A Pirelli Supercorsa abroncsok negyedik generációja januártól már a nagyközönség számára is megvásárolható utcai és pályahasználatra. A Diablo Supercorsa V4 a futófelület mintázatát, összetételét, szerkezetét és profiljait tekintve egy teljesen új termék elődjéhez, a Diablo Supercorsa V3-hoz képest. A Diablo Supercorsa mind az SC versenyverzióban, mind az SP versenyreplika változatban a Pirelli sportos tulajdonságainak megtestesülése.
A Pirelli 2002-től, az első Diablo gumiabroncs megszületésének évétől, az ezt a nevet viselő termékcsaláddal folytatta a gyártó hagyományait a motorkerékpár-sport abroncsok területén, ami a ’70-es években kezdődött olyan izgalmas nevekkel, mint a Mandrake, Phantom, Gordon, Démon és Dragon.
A Diablo családdal a Pirelli forradalmasította az utcai gumiabroncsokat, évről évre technológiai újításokkal örvendeztette meg a felhasználókat, amit a FIM Superbike Világbajnokság során szerzett tapasztalatok gazdagítottak. A Diablo Superbike-beli bemutatkozása után 2005-ben, kizárólag a Superbike kategóriához tervezett slick-ek után, 2007-ben a Pirelli piacra dobta a Diablo Supercorsa SC barázdált versenyabroncsok első generációját, amelyet 2008-ban az SP utcai változat követett.
A Diablo Supercorsa SC lett a Supersport kategória abszolút etalonja. Később a Diablo Supercorsa SP-t a legrangosabb szupersport- és meztelen motorkerékpár gyártók választották modelljeikhez. A Diablo Supercorsa 2012-ben bemutatott második generációját 2018-ban a harmadik követte, most pedig a negyedik folytatja a három évtizeddel ezelőtt megkezdett technológiai kiválóságok útját.
Diablo Supercorsa SC V4-nél a cél az volt, hogy a gyártásból származó világszériák csúcskategóriájában rejlő előnyöket ne csak a márka láthatóságának biztosítására szolgáló kirakatként, hanem fejlesztési laboratóriumként is kihasználják, a világ legjobb versenyzőivel és a legrangosabb gyártókkal.
Pontosan a Diablo Supercorsával született meg a Pirelli szívének oly kedves mottó: „Azt adjuk el, amivel versenyzünk, azzal versenyzünk, amit eladunk”. Ez az oka annak, hogy a Diablo Supercorsát kezdettől fogva egyetlen projektként, de két formában fejlesztették, hogy mindkettő megvásárolható legyen, és ne csak a pályamotorosok, de a sportmotorosok közúti igényeit is szolgálja. A Supercorsa SC V4, ahol az SC rövidítés a „Special Compound” rövidítése, professzionális és félprofi motorosok számára egyaránt használható, akik egyszerűen csak a pályanapok szerelmesei, vagy pályafutásukat csak most kezdik, és szeretnének fejlődni.
A V3-as elődhöz képest a Diablo Supercorsa SC V4 kiemelkedő tapadást, a kanyarokból kijövet jobb vezethetőséget és úttartást, valamint nagy sebesség melletti stabilitást garantál. A Supercorsa SP V4, ahol az SP rövidítés a „Sport Production” rövidítése, a Diablo család valaha volt legsportosabb utcai abroncsa. Az SC változathoz képest az SP megfelel a járművekre vonatkozó minden jogszabályi előírásnak – mint például a sebességindex követelményének (W) – és kevésbé érzékeny a hőmérsékletre, valamint hamarabb felmelegszik. Emellett nagyobb futásteljesítményt biztosít az összetevő vegyületeknek köszönhetően.
A célközönség ebben az esetben a szupersport utcai motorkerékpárok tulajdonosai voltak, akik a Superbike Világbajnokságon futó típusokon közlekednek, de egy utcai legális gumit szeretnének, hogy ne kelljen utánfutóra rakniuk a motort, ha pályázni szeretnének. A futófelület mintázata megegyezik az SC mintázatával, az új villanómintázat középen megszakad a simább erő átadás érdekében. A kialakítás javítja a vízkiszorítást és a talajjal érintkező felület tapadását. A vállöv barázdák nélküli része nagyobb felületen fekszik fel az úton, egészen ledöntött helyzetben is nagyobb tapadást biztosít a kanyarokban.
Több sugár irányú profil a hirtelen irányváltásokhoz, míg a sima rész a jó tapadáshoz és a kiemelkedő iránytartáshoz szükséges. Az első profil javítja a kezelhetőséget, csábítja a versenyzőt, hogy korábban döntsön be a kanyarokban, megkönnyítve a gyors irányváltást. A hátsó rész ugyanazt a mintát és hasonló geometriát követ, mint az első, hogy biztosítsa a szinkronizált teljesítményt.
A Diablo Supercorsa SP V4 gumiabroncs peremét úgy tervezték, hogy maximális teljesítményt nyújtson mind a közúti abroncsnyomás, mind a pályahasználati nyomás mellett (2,3 bar elöl / 2,1 bar hátul forró gumikkal).
A Diablo Supercorsa SP V4-et pontosan az abroncsnyomás csökkentésének lehetősége különbözteti meg egyértelműen a Pirelli hypersport termékcsalád többi abroncsától. V3-as elődjéhez képest az új V4 új anyagokat használ, például szélesebb keresztmetszetű szerkezeti szálakat, amelyek nagyszámú, egymásba fonott profilt alkotnak, így a gumiabroncs nagyobb merevsége jobb lengéscsillapító képességgel párosul.
Az SP változatban minden méretnek megvan a maga szerkezete, amelyet az optimális teljesítmény érdekében finomítottak, kombinálva az adott mérethez tartozó profil szélességével, a keverék arányaival és a futófelület mintázatával. Az első gumiabroncs két anyag keverékéből áll, középen alapkeverékkel, míg egy másik keverék a gumiabroncs vállán fut végig. Az abroncs az aszfalttal érintkező középső részen az alapkeverék teljes szilícium-dioxid-tartalmú, és rendkívüli hőstabilitást biztosít hideg és meleg hőmérsékleten egyaránt. A vállövön az összetétel ugyanaz, mint az SC3 versenyváltozaton, 100%-os szénalapú összetevővel a maximális tapadás biztosítására. Hátul lágyabb a középső rész és szélesebb, de összetevőit tekintve ugyanaz, mint az elsőn alkalmazott keverék.
Szöveg: Buny
Kép: Pirelli