Ducati Panigale V4

Egy Panigale V4, amely a Ducati MotoGP-ben megtett evolúciós útját követi, ahol a Desmosedici a kategória legkeresettebb motorja lett. Az elmúlt MotoGP-szezonban a nyolc Ducati-pilóta közül hét megnyert legalább egy futamot. Az új Panigale V4 S mindössze 187 kg. 2 kg-mal könnyebb, mint az előző modell. A szigorúbb Euro5+ homologizáció ellenére 0,5 LE-vel többet ad le.

A Ducati sportmotorok hetedik generációjának megjelenésével, a 851-től napjainkig, a Ducati szuperbike-ok fejlődése fontos fordulópontot jelent. A korábban alkalmazott megközelítésből, amely egy már kész kialakítású motorkerékpárra felvitt aerodinamikai csomagon alapult, a Ducati átállt egy olyan kialakításra, amelyben az aerodinamikai elemek teljes mértékben beépültek a burkolatba.

Ducati Panigale V4


Az új burkolat 4%-kal csökkentik a légellenállást, és egyenes utakon még jobban megvédi a motorost azáltal, hogy egyfajta „buborékot” hoz létre. A rendkívül hatékony kettős profilú szárnyak tökéletesen illeszkednek az előlap formájába, így a leszorítóerő változatlan marad az előző modellhez képest. A burkolat elülső élének áthelyezése az első kerékhez képest agilisabbá teszi a motorkerékpárt nagy sebességű irányváltáskor, míg a sárvédő és a hűtők előtti légcsatornák formájának optimalizálása növeli a motor hatékonyságát. Az új Panigale V4 tervezésénél a Centro Stile Ducatit a legendás Ducati 916 ihlette. A tervezők célja az volt, hogy az 1990-es évek dizájn ikonjának formáját útmutatóként használják, és beépítsék a Desmosedici GP ergonómiai és aerodinamikai megoldásait, amelyek szükségesek versenypályán a jó teljesítményhez. A 916 jellegzetes vonalai ihletet adtak az első fényszórócsoport kialakításához is.

Ducati Panigale V4

A Borgo Panigale sportmotorok magabiztos megjelenését kiemeli a tipikus dupla C alakú hátsó lámpa. Végül a légbeömlő immár középen a burkolat alatt van elrejtve, míg a szélesebb és hosszabb hátsó rész több helyet biztosít a vezetőnek. Az új Panigale V4 üléspozícióját azzal a céllal fejlesztették, hogy a versenyző maximálisan integrálódjon a motorkerékpár aerodinamikájába, és javítsa a jármű irányíthatóságát a versenypályán a legfontosabb vezetési fázisokban. Az ülés/tartály egység nagyobb mozgásszabadságot biztosít hosszirányban, és megkönnyíti a pozicionálást a burkolatban, köszönhetően a felső részén található mély bemélyedésnek is, amelyet a sisak álla számára alakítottak ki. A tartály hátsó része az oldalsó párnákkal együtt támogatja a vezetőt fékezéskor, felszálláskor és kanyarodáskor. Ugyanakkor a tartály új formája elkerüli, hogy az összes többi menetfázisban korlátozzon. A vezető könnyebben megtámasztja magát a térdével, hogy ellensúlyozza a lassulást, és beledőljön a kanyarba, így csökken a karok terhelése és ezáltal az általános fáradtság.

Ducati Panigale V4

A lábtartók 10 mm-rel beljebb kerültek a jelenlegi Panigale V4-hez képest, ami növeli a hasmagasságot és javítja az aerodinamikát. Az előző modellnél erősebb és könnyebb Panigale V4-et úgy tervezték, hogy páratlan élményeket nyújtson a rajongóknak. Motorja, a Desmosedici Stradale a MotoGP gépből származik, amellyel számos műszaki megoldásban osztozik, kezdve az architektúrával. Ez egy 90°-os V4-es motor desmodromikus szelepvezérléssel, ellentétesen forgó főtengellyel és ikergyújtással, ami a Desmosedici GP-re emlékeztető hangzást kölcsönöz. Az új Panigale V4 Desmosedici Stradale hengerfejét felülvizsgálták, új bütyökprofilokkal és magasabb löketértékkel ruházták fel. A generátort és az olajszivattyút a Panigale V4 R-ből vették, míg a sebességváltó a Superleggera V4-ből érkezett. A változó hosszúságú szívótölcsérek 25 mm és 80 mm között mozdulnak el. Az Euro5+ Desmosedici Stradale motor 216 lóerőt ad le 13 500-as fordulatszámon, maximális nyomatéka 121 Nm 11 250-es fordulaton. Értékek, amelyek növelik a versenypálya használatot: Az Akrapovič Ducati Performance Racing teljes kipufogójával a maximális teljesítmény 228 LE-re nő.

Ducati Panigale V4

A Panigale V4 még versenyképesebbé tétele érdekében a Ducati Corse új merevítéseket kért a vázra és a lengőkarra, hogy teljes mértékben kiaknázza a Superbike világbajnokságon használt új slick abroncsokban rejlő lehetőségeket. A Ducati Corse mérnökei meghatározták az optimális oldalirányú merevséget a tapadás fenntartásához 60° feletti dőlésszögeknél, miközben a hosszirányú merevségi értékeket is megőrizték, hogy megbirkózzanak a gyorsítás és fékezés során fellépő nagy erőkkel. Ennek érdekében módosították az első vázat, és egy új kétkaros lengőkart – Ducati Hollow Symmetrical Swingarm – fejlesztettek ki, amely különleges geometriájának köszönhetően könnyű és innovatív kialakítású. A hangtompító a motor alá is helyezhető – ez egyedülálló megoldás az utcai szupersport motorkerékpároknál. Ez a döntés megerősíti a Ducati stíluson, kifinomultságon és teljesítményen alapuló megközelítését, amely képes legyőzni a stílus és a teljesítmény közötti kompromisszumot. A hátsó felfüggesztés a kovácsolt felnivel kombinálva 2,7 kg-mal kevesebb, mint elődje, és jobban átadja az erőt a talajnak.

Ducati Panigale V4

A Panigale V4 S harmadik generációs elektronikus vezérlésű Öhlins NPX/TTX felfüggesztése tartománya bővült, kényelmesebb beállításokat kínálva az országúti használathoz, és hatékonyabb a versenypályán. Ugyanakkor a hidraulikus szelepek nagyobb fordulatszáma pontosabb reakciót kínál minden vezetési helyzetben. Az új Ducati Panigale V4 a világon az első olyan motorkerékpár, amelyet Brembo HypureTM első féknyereggel szereltek. A féknyergek könnyebbek (páronként -60 gramm) és erősebbek. Hatékonyabban vezetik el a fékezés során keletkező hőt, egyenletesebb fékteljesítményt és ezáltal nagyobb hatékonyságot biztosítanak a vezető számára, amikor saját határait keresi. Egy másik fontos világpremier a Bosch által a Ducatival együttműködésben kifejlesztett Race eCBS rendszer. A versenypályán való használatra szánt beállításokon a vezető különféle módokat aktiválhat a hátsó fékre, amelyek a profi pilóták vezetési technikáira épülnek. A rendszer a hátsó féket kanyarbehajtáskor még az első fék felengedése után is működteti, akárcsak a profiknál.

Ducati Panigale V4

A 2025-ös Panigale V4 egy komplett elektronikus vezérlőcsomaggal kapható: Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control és Ducati Quick Shift 2.0. A kijelző teljesen új, a 6,9 hüvelykes, 8:3-as képarányú méret maximális olvashatóságot biztosít anélkül, hogy az aerodinamikus helyzetbe hajolva a láthatóságot veszélyeztetné. Az üvegfelület optikai ragasztási technológiát alkalmaz, így biztosítva az optimális olvashatóságot fekete háttéren, még nappal is. Az új Panigale V4-en a Desmosedici GP-n való ülés érzését az új „Track” megjelenítési mód fokozza.

Ducati Panigale V4

Az új kijelző méretének és „széles” formájának köszönhetően számos új paraméter jeleníthető meg a képernyő egyik oldalán: „g-meter”, amely valós időben mutatja az oldalgyorsulás értékét dőléskor és a hosszirányú gyorsulás értékét gyorsításkor és fékezéskor „Power & Torque”, amely az adott pillanatban leadott teljesítmény és nyomaték százalékos arányát mutatja a bekapcsolt sebességi fokozatban elérhető maximális értékekhez képest „Dőlésszög”, amely az aktuális dőlésszögeket mutatja a fojtószelep nyitásával és a féknyomással összefüggésben.

Ducati Panigale V4

A GPS rendszer segítségével a köridők közvetlenül a kijelzőn jeleníthetők meg. A „Road” kijelzési mód nagyon világosan felépített, középen a kerek fordulatszámmérővel, belül pedig a sebességfokozatjelzővel. A képernyő bal oldala a beállításoknak, a navigációnak (ha van), a zenelejátszónak, az okostelefon-kezelésnek és a tartozékokban kínált fűtött markolatoknak, valamint az egyes területeken elérhető különféle funkcióknak van fenntartva. A jobb oldalon a sebesség, az idő, a vízhőmérséklet és a tempomat kijelzői láthatók, ha aktiválva vannak. A kijelző dinamikusan változtatja az elrendezést az oszlopok mozgatásával és a területek újraelosztásával, hogy biztosítsa az éppen használt funkciók, például a navigációs funkció maximális láthatóságát. A boxba való visszatérés után a vezetési élményt az új DDL adatrögzítés teszi teljessé. A 2D által a Ducatival együttműködve kifejlesztett rendszer a Panigale CAN-buszvonalán keresztül rögzíti az összes menetparamétert, és összehasonlítja azokat a legmodernebb GPS-rendszerrel, amely képes a megtett vonalak nagy pontosságú rögzítésére.

Ducati Panigale V4

Az adatok ezután külső szoftverrel elemezhetők a Ducati Corse által készített sablonok és jelentések segítségével a teljesítmény tökéletes nyomon követése érdekében. Az együlésesként kínált új Panigale V4 2024 szeptemberében érkezik a kereskedőkhöz.

Szöveg: Buny

Kép: Ducati

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes