Honda NT1100 – 2024

Kényelmes, fürge és élvezetes – így jellemezhetjük dióhéjban az NT1100-at. A modell elegáns, visszafogott stílusban kialakított idomzata elsőosztályú időjárás-védelmet nyújt a laza, kényelmes üléshelyzetben túrázó motorosnak. 5 lépésben állítható a plexi magassága és dőlésszöge, ráadásul alsó és felső légterelőkkel egészítették ki, hogy se a menetszél, se a légörvények kialakulása ne zavarja az utazást.

A kéthengeres erőforrása az Africa Twinből érkezett, csúcsteljesítménye azonos és legnagyobb forgatónyomatéka csupán 1 Nm-rel kevesebb: 102 LE és 104 Nm. A fejlesztés során átdolgozták a nyolcszelepes hajtómű légbeömlőjét és kipufogórendszerét, ezáltal még egyenletesebbé vált a gyorsítás és alacsony fordulatszámon is lenyűgöző bariton árad a dobból.

HONDA NT1100


Kiemelkedő teljesítménye és dinamizmusa dacára az NT1100 fogyasztása nem megy a teljesítmény rovására, legalább is erről árulkodik, hogy a 20 literes üzemanyagtartályt teljesen föltöltve tankolva 400 km-t tehetünk meg egyhuzamban.
Menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközei között megtalálható a háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control), az önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal), és szintén a vezető, illetve az utas biztonságát szolgálja a teljes LED-világítás. Miként a Honda más túramotorjaihoz, az NT1100-hoz is elérhető a hatfokozatú DCT-erőátvitel. A 2024-es modellévű NT1100 a következő színválasztékban lesz kapható: Matt Jeans Blue Metallic  – Matt Ballistic Black Metallic színű csomagtartóval (matt metál kék), Candy Chromosphere Red  –  Matt Ballistic Black Metallic színű csomagtartóval (csillogó vörös), Matt Iridium Grey Metallic Matt Ballistic Black Metallic (matt metál fekete) színű csomagtartóval.

HONDA NT1100

A motor nagy fényerejű, 6,5″-os, érintőképernyős TFT-műszeregysége 3 üzemmódban használható: GOLD állásban minden lényeges információ megjelenik, SILVER-re váltva letisztultabb lesz a kijelző és a sebességmérő-fordulatszámmérő párosa uralja a képet, míg BRONZE-ra kapcsolva a fordulatszámmérő válik a leghangsúlyosabb elemmé. Ezen túlmenően személyre szabható a TFT háttérszíne is, az alapértelmezett beállítás mellett választhatunk egyszerű fehér vagy fekete hátteret is. A műszer Apple CarPlay- és Android Auto-funkciójának, továbbá Bluetooth-kapcsolatának köszönhetően okostelefonunk szolgáltatásai a TFT-kijelzőn keresztül is elérhetőek. A prémiumszintű alapfelszereltséget nappali menetfénnyel (Daytime Running Lights, DRL) kiegészített LED-világítás, önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal, ESS) teszi teljessé. Emellett a vezető és utasa kényelmét szolgálja az alapáras USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány is.

HONDA NT1100

Bátran kijelenthetjük, hogy az NT1100 megbízható, strapabíró alapokra épült, hiszen a CRF1100L Africa Twin vázát és csavarkötéssel rögzített segédvázát kapta meg. Természetesen a felfüggesztés merőben más felépítésű és hangolású, mint a CRF1100L-ben, hogy tökéletesen passzoljon az NT1100 sokoldalúságához és sportos személyiségéhez. Showa első villáját 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos, fordított teleszkópokból állították össze, rugóútja 150 mm és állítható a rugó-előfeszítés. Akárcsak az első villa, a központi hátsó rugóstag is 150 mm-es függőleges mozgást engedélyez a keréknek, továbbá kiemelték az alkatrész kapcsán, hogy belsejében masszív, 14 mm-es átmérőjű dugattyúrúd kapcsolódik a csillapításért felelős dugattyúhoz. Hogy minél egyszerűbb legyen a pillanatnyi terheléshez – például utas- és csomagszállításhoz – igazítani a futóműbeállítást, a központi rugóstag előfeszítése hidraulikusan, szerszám nélkül módosítható. A kerekek alumíniumból, présöntéssel készültek, és az első kerékagy – a homokmag alkalmazásának köszönhetően – üreges kialakítású.

HONDA NT1100

A felni úgynevezett keresztküllős szerkezetű, vagyis az öntött ágak nem derékszögben, hanem átlósan kapcsolódnak a ráfhoz. A megoldás kettős előnnyel kecsegtet, ugyanis csökkenti az úthibákból adódó rezgéseket, egyben rendkívül merev konstrukció, tehát nagyban növeli a kanyarstabilitást. A kerekeken feszülő abroncsok mérete 120/70 R17, illetve 180/55 R17. Sokat elárul a motorról, hogy szabad hasmagassága 175 mm, ehhez társul az 1535 mm-es tengelytáv, a 26,5º-os villaszög és a 108 mm-es utánfutás. Menetkész tömege 238 kg, míg a DCT-vel felszerelt változaté 248 kg. Nagyban csökkenti a rugózatlan tömeget, hogy könnyű, négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre a 310 mm-es átmérőjű első tárcsákat, míg a hátsó féktárcsa átmérője 256 mm, és egydugattyús féknyereg „harap rá”. A fékrendszer működését természetesen blokkolásgátló felügyeli.

HONDA NT1100

Az NT1100 1084 cm3-es, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes erőforrása azonos a CRF1100L Africa Twin jól bevált, kiforrott kéthengeresével. Ugyan nem változott a csúcsteljesítmény, de a legnagyobb forgatónyomaték 1 Nm-rel csökkent: 75 kW, azaz 102 LE 7250-es percenkénti fordulatszámnál, és 104 Nm 6250-nél. Közös még a 270º-os főtengely-elékelés és a sajátos gyújtásidőzítés, a sűrítési viszony pedig eltér, azaz 10,1:1. Hogy minél könnyebb legyen kiaknázni a motorban rejlő erőt, elektronikus gázmarkolattal (Throttle By Wire, TBW) adhatunk parancsokat a kifinomult PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek. Noha a két erőforrás ránézésre azonos, már az első métereken feltűnhet a vezetőnek, hogy az NT1100-é merőben más hangolású. Mivel változtattak a légbeömlőcső hosszán és a kipufogódob belső kialakításán, még egyenletesebb és határozottabb a gyorsulás részterhelésen, alacsonyabb fordulatszámon pedig jellegzetesen „pulzál, lüktet” a hajtómű.

HONDA NT1100

Ez összességében még gondtalanabbá teszi a cirkálást. Különösen autópályán, nagy sebességnél kiegyensúlyozottabb a motor, így a Honda kéthengerese tökéletesen illik a – sokoldalú felhasználásra tervezett – NT1100-hoz. Érdekesség, hogy a forgattyúház függőleges osztású, és sajátos megoldásként a hűtőfolyadék-szivattyú a váltóházban, a termosztát pedig a hengerfejben kapott helyet, ezáltal még kompaktabbá vált a hajtómű. Ilyen tekintetben nincs különbség a hagyományos és DCT-erőátvitelű NT1100 között, mindkettő azonos felépítésű, és további közös pont, hogy a hűtőfolyadék- és a kenőanyag-szivattyú is a kiegyenlítőtengelyről kapja a hajtást. A másodlagos rezgéseket a dugattyúk ellentétes irányú mozgása hivatott kioltani, míg az elsődleges – tehetetlenségi erők és kapcsolódások keltette – vibrációkat két kiegyensúlyozó-tengely csillapítja. A főtengelyen elhelyeztek egy – 10°-os osztásokkal tagolt – jeladót, mely érzékeli az esetleges gyújtáskimaradást.

HONDA NT1100

Erre azért volt szükség, hogy a modell megfeleljen az Euro5 és az OBD2 előírásainak. Ezen túlmenően a leömlőcsövekben elhelyezett légáramlás-érzékelők (LAF) biztosítják, hogy a levegő/üzemanyag arány mindig tökéletes legyen, ami szintén az Euro5-ös minősítés feltétele.
Több vezetéstámogató segédlet, így például Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) segíti a pilótát, hogy a motor mindig megőrizze stabilitását. A kipörgésgátló esetében három előre beállított üzemmód közül választhatunk, attól függően, hogy milyen tapadási és útviszonyok várhatóak a következő kilométereken, emellett a teljesítmény és motorfék mértékét is három lépcsőben szabályozhatjuk. Hogy minél egyszerűbb legyen kezelni, mindegyik segédlet 1-es szinten avatkozik be legkevésbé, itt érhető el a maximális teljesítmény, illetve motorfékhatás, és értelemszerűen 3-as szinten a „legszigorúbb” az elektronika.

HONDA NT1100

Az egyes üzemmódok elérése is roppant egyszerű, hiszen elég kiválasztani a megfelelőt a kormány bal oldalán elhelyezett gombbal, és a műszeregységen máris felvillan a HSTC-felirat.
VÁROSI (URBAN): ez az alapbeállítás, ekkor a teljesítményleadás és a motorfék mértéke is közepes szintű.
ESŐ (RAIN): jelentősen csökken a teljesítmény és a motorfék mértéke, hogy nedves, csúszós úton se veszítsen tapadást a hátsó kerék.
TÚRA (TOUR): a maximális teljesítmény és motorfék rendelkezésre áll, ezáltal utassal, valamint csomagokkal is dinamikus a motor.
FELHASZNÁLÓ (USER) 1 és 2 mód: szabadon beállítható bármelyik paraméter.

HONDA NT1100

Természetesen a pilóta korábbi beállításait elmenti a rendszer, és minden induláskor felajánlja azokat, tehát elegendő egyszer beprogramoznia a segédletek működését. Kimondottan hasznos gyári kiegészítőket találunk az NT1100 listáján, hogy könnyen személyre szabhassuk a motort. Ilyen például az – automatikus gázadás révén – kuplung nélküli visszakapcsolásra is használható gyorsváltó, a csomagtartó alumíniumborítása, a 38 literes hátsó doboz, parkolófék-kar és a hozzá tartozó borítás, valamint a díszítőpanelek. Az egyes elemek külön-külön is megvásárolhatóak, illetve 3 előre összeállított csomag közül választhatnak a tulajdonosok:
URBAN CSOMAG
50 literes „Manual” hátsó doboz hozzá tartozó 25 literes belső táskával, színes hátsó doboz panellel, kényelmes háttámlával és 4,5 literes tanktáskával teszi olajazottabbá a napi ingázást.

HONDA NT1100

TOURING CSOMAG
Kényelmes utas lábtartóval, kényelmesebb vezető- és utasüléssel és ködfényszóró-szettel a hozzá tartozó vezetékkészlettel teszi gond nélkülivé a motorozást.
VOYAGE CSOMAG
Mindaz, amit az URBAN és a TOURING csomag tartalmaz azaz

  • 50 literes hátsó doboz belső táskával
  • Kényelmes háttámla
  • 5 literes tank táska,
  • Kényelmesebb ülés a vezetőnek és az utasának
  • Kényelmesebb lábtartó
  • Ködfényszóró

    HONDA NT1100

Egyéb kiegészítők:

  • 38 literes hátsó doboz
  • Parkolófék kar és borítás
  • 3 literes tanktáska
  • Gyorsváltó az MT kivitelhez
  • Alumínium hátsó doboz panel
  • Dekoratív matrica szett

Szöveg és kép: Honda Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes