Honda Forza 125 – 2025

A kifejezetten stílusos, aerodinamikailag is hatékony Forza 125 tervezőit a modellcsalád zászlóshajója, a Forza 750 ihlette. Legszembetűnőbb eleme kétségtelenül a fejidom, elvégre messziről hirdeti, hogy energiával teli, sportos prémiumrobogóval állunk szemben. Szintúgy a 750-es családfőt idézik a jellegzetes fényszórók, melyek még jobban kihangsúlyozzák a típus prémium mivoltát, s persze összetéveszthetetlen Forza-arculattal ruházzák fel a modellt.

A Forza 125 négyszelepes, SOHC-vezérlésű, folyadékhűtéses eSP+ erőforrása 14,6 LE-s teljesítményt ad le 8750-es percenkénti főtengelyfordulatnál, maximális forgatónyomatéka pedig 12,3 Nm (6500 f./percnél). A furat 53,5, a löket 55,5 mm, a kompressziós viszony 11,5:1. Már alapjáratról vehemensen húz, így álló helyzetből indulva csupán 13,3 másodperc alatt tesz meg 200 métert.

Honda Forza 125 – 2025


Felettébb erős a – a lakott területen gyakran használt – középső fordulatszám-tartományban is, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 40 és 60 km/órás sebesség között feltűnően rugalmas a motor. Mindemellett természetesen nagyobb iramnál sem jön zavarba: könnyedén tartja a 90 km/órát és akár 108 km/órával is hasíthat. Az erőforrás fejlesztése során az eSP+ elnevezésű, kis belső súrlódást eredményező gyártási technológiát alkalmazták a Honda mérnökei. Fontos, hogy a kompakt égéstér, a 4,7 literes űrtartalmú légszűrőház, valamint 26 mm-es szívócsővel társított PGM-FI üzemanyag-befecskendező optimalizált égésterjedési sebességet és jobb hűtést szavatol.

Honda Forza 125 – 2025

Különleges részlet az intelligens tervezésű, forgattyúházba épített olajszivattyú is, melynek hála tovább nőtt a motor hatásfoka. Ráadásként kissé eltolva helyezték el a hengert a főtengely hosszanti középsíkjához mérten, jelentősen mérsékelve a dugattyú és a hengerfal közötti súrlódást, valamint elősegítve a mozgási energia átadását a főtengelyre. Az apró, külső tüskékkel ellátott, öntöttvas persely nem deformálódik, ezáltal kevésbé feszül a dugattyúgyűrű és persze kisebb a belső súrlódás. A motor jobboldalára felszerelt, kisméretű, de nagy hatásfokú radiátort apró és kifejezetten könnyű ventilátor hűti az alacsony súrlódási veszteség és légellenállás érdekében.

Honda Forza 125 – 2025

Az erőátviteli rendszerben három speciális főcsapágy gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásáról, ezeket a rájuk rótt terhelés egyenkénti, lehető legpontosabb meghatározásával tervezték meg. A hajtótárcsán kialakított bordázat révén jelentősen visszaesett a légellenállás, a speciális hajtott tárcsa pedig csökkenti a szíjra nehezedő nyomást, így még kisebb az energiaveszteség az erőátvitel során. Az elektronikus vezérlésű, szénkefe nélküli, váltakozó áramú generátor önindítóként is szolgál (ACG). Mivel a főtengely végén kapott helyet és közvetlenül hajtja a motort, a hagyományos mechanika keltette zaj elmarad az indításoknál.

Honda Forza 125 – 2025

Álló helyzetben az Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) három másodpercnyi alapjárati működés után automatikusan leállítja a Forza motorját, majd a gázkar elfordítására azonnal újraindítja. Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, leállításkor ugyanis mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg a dugattyú. Hogy az akkumulátor le ne merüljön, az Alapjárat-leállító Rendszer folyamatosan figyeli a töltöttségi szintet, és kritikus helyzetben automatikusan kikapcsol. Az elektromosságot hosszú életű akkumulátorból nyeri a rendszer. A Forza 125 tervezésekor az volt az egyik legfontosabb szempont, hogy az átlagos felhasználónak hetente csupán egyszer kelljen tankolnia.

Honda Forza 125 – 2025

Nos, a 11,7 literes üzemanyagtartállyal és a már-már valószerűtlenül alacsony, 2,4 l/100 km-es átlagfogyasztással (WMTC szabvány szerint) ezt a célt is elérték a hondások: a hatótávolság kis híján 500 km! Mindezt kifejezetten visszafogott károsanyag-kibocsátás mellett éri el a modellt, tudniillik az ECU átprogramozásával, a kipufogórendszer optimalizálásával és SO2-szenzor beépítésével az Euro 5+ szigorú előírásainak is megfelel a modell. A Forza 125 alapjául szolgáló acélváz kellőképpen merev és erős, hogy a legkülönfélébb helyzetekben is biztos úttartást, illetve hosszú élettartamot garantáljon. Roppant teherbírók a masszív, 33 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópok is, akárcsak az egy darabból álló, alumínium lengőkarhoz kapcsolódó hátsó rugóstagok, amelyek rugó-előfeszítését 5 fokozatban, az aktuális terhelésnek megfelelően szabályozhatja a pilóta.

Honda Forza 125 – 2025

A modern műszaki megoldások és a gazdag felszereltség dacára a Forza 125 kifejezetten könnyű, csupán 164 kg. Ez tulajdonképpen minden helyzetben megkönnyíti a használatot, beleértve a sétatempójú manőverezést és a parkolást is. Stabilitásában nagy szerepe van az 1510mm-es tengelytávnak, a fordulékonyság és a pontos irányíthatóság pedig az átgondolt geometria számlájára írható – villaszöge 26,5°, az utánfutás pedig 89 mm.  Kezelhetőség, menetkomfort és közlekedésbiztonság szempontjából egyaránt rendkívül fontos, hogy kiváló tapadású abroncsok kerültek a Forza 125-re. A 15 colos, alumíniumból öntött első keréken 120/70 R15 méretű gumi feszül, míg a hátsó köpenyről 140/70 R14-es érték olvasható le.

Honda Forza 125 – 2025

A 256 mm-es első és 240 mm-es hátsó tárcsára épülő fékrendszer ugyancsak elsőrangú, különösképp, hogy működését – nedves úton is biztonságos lassítást szavatoló – blokkolásgátló felügyeli.
Eredeti Honda Kiegészítők széles választéka garantálja, hogy minden vásárló saját ízlésére és igényeire szabhassa a Forza 125-öt. A tartozékok gondosan összeválogatott csomagban és egyenként is megrendelhetőek:
A Style csomag esetében az esztétikum, a kényelem és a sportos, prémium színvonalú megjelenés áll a középpontban, ennek megfelelően az alábbi tartozékokat foglalja magában: lábtartópanel, komfortülés, háttámla az utasnak.

Honda Forza 125 – 2025

Az Urban csomaggal még praktikusabbá varázsolható a Forza 125, így a hétköznapi ingázás is gondtalanabb lehet. Tartalma: markolatfűtés, lopásgátló csipogó.  Elérhető továbbá: 45 literes Smart Top Box túradoboz, 35 literes túradoboz, belső táska túradobozhoz, csomagtartókonzol.

Szöveg és kép: Honda Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes