MV Agusta LXP Orioli

Nincs nagyobb vagy ritkább luxus, mint az utazás, felfedezés és tapasztalatok teljes szabadsága korlátok szabása nélkül. Az MV Agusta ezt a koncepciót valósította meg a világ első luxus terepmotorjának, az LXP Oriolival. A korlátozott, mindössze 500 példányban gyártott új modell az olasz motoros legenda, Edi Orioli előtt tiszteleg, aki a Lucky Explorer ikonikus zöld, piros és fehér színeit viselve az 1990-es években a kalandlovaglás szimbólumává vált, uralva a világot.

A számozáson túl minden legyártott motorkerékpárt Edi Orioli személyesen írt alá, így mindegyik egyedi. Az LXP Orioli felszereltsége, műszaki jellemzői, anyagválasztása és a részletek miatt a luxus motorkerékpárok szegmensében helyezkedik el, így a legnagyobb kényelmet és első osztályú teljesítményt biztosítja.

MV Agusta LXP Orioli


A motor az új, 931 köbcentis háromhengeres, nyomatékban gazdag, sokoldalú és különösen könnyű, mindössze 57 kg tömegű. Alapkivitelben 124 LE-t ad le 10 000-es fordulatszámon és 102 Nm nyomatékot szolgáltat 7000 ford./percnél, ennek 85%-a már 3000-es fordulatszámon elérhető. A forgattyúház, valamint a kenő- és hűtőrendszer teljesen új, ugyanakkor jelentős változások történtek a forgattyús hajtóműben, a gyújtás részen és a kivehető sebességváltóban.

MV Agusta LXP Orioli

A dupla vezérműtengelyek DLC-bevonatot kaptak,, a főtengely ellentétes irányban forog, a kategóriájában egyedülálló műszaki megoldás, amelyre az MV Agusta háromhengeresek mindig is kitűntek, az első 675 köbcentis modell bemutatása óta. Ez csökkenti a tehetetlenséget és megkönnyíti az irányváltást. A rezgést tovább csökkentették az ellenkező irányban forgó tengellyel, míg a hidraulikus tengelykapcsoló extrém vezetési körülmények között is egyenletes működést biztosít. A kipufogórendszer optimalizálja a 950-es motor teljesítményét és fokozza az agresszív hangzást.

MV Agusta LXP Orioli

Az LXP Orioli egy különösen fejlett, 6 tengelyes inerciális platformra épül, amely a fedélzeti elektronikán keresztül kapcsolódik, és amely a motorvezérlő egységet és nagyfrekvenciás processzort tartalmazza. Az elektronikus gázkar nyomatékkezelése a rendelkezésre álló térképek alapján változik (Urban, Touring, Off-Road és Custom All-Terrain). A letiltható kipörgésgátló öt beavatkozási fokozattal büszkélkedhet közúti használathoz, kettő terepre, valamint egy eső üzemmóddal, amely még kedvezőtlen vezetési körülmények között is maximális biztonságot garantál. A motorfék két üzemmódja a kiválasztott vezetési módtól függetlenül állítható: az 1. fokozat csökkentett motorfékkel, a 2. fokozat teljes motorfékkel üzemel.

MV Agusta LXP Orioli

A kanyar ABS a biztonság magas szintjén túlmenően magában foglalja az RLM-t (Rear Wheel Lift-Up Mitigation) a kategóriájában egyedülálló, valamint egyéb terepspecifikus funkciókatkínál, mint a lehetőség, hogy teljesen vagy csak a hátsó keréken kapcsolja ki. Az ABS rendszert kifejezetten úgy fejlesztették, hogy hatékonyan működjön mind a terep, mind a közúti abroncsokkal. A sebességtartó automatika zökkenőmentes működéséhez hozzájárul, hogy a változás egyszerre 1 km/h vagy 5 km/h sebességnöveléssel vagy -csökkentéssel állítható be. A kulcs nélküli indítás pedig ebben a szegmensben már elengedhetetlen.

MV Agusta LXP Orioli

A műszer egységet a prémium autók világa ihlette, széleskörű Bluetooth és Wi-Fi csatlakozási lehetőséggel, a 7”-es színes TFT kijelző HD felbontással és állítható fényerővel rendelkezik. Két grafika közül lehet választani, személyes preferenciáktól függően. Az egész termékcsaládra jellemző, hogy az MV Ride alkalmazás lehetővé teszi a vezető számára, hogy okostelefont csatlakoztasson, részletes navigációt állítson be, útvonalakat és egyéb adatokat mentsen el, és megossza ezeket az adatokat a közösség többi felhasználójával. Az MV Ride alkalmazás még azt is lehetővé teszi, hogy a felhasználó beprogramozza LXP Orioliját okostelefonon, mielőtt elindítaná a motort.

MV Agusta LXP Orioli

Az integrált földrajzi helymeghatározással rendelkező Mobisat lopásgátló eszköz pedig az LXP Orioli alapfelszereltsége. Az LXP Orioli teljes LED-es első és hátsó világítást kapott a tökéletes láthatóság érdekében. A felhasználói élmény további javítása érdekében, a kormány kezelőszervei LED megvilágítást kaptak.
Az LXP Orioli is az ikonikus vázzal készül, amely a vastagság optimalizálásának köszönhetően könnyebb és eltávolítható hátsó segédváz kapcsolódik hozzá.

MV Agusta LXP Orioli

Az optimalizált merevségi értékekkel rendelkező, zárt dupla bölcsős kialakítás ideális egyensúlyt kínál különböző helyzetekben, legyen szó túráról vagy terepjárásról. A Sachs villa húzó- és nyomófokozata állítható, 210 mm-es csillapítási úttal rendelkezik, míg az állítható Sachs mono hátsó lengéscsillapító 210 mm-es úthosszt garantál, és progresszív lengéscsillapító rendszerrel kapcsolódik a felfüggesztéshez. Az ülés magassága két pozícióban (850 mm és 870 mm) állítható, így alkalmazkodik a különböző helyzetekhez és vezetőkhöz. A párnázás formáját és anyagát is úgy alakították ki, hogy biztosítsák a kényelmet és a tartást közúton és terepen egyaránt.

MV Agusta LXP Orioli

A fejlett gyártási technikáknak köszönhetően a külső burkolat kényelmet garantál a legszélsőségesebb vezetési körülmények között is. A 230 mm-es hasmagasság segít a motorosnak leküzdeni a terep rejtett veszélyeit. A tengelytáv 1610 mm, míg a kerékátmérők egy terephivatású enduro kerékpárra jellemzőek, elöl 21, hátul 18 hüvelyk az átmérőjük. A Bridgestone abroncsok közúton és terepen is megállják a helyüket. A fékeket a Brembo szállítja, 320 mm-es tárcsákon Stylema első féknyereg, hátul pedig kétdugattyús féknyereg 265 mm-es tárcsával gondoskodik a megfelelő lassításról.

MV Agusta LXP Orioli

Az aerodinamikai kutatások lehetővé tették egy „nyugodt zóna” kialakítását a motoros és az utas körül, amely megvéd minden zavaró turbulenciától a még kényelmesebb utazás érdekében. Az LXP projektnél az ergonómia már a kezdetektől prioritást kapott, az érintkezési pontokat (lábtartó, kormány és ülés) tanulmányozták, hogy biztosítsák mindazt a kényelmet, amelyet a vezető és az utas a hosszú távú utazások során elvár, akár csomagokkal is.
Az újdonság bukócsővel, alumínium motorvédővel és kiegészítő lámpáival tűnik ki, amelyek jelentős hozzáadott értéket képviselnek a mindennapi használat során. A terepre Bridgestone Battlax AX41 abroncsok, míg közútra Bridgestone Battlax A41 abroncsok ajánlottak.

MV Agusta LXP Orioli

Az LXP Orioli átfogó választékát kínálja az MV Agusta márkájú kiegészítőknek, ilyen a merev alumínium oldaldobozok. A 39 l-es és 32 l-es (kipufogó oldali) űrtartalommal rendelkező dobozok gyors kioldó rendszerrel rendelkeznek. A homologizált titán kipufogót az MV Agusta és a Termignoni közösen fejlesztették, amelyhez szénszálas zárókupak és hőpajzs társul a több mint 4 kg össztömeg megtakarítás érdekében. A speciális dobozban bemutatott készlet tartalmazza a motorkerékpár burkolatát és az eredetiségigazolást is. Az LXP Orioli az MV Agusta székhelyén és San Marinóban született, ahol a szektor legjobb tervezői évtizedek óta a világ legszebb motorkerékpárjait rajzolják.

MV Agusta LXP Orioli

Az LXP Orioli az elegáns fehér (Pearl White) színével tűnik ki, amely a burkolatokat és az első sárvédőt díszíti, míg egyes részletek a történelmi szponzor árnyalataiban dominálnak. Az LXP Orioli 500 darabos szériája 2024 első negyedévének végétől kaphatják meg az ügyfelek.

Szöveg: Buny

Kép: MV Agusta

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes