Egy limitált darabszámú, gyűjtőknek szánt szériával búcsúzik a Panigale V2. Ezzel kíván a gyár a Superquadro motor kedvelőinek kedveskedni. A 90 fokos elrendezésű, kéthengeres erőforrás kényszer vezérelt négy szelepes hengerfejekkel több, mint 30 éven keresztül szerepelt a programban, és sok rajongót szerzett magának.
A blokk olyan ikonikus modellekbe került beépítésre, mint a 748, 749, 848, 899 és 959, amelyekbe életet lehelt egészen a napjainkig kapható Panigale V2-ig.
Ez a különleges kiadású motor csak 555 darabos szériából áll, és tisztelgés a történelme során elért sport sikerének, amit Nicolo Bulegával ért el a szupersport világbajnokságon. A blokk 2011-ben már 1199 köbcentis volt, ami mára 1285 köbcentire hízott, hogy a elérhető legyen a legnagyobb teljesítmény. A kisebb modellek is gyarapodtak az évek során, először 898-ra, később 955-re emelkedett a hengerűrtartalom.
A technikai megoldásoknak köszönhetően egy új etalon született. A forgattyúház Vacural öntési technikája az alumíniumba préselt NikaSil bevonatos hengerekkel mutatják a technikai fejlődést. A szelepfedél, kuplung és az olajteknő fedelek magnéziumból készülnek. Mindezek hozzájárulnak egy extrém kompakt és kellő merevséggel rendelkező motor fejlődéséhez, ami teherviselő elemként kerül a Monocoque vázba.
A kényszer vezérelt szelepeknél az emelőtőkék szuper finom DLC bevonatot kaptak a súrlódás csökkentése és a hosszabb élettartam érdekében. A lánc-fogaskerék kombinációs vezérlés a hatékonyság és megbízhatóság szempontjából lényeges fejlesztés volt. Az utolsó kiadása a Superquadro motorral szerelt Panigale V2-nek 955 köbcentis, 155 lóerőt ad le 10750-es fordulaton, és 104 Nm nyomatékot szolgáltat 9000-es fordulatszámon, ami mosolyt csal a pilóta arcára nem csak a közúton, hanem a versenypályán is.
Az abszolút gyűjtői darabnak szánt kollekció a Drudi Performance közreműködésével jött létre, és a fényezésében is a Ducati hagyományait idézi a fehér, vörös, fekete és szürke árnyalatokkal. A festésen megjelenik a Ducati logó, ami harmonizál a motor formáival, és a képbe illik a rajtszám megjelenése is. A biztonság és a teljes kontroll megvalósítása érdekében az elektronikai segédeszközökkel sem spóroltak.
A hat tengelyes inercia platform mellett kanyar ABS, kipörgésgátló (DTC), egykerekezést gátló (DWC), gyorsváltó (DQS), csúsztatott motorfék üzem (EBC) gondoskodnak ennek megvalósításáról.
A technikai megoldások mellett a futóművet Öhlins rugózás és kormány lengéscsillapító teszik teljessé. Az állítható lábtartókat a vezető részére a Rizoma készítette alumíniumból.
Az első és hátsó sárvédő, a kipufogó borítás, a láncvédő, a kuplungfedél védő, és a rugózó elemek védelme is szénszálas anyagból készült. A lítium-ion akkumulátor tovább csökkenti a menetkész tömeget. Az utolsó Panigale V2 egy személyes kivitelben lesz kapható. A kijelző animációja és az indító kulcs is egyedi ennél a modellnél.
Természetesen a Panigale V2 a versenypályán is használható, ennek lehetőségét is megteremtették. A rendszámtábla tartó, a tükrök eltávolítása és a tankburkolat alumíniumra cserélésével, valamint a GPS modul DDA adatgyűjtésre állításával érhető el. Az utolsó kiadás mart villahídjaira kerülnek az egyedi azonosítószámok, emellett eredetiséget igazoló nyilatkozat és személyre szabott motortakaró ponyva is jár a motor mellé.
A Ducati Panigale V2 Superqudro Final Edition 2024. októberétől elérhető a kereskedőknél.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati