Honda CRF 250 Rally

A CRF250 RALLY a CRF250L műszaki alapjaira épül, ezt dolgozták úgy át a Honda mérnökei, hogy igazodjon a modell egyedülálló küldetéséhez. Formatervezőit a HRC-féle CRF450 RALLY inspirálta, így a szemet gyönyörködtető stíluselemek többségét a legendás Dakar-menőről emelték át. A „lebegő” szélvédő, az idomzat és a hűtőradiátor burkolata kiváló időjárás-védelmet garantál, míg a többi elem a motokrosszgépekre jellemző minimalista irányzatot követi. Kedvező ára dacára a CRF250 RALLY igen modern és jól felszerelt.


Stílus és felszereltség
Hogy a CRF250 RALLY hosszú távon is kényelmes legyen, a tervezők úgy formázták a szélvédőt, az alsó-felső idomokat és az oldalelemeket, hogy megóvják a pilótát az időjárás viszontagságaitól. Ezt a célt szolgálják a méretes kézvédők is, azon túlmenően persze, hogy távol tartják az ágakat és a felverődő köveket. A középrésztől a hátsó traktusig a motokrosszgépek minimalista stílusa köszön vissza, azaz nincsenek felesleges, túlzó részletek és semmi nem zavarja a pilótát a mozgásban. A teljes védelem érdekében az erőforrást haspáncél oltalmazza, a behajtható váltókar pedig ellenálló az esésekkel szemben. Az ülőlap 895 milliméterre esik a talajtól, tehát 20 mm-rel messzebbre, mint a CRF250L esetében, de a szabad hasmagassághoz mérten még így is alacsony az ülésmagasság.
Váz és futómű
A CRF250L RALLY acélvázát két ovális keresztmetszetű hídnyúlvány és egy ipszilonbölcső teszi merevvé. A tengelytáv 1455, az utánfutás 114, a szabad hasmagasság 270 milliméter (15 mm-rel magasabb a CHonda CRF 250 RallyRF250L-nél), míg a villaszöget 28,1 fokban határozták meg a mérnökök. A gazdag felszereltség, az erős motor és teljes értékű idomzat ellenére a modell nedvestömege csupán 157 kg.
Az új, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa teleszkópok rugóútja éppúgy 250 milliméter, mint az alapmodellé, de 50 mm-rel hosszabbak. A könnyű és merev teleszkópok egyikébe a rugó került, a másik a csillapításért felelős. A rugó-előfeszítést, valamint a húzó- és nyomófokozati csillapítást úgy állították be a mérnökök, hogy passzoljon a hosszú, kalandos utakhoz. Az első kerék két millivel megnövelt átmérőjű, 17 milliméteres tengelye még merevebbé teszi az első felfüggesztést és a könnyebb kezelhetőséghez is hozzájárul,Honda CRF 250 Rally csak úgy, mint a Pro-Link himbarendszerrel társított, egytartályos, 40 millis dugattyúval gyártott Showa központi hátsó rugóstag, ami 265 mm-es mozgási tartományt biztosít a keréknek. Ez 25 milliméterrel haladja meg az alapmodell értékét, s a rugózás is lágyabb kissé, hogy kiváló legyen a menetkomfort és az úttartás. Ezt a kúpos, merev, alumíniumból készülő lengővilla is elősegíti, alkalmazásával a rugózatlan tömeget is sikerült alacsonyan tartani. A láncvezető anyagválasztásánál ugyancsak az alacsony súly volt a szempont, így itt is az alumínium mellett döntöttek a gyáriak.
A 296 mm átmérőjű, úszóágyazású, hullámos peremű első tárcsa és a kétdugattyús féknyereg már magában is hatékony lassítást garantál, de a rendszer a kétcsatornás, szériafelszereltségként kínált, hátsó keréken kikapcsolható blokkolásgátlóval válik teljessé.
Az elöl 21, hátul 18 colos, fekete, Alumite bevonatú alumíniumfelniken 3.00-21-18 51P, illetve 120/80-18M/C 62P méretű bütykösgumik feszülnek.
Erőforrás
AHonda CRF 250 Rally CRF250 RALLY 250 köbcentis, folyadékhűtésű, egyhengeres, DOHC-vezérlésű erőforrása roppant nyomatékos az alsó fordulatszám-tartományban és csúcsteljesítménye is elismerésre méltó, mégsem tartogat kellemetlen meglepetéseket a vezető számára, az erőleadás ugyanis egyenletes és barátságos. A – 8500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – maximális teljesítmény 24,8 lóerő, míg a legnagyobb forgatónyomaték eléri a 22,6 Nm-t (6750 f./perc).
A módosított PGM-FI befecskendezéshez 38 milliméter átmérőjű fojtószelepet társítottak, amelyhez – egy összekötőcső segítségével – közvetlenül a levegőszűrőházból érkezik a levegő. A kétkamrás kipufogódob átmérője 115 milliméter, ebben kapott helyet a katalizátor is. Változtak a leömlők is: nagyobb átmérőjükkel segítik a gázcserétHonda CRF 250 Rally és a teljesítmény is magasabb lett.
Maga a motor himbás vezérléssel készül, furata 76, lökete 55 milliméter. Az eltolt tengely mentén mozgó dugattyú súrlódását speciális anyagból készült felület és molibdén bevonat mérsékeli, az olajszivattyú belső szerkezetét pedig úgy alakították ki, hogy a kenőanyag „átszellőzhessen”.
A főtengelyt félbevágott, préselt siklócsapágyak ölelik körbe a csapágyperselyek pedig öntöttvasból készülnek. Mindemellett csökkent az erőforrás súlya, kifinomultabbá vált a járáskultúra, merevebb lett a forgattyúház és minimális lett a hőingadozásból fakadó méretváltozás.
A finom működés jegyében a hajtómű rezgéseit kiegyensúlyozó-tengely csillapítja, a váltót és a tengelykapcsolót pedig úgy méretezték, hogy a terepes használat jelentette plusz terhelés se okozzon gondot. Úgyszintén az erős igénybevételt figyelembe véve döntöttek a 10,7 kW hőleadású hűtőradiátor és a hatékony hűtőventilátor mellett, ezek kis sebességnél is ideális hőmérsékleten tartják az EURO4-es emissziós besorolású erőforrást.

Szöveg és kép: Honda Hungary

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes