A Vespa „kis testű robogói” mindig a márka legfiatalabb és legurbánusabb szellemét képviselte, és mostanra teljesen megújult. A két modell, a Vespa Primavera és a Vespa Sprint S különböző variációkat és motor lökettérfogatot kínál, még az elektromos változatban is van teljesítmény különbség.
A Piaggio Centro Stile kitett magáért, új anyagok bevezetésével és gondosan átdolgozott részletekkel fokozta a Vespa Primavera és a Vespa Sprint S amúgy is egyedi tulajdonságait és szellemiségét.
A kormány környéke vadonatúj, csakúgy, mint a markolatok és az elektromos kezelőszervek, amelyeknél nagy figyelmet szentelnek a részleteknek és a funkcionalitásnak. A lábvédő hátoldala szintén új, növelve az anyag- és összeszerelési minőség érzetét.
A sárvédő új címere (csak a Vespa Primavera esetében), valamint a központi kormányburkolat új megjelenése, és kidolgozása alkotja a megújult és frissített stíluselemeket. Még az ülést is tovább finomították, köszönhetően a kiváló felületet biztosító új anyagok használatának.
A Primavera Tech változata kulcs nélküli indítórendszerrel és TFT-műszerekkel készül, amelyeken keresztül a Vespa MIA multimédiás platform által kínált funkciókat lehet kezelni. A többi változat analóg/digitális műszerfala is új, de már mindegyik teljes LED-es világítási rendszerrel rendelkeznek. A Vespa Primavera és a Vespa Sprint S ultramodern Euro 5+ szabványnak megfelelő 50, 125 és 150 köbcentiméteres motorokkal kapható, háromszelepes hengerfejjel és befecskendezéssel gördülnek le a szerelő szalagról.
A Vespa Primavera és a Vespa Sprint S elektromos változatai is léteznek, az egyik a moped szabványoknak megfelelő sebességgel, a másik pedig vezetői engedéllyel, és Primavera Tech felszerelési csomaggal kerül az üzletekbe. A moped változatok immár kivehető akkumulátorral rendelkeznek, így otthoni körülmények között is kényelmesen tölthetők.
Szöveg: Buny
Kép: Vespa