveszthetetlen emblémája 1921-es bemutatkozása óta, a cégalapító Carlo Guzzi és Giorgio Parodi katonai szolgálatának emlékét őrzi.
Az első világháború alatt döntöttek úgy Giovanni Ravelli pilótával közösen, hogy motorkerékpár-gyártásba kezdenek, ha a háború véget ér. Ravelli 1919-ben egy balesetben életét vesztette, és nem tudta beteljesíteni álmát.
Guzzi és Parodi társuk emlékére a sast választották az új márka jelképének. Ezért sem volt meglepő a Moto Guzzi egyedi kiadású motorjának világpremierje, egy repülőgép hordozó anyahajó fedélzetén. A V100 még feltűnőbb lett ebben az exkluzív változatban, amely két nagy nevet egyesít, amelyek elválaszthatatlanul kötődnek Olaszország történelméhez. A projekt a Difesa Servizi S.p.A.-nak köszönhető, ez a cég az olasz védelmi minisztérium kötelékében felelős a minisztérium eszközeinek optimalizálásáért és fenntartásáért.
Az elmúlt tíz év együttműködésnek köszönhetően vált lehetővé a Moto Guzzi számára az „Aviazione Navale” név használata a V100 modell számára. Az 1913 darab számozott motorkerékpár tisztelgés az olasz haditengerészeten belül létrehozott repülő alakulat előtt. Az Aviazione Navale motorkerékpár egyedülálló modell, amelynek különleges színe és grafikája a szolgálatban lévő repülőgépek hű reprodukciója, a jelzések a burkolat mindkét oldalán, a tipikus „sugár beszívó” csíkokkal együtt megtalálható.
Az üzemanyagtartály mindkét oldalán egy gyengén látható háromszínű rozetta erősíti, az olasz haditengerészethez tartozó légi járművek logóját. Egy ilyen különleges kiadásnak a felszereltségben is különböznie kell. Ezért a motor alapfelszereltségéhez tartozik a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer, a fűthető markolat és a lézerrel vésett sorozatszám a kormányemelőn. A Moto Guzzi V100 Mandello teljesen új fejezetet nyit a cég életében, kerüli a hagyományos kategóriákat, és a briliáns teljesítményt ötvöz az utazás szeretetével, amely minden Moto Guzzi szívében ott dobog.
Ez egy olyan Moto Guzzi, amilyen még soha nem volt, csúcstechnológiája és innovatív műszaki és aerodinamikai megoldásai nyitják meg a kaput a márka jövője felé. Ilyen az innovatív megjelenés, amely, mint mindig, továbbviszi az egyedi és utánozhatatlan kéthengeres motort. A nosztalgiát mellőző vonalak modern megjelenést kölcsönöznek a kulcselemeknek. Vízválasztó a márka történetében ez a modell, mert számos fontos technológiai újítást vezet be. Az első kétkerekű adaptív aerodinamikával készülő Moto Guzzi motor, amely hattengelyes inerciális platformmal, kanyar ABS-szel, félaktív felfüggesztéssel és gyors váltóval rendelkezik, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
A V100 Mandello egyben az első Moto Guzzi motorkerékpár, amelyet az új kompakt blokk hajt. A hagyományos 90°-os V őrzi az építési módot, amely garantálja a Moto Guzzi egyedi nyomatékleadását és utánozhatatlan hangzását, de a projekt teljesen új, és lenyűgöző teljesítményt kínál. A 115 lóerő mindenre elég, és a 105 Nm-es forgatónyomaték sem elhanyagolható, főleg annak tudatában, hogy 82%-a már 3500-as fordulatszámon rendelkezésre áll.
A korlátozott darabszám nem véletlen, 1913-ig kell visszamenni az időben, ugyanis ekkor alakult meg hivatalosan a Királyi Haditengerészet Repülési Szolgálata. A haditengerészet repülési egységeit jelenleg a Comforaer légierő-parancsnokság vezeti, amely felelős az összes haditengerészeti tevékenység megszervezéséért és koordinálásáért, beleértve a karbantartást, a logisztikai infrastruktúra kezelését és a repülő és a földi személyzet kiképzését is. Merev szárnyú repülőgépei és helikopterei hajók fedélzetén, kétéltű rohamegységeken és repülőgép-hordozókon is jelen vannak. Az 1980-as évek óta az olasz haditengerészet minden fontosabb nemzetközi légi bevetésen részt vett.
A Cavour repülőgép-hordozó (CVH 550) egy rövid fel- és leszállásra alkalmas repülőgép-hordozó, amit a Fincantieri épített. A 2009-ben szolgálatba állt hajó 244 méter hosszú, 220 méteres kifutópályájával a Cavour az olasz haditengerészet zászlóshajója, és az ország egyik legfontosabb technológiai beruházása a honvédelmi rendszeren belül. A Cavour fedélzetére minden, az olasz haditengerészet által használt repülőgép le tud szállni. Emellett a helikopterek (AB 212, EH 101, NH 90), valamint az AV-8B és a legújabb generációs repülőgépek is, mint például az F-35B vadászgép.
A kifutó a tatig terjed, és a hordozó hosszirányával párhuzamos kifutópályáról egy síugráshoz hasonlóan szállnak fel a gépek, hogy a legnagyobb hasznos teherrel tudjanak bevetésre menni. A hangár legfeljebb 12 helikopter vagy 8 repülőgép befogadására képes. A bevetési műveletek kiszolgálása érdekében a tároló, és az előkészítő hangár között két, 30 tonnás lift segíti az anyagmozgatást. A Cavour hajózó személyzete 550 tengerészből áll, és legfeljebb 1200 fő befogadására alkalmas. A Difesa Servizi S.p.A. az olasz védelmi minisztérium vállalata a piacon is szolgáltatásokat nyújt számos nemzeti és nemzetközi félnek.
2011-es megalakulása óta a vállalat az innovációs igényeknek megfelelően működik, és előmozdította az olasz fegyveres erők számos ágazatában a rábízott védelmi eszközök és szolgáltatások gazdaságos kezelését. A Difesa Servizi S.p.A. áruk és szolgáltatások széles skáláját kínálja, mint például a gazdasági menedzsmentet ingatlanok és eszközök üzemeltetésében, katonai egységek környezetvédelmi optimalizálását az energiatermelés megújuló forrásokból történő kiaknázásával, előmozdítja és gazdaságilag irányítja a fegyveres erők által harmadik félnek nyújtott meteorológiai, egészségügyi, egyéb áruk eladását, geokartográfiai, légi és műholdas fényképezési szolgáltatási tevékenységeket.
Márka optimalizálási feladatai kiterjednek a logók, elnevezések és az ideiglenesen fizetett koncesszió révén a fegyveres erők megkülönböztető jeleire. A katonai műszaki tevékenységek népszerűsítése mellett, rajta keresztül történik egyéb szolgáltatások megrendelése is, ideértve a minisztérium ipari és termelési tevékenységeivel kapcsolatos dolgokat, amelyek a nemzeti és nemzetközi területekre is, kiszolgálva a nyilvánosságot és a magánszektort.
Szöveg: Buny
Kép: Moto Guzzi