A BRIXTON Layback és a BRIXTON Crossfire Storr 500 koncepció motorkerékpárok a fiatal osztrák motormárka unortodox megközelítésének és kreatív szabadságának példái. Az 1916-ban alapított osztrák családi vállalkozást ma a dédunokák vezetik. 2015-ben az EICMA alkalmával bemutattak egy klasszikus motorkerékpár koncepciót BRIXTON néven, ami olyan nagy sikert aratott, hogy önálló motorkerékpár márkaként jegyezték be. Az első Brixton Motorkerékpárokat két évvel később, mindössze öt éve szállították ki a kereskedőknek.
A hatalmas sikerre való tekintettel, nem sokkal a korai 125 köbcentis modellek után következtek az első negyedliteres gépek, amit a Brixton első középkategóriás motorkerékpárja követett, 2019-ben került forgalomba a Crossfire 500-as.
Majd 2022-ben megkezdődött a régóta várt Cromwell 1200 sorozatgyártása is. A márka két vadonatúj koncepció motorkerékpárja ismét keresi az új utakat, demonstrálva a márka szlogenjét: „Bármelyik irány, amíg az a sajátod”
Storr: Elpusztíthatatlan szikla Skócia északi részéből
A Storr név a skót Skye szigetén található azonos nevű sziklaképződményből származik. A zord északi táj nem különbözik a kaland-motorkerékpár vad dizájnjától.
A Storr az első modell, amelyet a Brixton a salzburgi székhelyű Ride tervezőstúdióval együttműködve fejlesztett ki. A járműben megtalálható a BRIXTON Crossfire 500-as sorozat nagy elismerést kiváltó motorja, amely ma már kivételes megbízhatóságáról is ismert. A BRIXTON Storr radikálisan haszonelvű, minden a célját szolgálja – a magas szélvédőtől az előre húzott tankperemeken keresztül, a hosszú csomagrögzítőkön keresztül a hátsó csomagtartóig. Azt, hogy ez a koncepció csiszolatlan változata később a sorozatgyártásba is bekerül-e, nem tudjuk.
Mindenesetre a Brixton korábban az EICMA motorshow-n bemutatott prototípusait és koncepciómotorjait többször is sorozatgyártásba küldte már.
Brixton Layback: Nyugodt strandcirkáló elektromos motorral
A BRIXTON Layback koncepció sokkal lazább. A gördeszka és a szörfözés világából kölcsönöz, akárcsak a gördeszkatartós BX 125 SK8-nál – de itt, a Layback esetében egészen másképp. A Layback laza szörfözésre utal, amelyben a szörfös hanyatt dől a deszkán. A mélyen ellazult testtartás is bele van írva a koncepcióba. A Layback a 2022-es EICMA egyik motorjához sem volt hasonlítható.
Ez az első Brixton villanymotorral, a széles akkumulátorcsomagot masszív acélcsövek támasztják alá, és a lehető legalacsonyabbra szerelték. A tetejére jöhet a strandtáska és az ülésre terített strandtörölköző. Nyilvánvaló, hogy a Brixton azt szeretné, ha a Layback a lehető legnyugodtabb és legcsendesebb jelenség lenne a strandon. Ez egy kétkerekű, villanymotoros strandcirkáló, egyben praktikus motor, amely nem akarja magát túl komolyan venni. 2015-ben még csak egy 125-ös Brixton prototípus állt itt a milánói kiállítási standon. A 2017-es első eladásokat követően, már jó ideje több piacon is a BRIXTON vezeti az éves forgalomba helyezési statisztikákat a 125-ös (A1-es) új motoreladási listákon.
Az akkor bemutatott nyolcadliteres klasszikus motorkerékpárhoz képest 2022-ben már 400 négyzetméteren 15 különböző megvásárolható típust mutattak be – a két koncepciómotor kivételével – 125 és 1222 köbcenti közötti motorokkal, kitűnő minőségben.
A Cromwell 1200 és a Crossfire 125, a Brixton motorkerékpárok két dizájnvonalát tükrözik: A Cromwell-lel a klasszikus dizájn folytatása a cél, jellegzetes brit vonalvezetésű hagyományos megjelenésű motorkerékpárokat szeretnének a világ minden tájára szállítani.
A Crossfire vonal az izgalmas megjelenésű és időtlen motorkerékpárok családját gazdagítja. Azt azonban, hogy a fiatal motormárka valószínűleg a jövőben sem szűkül be a „retro” és a „modern” kategóriákba, a két legújabb koncepció motorkerékpár is jelzi.
Forrás és kép: Brixton Motorcycles Magyarország