A név azoknak mondhat valamit, akik nyomon követték az idei Szuperbike Világbajnokság SSP 300-as futamait. A kínai gyár egyetlen motorral állt fel a rajtrácsra, és eleinte messze elmaradt a kategóriában a vetélytársak eredményeitől, aztán szerződtették a nagy tapasztalattal rendelkező spanyol, Marc Garcia-t, és a szezon második felében szereztek 22 pontot.
Ezek után érdeklődésre tarthat számot, hogy milyen motorokat gyárt ez az eddig számunkra ismeretlen márka. Az enduro-túra szegmensben mindjárt három 800-as modellel is képviseltetik magukat.
A tökéletes kalandtúrához olyan paraméterekkel rendelkezik a 800X Adventure, mint a 210 mm-es Yu-An rugózás, a 245 mm-es hasmagasság és a mindössze 835 mm-es ülés. A fáradhatatlan, 799 köbcentis kéthengeres erőforrás 96,5 lóerő leadására képes, és 80 Nm-es maximális forgatónyomatéka már aszfalton is kivételes teljesítményt ígér.
Rendkívül kifinomult felszereltség jellemzi, amilyen a tömlő nélküli küllős kerekek, a kipörgésgátló, a csúszókuplung, a kikapcsolható ABS, a kormány lengéscsillapító, a bukócsövek, az alumínium olajteknővédő, a TFT-kijelző BT-tükrözéssel és teljes LED világítás. A megállást elöl dupla tárcsa biztosítja 310 mm-es átmérővel, két dugattyús Hangte féknyergekkel.
Az üzemanyagtartály 19 literes. Tökéletes társ on- és off-road kalandokhoz. A KOVE 800X Adventure Pro a még intenzívebb terepélményre vágyóknak készült. Ennél a modellnél 240 mm-es KYB állítható felfüggesztés csatlakozik a vázhoz, és 275 mm-es hasmagasság jellemzi. Taisko radiális féknyergek, 320 mm-es tárcsákkal lassítanak elől és kikapcsolható az ABS ennél a típusnál is. Az ülésmagasság 865/875 mm-re nő. A gyorsváltó az elektronikai felszereltség részét képezi, a Pirelli Scorpion Rally STR abroncsokat pedig tömlő nélkül szerelik a felnikre. A KOVE 800X Rally a terepjárás végső szintézise. A 270 mm-es villával és a 250 mm-es lengéscsillapítással, valamint a 293 mm-es hasmagassággal ez a motorkerékpár készen áll bármilyen kihívás leküzdésére, még a versenymezőnyben is.
Ebből a célból a felnik hagyományos, belső tömlős kialakítást kaptak, a gumik pedig off-road mintázatúak. A rendkívül alacsony tömeg, az erőteljes motor és a lerövidített áttétel még jobb menetteljesítményekhez segíti, és garantálja a vezetési élményt. Az elit rajongóknak szánt Rally a teljesítmény, a könnyedség és a mozgékonyság rendkívüli kombinációját kínálja.
Szöveg: Buny
Kép: KOVE