A Hypermotard 698 Mono a Ducati sportmotorok precizitását ötvözi a szupermotókra jellemző agilitással. Az eredmény egy közvetlen, intuitív vezetési élmény, amelyet a vezetés örömére terveztek. A speciális súlyeloszlás semleges vezetési viselkedést biztosít. A motorkerékpár megjelenése az új Superquadro monomotorra helyezi a hangsúlyt, és a verseny szupermotók jellegzetes vonásaira támaszkodik, mint például az egyszerűség, az agresszivitás és a vizuális könnyedség.
Ezek a jellemzők a Ducati tipikus formanyelvével párosulnak, amelyet a Ducati rajongók nagyra értékelnek. Az eredmény egy vékony és sima motorkerékpár. A minimálisra csökkentett burkolatrészek azonnal átadják a Ducati márka sportosságát, és reflektorfénybe állítják az új, függőlegesen beépített erőforrást.
A magas és lapos ülés, a magas első sárvédő, az éles hátsó idom és a rendszámtábla a szupermotó klasszikus elemei. A Ducati stílusához illően az ötküllős, „Y” kivitelű könnyűfém keréktárcsák a sportos megjelenést a kis tömeggel ötvözik. Egyedülálló elem még a hátul oldalt magasra húzott ikerhangtompító, amely a Hypermotard család és a versenyszupermotók jellegzetes eleme. A szuperkompakt LED-es fényszóró integrált nappali menetfényekkel és dupla „C” fénygrafikával a Hypermotard 698 Mono-t olyan motorkerékpárrá varázsolja, amely nem marad észrevétlen. Ugyanez a hátsó lámpában is megtalálható. Az erős, könnyű és kompakt motor a Ducati által valaha kifejlesztett legerősebb és legkifinomultabb kéthengeres motoron alapul: az 1299 Panigale 1285 köbcentis Superquadroján. Ebből a motorból a 116 mm-es furatot vette át, ami az egyhengeres közúti motorok rekordja, 62,4 mm-es lökettel kombinálva, 659 cm³ -t eredményez.
A szorosan a Panigale motorjára épülő blokknak köszönhetően olyan fejlett megoldásokkal, mint a titán bemeneti szelepek, alumínium hengerbetét, DLC-bevonatú dugattyúcsap és természetesen a dezmodromikus szelepvezérlés jelenik meg. Maximális teljesítménye 77,5 LE 9750-es fordulatszámon. A nyomaték 8000-es fordulatszámon eléri a 63 Nm-t, és nagyon jól használható, lineáris teljesítményleadást eredményez. A Termignoni versenykipufogóval a teljesítmény 7 LE-vel, hihetetlen 84,5 LE-re nő, ami újabb rekord az egyhengereseknél. A Hypermotard 698 Mono elektronikai csomagja a legteljesebb a szegmensben, és a Panigale V4 számos vezetési segédeszközét tartalmazza, amelyeket kifejezetten ehhez a motorkerékpárhoz fejlesztettek ki. Ezek közé tartozik a kanyar ABS, a Ducati kipörgésgátló, a Ducati Wheelie Control, a motorfék-vezérlés, a Ducati Power Launch és a gyorsváltó (DQS) fel/le.A cél mindig ugyanaz: maximális vezetési élmény. A Hypermotard 698 Mono-val pedig a kifinomult elektronikának köszönhetően még kevésbé tapasztalt versenyzők is biztonságosan közelíthetik a supermoto stílust.
A Hypermotard 698 Mono négy vezetési móddal rendelkezik (Sport, Road, Urban és Wet), amelyek mindegyikéhez hozzá van rendelve a vezető által állítható energiamód (3 fokozat érhető el), valamint DTC, EBC és ABS. Mindent a 3,8 hüvelykes, fekete alapon fehér betűtípusú LCD kijelző mutat. A Slide by Brake funkció biztonságos sodródást tesz lehetővé, a hátsó fék használatával. Ha az ABS 3-as szintre van állítva, és a hátsó féket nyomják, akkor aktiválódik a Slide by Brake funkció, ami megkönnyíti a motorkerékpár laposabb szögű kanyarodását. Egyszerűen a fék, a kanyar és az elektronika gondoskodik a többiről. Ezt a szintet olyan tapasztalatlan pilóták számára fejlesztették, akik szeretnének megtanulni a kanyarokban sodródni a versenypályán. Ha az ABS 2-es szintre van állítva, a Slide by Brake nagyobb szöget és sodródást tesz lehetővé közvetlenül a kanyar csúcsánál. Ezt a szintet a versenypályán való sportos használatra fejlesztették, és azoknak készült, akik már rendelkeznek tapasztalattal a driftben, de szeretnének bízni az ABS rendszer biztonságában.
Azok a tapasztalt sofőrök, akik segítség nélkül szeretnék elsajátítani a versenypályán való driftelést, elérhető az 1. szint, amelyben a kanyarfunkció ki van kapcsolva, és az ABS csak az első kereket figyeli. A maximális vezetési stabilitás és biztonság érdekében a Hypermotard 698 Mono ABS-e 4-es szinttel is rendelkezik, amelyet az alacsony tapadású helyzetekre hangoltak. Ez a szint alapértelmezés szerint a Riding Mode Wet-hez van társítva. A 4., 3. és 2. fokozat garantálja a maximális gyorsulást a kanyarokból az első kerék emelésének minimalizálásával. Az 1-es viszont versenypályán való használatra való, és lehetővé teszi az első kerék ellenőrzött és biztonságos emelését, maximalizálva a teljesítményt és a vezetési élményt. Kizárólag versenypályán való használatra a Ducati Performance Software a Ducati Wheelie Control tartozékaként is elérhető, amely egy további Wheelie Assist nevű stratégiát kínál. A Hypermotard 698 Mono kompakt és könnyű, és üzemanyag nélkül készen, mindössze 151 kg-ot nyom.
Ezt az eredményt olyan alkatrészekkel érték el, mint a csőből készült véz, eltérő profilokkal és szilárdsággal, valamint mindössze 7,2 kg tömeggel. Az öntött kerekek (-0,5 kg a hasonló küllős kerekekhez képest), az alumínium belső gyűrűs féktárcsák (-17% az acélegységhez képest) és a könnyű, teljesen állítható felsőrész, amely külső állítóberendezésekkel van ellátva, szintén hozzájárulnak az alacsony tömeghez. Marzocchi villa 45 mm-es átmérővel, és mindössze 8,1 kg tömeggel segíti a könnyedséget.
A kétoldalú lengőkar egy teljesen állítható lengéscsillapítóhoz csatlakozik progresszív összeköttetésen keresztül. Elöl 120/70 ZR 17, hátul 160/60 ZR 17 méretű Pirelli Diablo Rosso IV gumiabroncsok vannak a felnikre szerelve. Az első fékrendszer Brembo 330 mm-es féktárcsából és egy Brembo M4.32 radiális féknyeregből áll elöl. Hátra 240 mm-es féktárcsa került. Az ülés formája maximális irányítást biztosít menet közben, lehetővé téve mind a hagyományos, földre nyújtott lábbal, mind a térddel a talajon való kanyarvételt.
A változó keresztmetszetű kormány dinamikus testtartást biztosít, és bilincs segítségével két pozícióban állítható. A lábtartók fejlesztésénél a dőlésszögektől való maximális szabadság volt a cél, a gumibetétek eltávolíthatók. A szélek speciális megmunkálásának köszönhetően a lábtámaszok kombinálva a versenycsizmának nagyon jó a tapadást adnak. A motor rendkívül keskeny kialakítása és a csúszásmentes anyaggal borított lapos ülés növeli a mozgás szabadságát. Azok a tulajdonosok, akik szeretnék kihasználni a Hypermotard 698 Mono meggyőző teljesítményét a versenypályán még jobban kihasználni, számos kiegészítőt találnak a Ducati Performance katalógusban, kezdve a Termignoni versenykipufogótól, a versenyülésen keresztül, a Supermoto lábtartókon át a bukógombákig. Számos karbon alkatrész is található, amelyek könnyebbé teszik a motorkerékpárt, és kiemelik a sportos jelleget.
Az első burkolattól a kipufogócsonk hőpajzsán át a titán és karbon hangtompítóig. Ha még valaki szeretné javítani a motorkerékpár megjelenését, találhat megmunkált alumíniumból készült alkatrészeket, mint például a fék- és tengelykapcsoló karokat, a fékolaj tartályokat vagy a tanksapkát.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati