Ducati Multistrada V4 – 2025

A Ducati bemutatta a 2025-ös modellévre készült új Multistrada V4-et, amely fontos újításokat tartalmaz, amelyek még fejlettebbé, gazdaságosabbá és kényelmesebbé teszik. Az új Multistrada V4 a Ducati azok számára készült, akik szeretnek maximális vezetési kényelemmel utazni, miközben élvezik azt a sportosságot, amely mindig is jellemezte a Borgo Panigale-ben gyártott motorkerékpárokat.

Az új Multistrada V4-el a Ducati új szintre emeli a túra jellegét – köszönhetően a vezető és az utasok fokozott kényelmének, a nagyobb vezetési hatékonyságnak még teljes terhelés esetén is, valamint az új elektronikus rendszereknek, amelyek nagyobb biztonságot és teljesítményt biztosítanak minden útviszonyok között.

Ducati Multistrada V4S


Sportosan vezetve az új Multistrada V4 most még precízebben és izgalmasabban viselkedik. A fejlesztéseket az optimalizált futómű, a lengőkar magasabb forgáspontja, a markánsabb kipufogójel és az elektronikus kezelőszervek teszik lehetővé, amelyek minden motoros képességeit javítják. A V4 Granturismo motor az Euro 5+ változatában a teljesítmény (170 LE), a megbízhatóság és az üzemeltetési költségek (karbantartási intervallumok 60 000 km-enként, olajszerviz 15 000 km/24 hónaponként) tekintetében tündököl, és 4 év garancia Multistrada 4EVER jár hozzá. A meghosszabbított deaktiválás a hátsó hengereknél 6%-kal csökkenti a fogyasztást, valamint növeli az autonómiát és a vezetési élményt. Az újratervezett, agresszívebb arányokkal rendelkező első rész egyértelműen dinamikus és sportos, miközben a vezető és az utas szélvédelme változatlan marad.

Ducati Multistrada V4S

A dupla fényszórót festett részek emelik ki, ismét fontos stilisztikai eszközként. Az új hangtompító élesebb formával és még jellegzetesebb hangzással rendelkezik, kiemelve a Ducati sportos hagyományait. Ez a Multistrada félaktív felfüggesztéssel rendelkezik Skyhook DSS EVO vezérlési stratégiával, amely még pontosabban és hatékonyabban működik a villán lévő új érzékelőnek köszönhetően, és fel van szerelve a prediktív ütésérzékelés funkcióval. Ez az innováció lehetővé teszi a hátsó kerék felfüggesztésének reakcióját az út egyenetlenségeihez valós időben.

A Multistrada V4 S automatikus szintszabályozással van felszerelve, amely garantálja a következetes koordinációt a vezető, az utas és a csomagok konfigurációjának változásakor, így a jármű jellemzői mindig változatlanok maradnak. Ezenkívül a vezető mostantól vezetés közben módosíthatja a felfüggesztési reakciót, függetlenül a kiválasztott vezetési módtól, hogy nagyobb kényelmet élvezhessen vezetés közben, vagy több támogatást és visszajelzést élvezhessen, amikor hegyi úton kanyarog.

Ducati Multistrada V4S

A Multistrada V4 S az első motorkerékpár, amely első és hátsó radarrendszerrel rendelkezik, amely támogatja az adaptív sebességtartó automatikát (ACC), amely kevésbé fárasztóvá teszi a hosszú autópályás szakaszokat. A radarrendszer lehetővé teszi a BSD (Blind Spot Detection) funkciót is, amely a tükrök holtterében lévő járműveket jelzi. A 2025-ös modell FCW funkcióval is rendelkezik, amely figyelmezteti a vezetőt az előtte haladó járművekkel való esetleges ütközésre. A Ducati kanyarlámpái még hatékonyabban világítják meg az utat, ha az lejtőn van, az optimalizált fényszórócsoport pedig csökkenti az első kerék előtti árnyékkúpot. Az új DVO-nak (Ducati Vehicle Observer) köszönhetően a Multistrada V4 még biztonságosabbá és hatékonyabbá válik, mivel az elektronikus vezérlés pontosabban tud működni.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Ez a funkció 70 érzékelő bemenetének szimulálásával pontosabban megbecsüli a motorkerékpár térbeli helyzetét és terhelési viszonyait. Az inerciális platform által szolgáltatott adatok integrálva vannak. A Ducati Corse által a MotoGP-ben kifejlesztett Ducati Vehicle Observer finomítja a kanyarodási ABS és a Ducati Wheelie Control (DWC) és a Ducati Traction Control (DTC) beavatkozásait. A Multistrada V4 2025 három fokozatban állítható EBC-vel (Engine Brake Control) is rendelkezik, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy a motorféket a vezetési stílusához és az adott helyzethez igazítsa. A stratégiáit és funkcióit illetően továbbfejlesztett elektronikus kombinált fékrendszer (eCBS) az első és a hátsó fékek hatását adagolja, hogy mindig az ideális teljesítményt garantálja, immár terheléstől függően is. Az elöl-hátul stratégián túl, most egy hátulról előrefelé irányuló működés is lehetséges, amely optimalizálja a fékteljesítményt. amikor csak a hátsó kerék fék működik.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Az új Multistrada V4 S könnyebben kezelhető álló helyzetben és alacsony sebesség mellett. Az automata süllyesztő berendezés bevezetésének köszönhetően a motorkerékpár gyorsan és automatikusan „süllyed”, amint a sebesség 10 km/h alá csökken. Ha a vezető felgyorsít és meghaladja az 50 km/h-t, a Multistrada V4 S automatikusan visszatér a menetmagasságba. A rendszer automatikusan működik, de kikapcsolható. A 6,5 hüvelykes színes TFT-kijelző frissített felhasználói felülettel rendelkezik, és hatékonyabb és sokoldalúbb felfüggesztésvezérlést kínál. A rendszer természetesen megtartja a térképes navigációt a Ducati Connect alkalmazásnak köszönhetően. A Ducati Connect szintén támogatja a telefon használatát hívások fogadására vagy zenehallgatásra. A markolat és az ülés fűtési fokozatának kiválasztása is felhasználó barátabb kialakítást kapott.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

A 2025-ös Multistrada V4 ideális motorkerékpárt úgy tervezték, hogy maximalizálja az utasok kényelmét. Az oldaldobozok és a felső is hátrább lett tolva, hogy több hely legyen az utasoknak. Ezenkívül a Multistrada V4 minden igényhez igazítható, köszönhetően a különböző magasságú üléseknek és a süllyesztőkészletnek. Enduro, teljesítmény és eső móddal rendelkezik annak érdekében, hogy minden helyzetben kiaknázhatóak legyen a Multistrada V4-ben rejlő lehetőségek. Az Enduro kiválasztásával egy speciális üzemmód aktiválódik, amely 114 LE-re korlátozza a teljesítményt, és dinamikus és közvetlen reakciót kínál, amit terepen lehet jól kihasználni. A DTC alacsonyabb beavatkozási szintre vált, és a DWC deaktiválódik.

A hátsó kerék ABS-e szintén ki van kapcsolva, a kanyarodás és az emelésérzékelő hátul blokkolva van, hogy alkalmazkodjon a terephasználathoz. A V4 Granturismo nem csak a hátsó hengereket deaktiválja alapjáraton, amikor a motorkerékpár áll, hanem a hátsó hengersort is kikapcsolva hagyja más üzemállapotokban. Ez javítja az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, amely 6%-kal csökkent az előző modellhez képest. Ezzel a megoldással a kikapcsolás akkor is megtörténik, amikor a motorkerékpár mozgásban van. Ahogy a sebesség nő, vagy a gázkar elér egy bizonyos teljesítményigényt, a hátsó hengerek újra aktiválódnak, hogy biztosítsák a V4 Granturismo teljesítményét. A rendszer minden vezetési módban aktív. Az 1158 köbcentis V4 Granturismo motor már megfelel az Euro 5+ károsanyag-kibocsátási szabványnak, teljesítménye azonban változatlan, 170 LE (125 kW) 10 750-es fordulaton, és 123,8 Nm-es nyomatékot ér el 9000-es fordulatszámon.

Ducati Multistrada V4S

A nyomatékgörbe lineáris, ami egyenletes és progresszív reakciót biztosít minden sebességnél. Ennek a motornak a teljesítményértékei és a mindössze 66,7 kg blokk tömege együttesen a V4 Granturismo-t mércévé teszik kategóriájában. Vannak olyan kifinomult műszaki megoldások is, mint például az ellentétes forgású főtengely, amely a Ducati Corse MotoGP-ben szerzett tapasztalatain alapul, és a kerekek giroszkópos tehetetlensége ellen dolgozik, valamint az egyes áttételekhez tartozó nyomatékgörbék, amelyek biztosítják a zökkenőmentes teljesítmény-leadást alacsony fordulatszámon, emellett nagy nyomatékot ad közepes fordulatszámon. A Multistrada V4 alváza könnyű és kompakt alumínium monocoque vázból és öntött alumíniumból készült kétoldalas lengőkarból áll, amelynek forgáspontja 1 milliméterrel magasabban helyezkedik el, növelve a felfüggesztés guggolásgátló hatását.

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Az új Multistrada V4 2025 a jól ismert Radar és Travel & Radar kivitelben kapható. A Sport Travel & Radar és az Adventure Travel & Radar opciók újak. Az újdonságok között szerepel a középső állvány, fűtött markolat és ülés, valamint természetesen az első és hátsó radarrendszer. A Sport verzió kovácsolt felniket is kínál, amelyek a 2 kg-os súlycsökkentésnek köszönhetően manőverezhetőbbé és sportosabbá teszik a Multistrada V4 S-t, míg az Adventure kivitelt alumínium dobozok és küllős kerekek jellemzik.

Szöveg: Buny

Kép: Ducati

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes