Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Az új TRACER 9, TRACER 9 GT és TRACER 9 GT+ egyértelmű lépést tesz a jövő felé, mivel a Yamaha sport túra modelljei számos frissítést tartogat 2025-re, tovább növelve a vállalat egyik legkelendőbb kínálatának kifinomultságát. Az izgalmas, 890 köbcentiméteres, háromhengeres CP3 motorral hajtott három motoros 2025-ös TRACER 9 termékcsalád újradefiniálja az elvárásokat a középsúlyú túra kategóriában. Az új modellek bemutatják a Yamaha innovatív Y-AMT (Yamaha Automatic Manual Transmission) rendszerét és a legmodernebb adaptív technológiákat, beleértve az elektronikus felfüggesztést, a sebességtartó automatikát és a világelső Matrix LED fényszórót – a specifikáció messze meghaladja a kategória normáját.

A TRACER 9 mindig is arra törekedett, hogy a sport és a túrázás tökéletes keverékét nyújtsa, és ez alól a 2025-ös gépek triója sem kivétel.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád


A könnyű, CF öntött alumínium Deltabox stílusú váz a Yamaha sportos DNS-ét hordozza magában, miközben továbbra is fel van szerelve ahhoz, hogy kényelmesen szállítson egy utast és holmiját az opcionális háromdobozos kemény csomagrendszerben. A TRACER 9 modellek karcsú új karosszériát és nagyobb, állítható szélvédőt is kapnak, amely növeli a szélvédelmet, miközben stílusos, kompakt és sportos megközelítést biztosít. A TRACER 9 sorozat minden modellje speciális 7″-os TFT-műszerfalat kap, amely beállítható úgy, hogy a három jellegzetes téma egyikét jelenítse meg, míg a TRACER GT elektronikus felfüggesztést, elektromosan állítható szélvédőt, fűtött markolatokat, intelligens kulcsrendszert, sebességtartó automatikát és a Yamaha innovatív Matrix LED fényszóróját kapja. A csúcskategóriát elérő TRACER 9 GT+ a radarral támogatott segédeszközök teljes skáláját kínálja, amelyek adaptív sebességtartó automatikát, holttér-érzékelést és ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert, valamint járműtartás-vezérlést, egyesített fékrendszert és gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszert kínálnak – valóban újrafogalmazva a középkategóriával szembeni elvárásokat.
Az Y-AMT a TRACER 9 GT+ alapfelszereltsége, valamint opcionális felszereltség a TRACER 9 és a TRACER 9 GT modelleken. Az Y-AMT hozzáadása megerősíti a TRACER 9 pozícióját, mint a legjobb többcélú motorkerékpár, így egy olyan gép jön létre, amely még rugalmasabb és ügyesebb abban, hogy bármilyen szerepet betöltsön, amire a motorosának szüksége van, és amelyet el akar vállalni.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

A 2025-ös Yamaha TRACER 9, TRACER 9 GT és TRACER 9 GT+ tökéletes társak a hegyi hágókon való áthaladásban, az autópálya-kilométerek fogyasztásában vagy a napi ingázásban, és tökéletes társak az élet útjainak meghódításához.
A 2025-ös TRACER 9 minden változata kanyar fényszórórendszerrel rendelkezik, és a világon elsőként a Yamaha kifinomult adaptív Matrix LED fényszóró-technológiát biztosítja a TRACER 9 GT és a TRACER 9 GT+ modellek esetében. A fényszóróegység felső részébe integrált kamerához kapcsolt több tompított és távolsági fényszóró LED-ből álló technológia automatikusan érzékeli a környező forgalmat, a természetes fényforrásokat és az időjárási viszonyokat. Ezeket az információkat figyelembe véve dinamikusan állítja be a fényerőt és a fényeloszlást, hogy mindig optimális megvilágítást biztosítson. A rendszer növeli a motoros magabiztosságát éjszakai vezetés közben, és úgy osztja el a fényt, hogy az megpróbálja biztosítani, hogy a közlekedés többi résztvevője ne vakítsa el őket, miközben a megvilágított területet a motoros számára állítja be.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

A Matrix LED fényszórósor a hattengelyes IMU-val együttműködve állítja be a fénycsóvát, ha hét fokos vagy annál nagyobb dőlésszöget érzékel, így kényelmesebb vezetési élményt nyújt. Miközben az adaptív fényszórók teljesen automatizáltak, a motoros három érzékenységi szint közül választhat; ennek során lehetősége van vezetés közben bármikor felülbírálni a fényszórókat.
A kritikusok által magasztalt CP3 motort nem kell bemutatni. A nagy nyomatékú karakterisztikájáról és hihetetlen középkategóriás gyorsulásáról híres 890 köbcentiméteres háromhengeres motor legújabb EU5+ specifikációjú változata 119 lóerős csúcsteljesítményt biztosít 10 000 fordulat / percnél, 93 Nm nyomatékkal 7 000 fordulat / percnél. Természetesen a számok csak a történet egy részét mesélik el, és nem közvetítenek olyan vezetési élményt, amely a TRACER 9-et Európa egyik legkelendőbb sporttúrázójává tette. Az eddigi legkiegyensúlyozottabb TRACER 9, a 2025-ös inkarnáció dicsőségesen magával ragadó utazást biztosít a híres lineáris nyomatékleadásnak köszönhetően alacsony-közepes fordulatszámon.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Az optimalizált áttételi arányokkal, a kettős kipufogórendszer jellegzetes morgásával és hangolt szívónyílásával a TRACER 9 addiktív vezetést biztosít, amely minden alkalommal vigyort csal a vezető arcára, amikor kinyitja a gázt. A TRACER 9 játékossága ellenére a CP3 motort öröm vezetni, a sportos mozgékonyság és a túrakényelem tökéletes keverékével. A Yamaha állítható menetprogramjaival, valamint a szériafelszereltséghez tartozó segéd- és csúszótengelykapcsolóval kombinálva a TRACER 9 egy szupersima és sokoldalú motorkerékpár, amely képes alkalmazkodni a vezető egyéni igényeihez.
A CP3 motort tökéletesen kiegészítő Yamaha alumínium Deltabox váz nagyfokú merevséget biztosít, hogy magával ragadó és sportos vezetést biztosítson. Ez a Yamaha szabadalmaztatott CF (controlled filling) présöntési eljárásával készül, amely lehetővé teszi egy rendkívül könnyű és erős váz kialakítását változó falvastagsággal, ami megkönnyíti a finoman hangolt tervezést, melynek merevsége optimalizálva van az osztályelső kezelhetőség érdekében. A holisztikus tervezési megközelítés szerint a Deltabox váz egy meghosszabbított alumínium lengőkarral és acél segédkerettel párosul, amely most hosszabb, mégis könnyebb, mint korábban, hogy több helyet biztosítson a vezető és az utas számára.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Ez a kombináció hozzájárul egy olyan motorkerékpárhoz, amely kiemelkedő nagy sebességű stabilitással és egy olyan motorkerékpártól elvárt teherbírással rendelkezik, amelyet két személy és csomagjaik stílusos és kényelmes szállítására fejlesztettek ki. A könnyű kerekekkel és a kiváló minőségű KYB felfüggesztéssel kombinálva a 2025-ös TRACER 9 agilis és biztonságos vezetési élményt nyújt – kompromisszumok nélkül.
A 2025-ös TRACER 9 csomaghasználatra készen érkezik, lehetővé téve a könnyen beszerelhető 30 literes kemény táskák (a TRACER 9 GT és GT+ alapfelszereltsége) és/vagy a Yamaha hivatalos tartozékkínálatából választható 34 vagy 45 literes felső doboz felszerelését. Az eredeti Yamaha kemény poggyászt úgy tervezték, hogy teljes mértékben integrálható legyen a motorkerékpárba, és könnyen kezelhető a TRACER 9 GT és TRACER 9 GT+ okoskulcs technológiával. A TRACER 9-et úgy tervezték, hogy akár 193 kg-ot is szállítson, lehetővé téve a vezető és az utas számára, hogy kompromisszumok nélkül túrázzanak, és hangsúlyozzák a modell sokoldalú sporttúra-képességeit. Szintén újdonság a 2025-ös TRACER 9 modellekben a tartály jobb oldalán található integrált tárolórekesz, amely USB-aljzatot tartalmaz, és könnyen hozzáférhető kis tárolórekeszt biztosít a pénztárcák, dokumentumok és egyéb apró tárgyak számára, amelyek elengedhetetlenek a hosszabb utakhoz.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Minden TRACER 9 modell öt menetüzemmóddal rendelkezik (három előre beállított és két testreszabható), amelyek teljes mértékben integrálva vannak a hattengelyes IMU-val és más technológiákkal, mint például a dőlésérzékeny vezetői segédeszközök, a sebességtartó automatika, az elektronikus felfüggesztés és adott esetben az Y-AMT sebességváltó. Ezek a menetmódok, a „Sport”, az „Utca”, az „Eső”, a „Custom 1” és a „Custom 2” menet közben kapcsolhatók az újonnan tervezett jobb oldali kapcsolóberendezés kezelőszervével. A gyári üzemmódok előre be vannak állítva különböző beavatkozási szintekkel, hogy megfeleljenek a változó körülményeknek, míg az „Egyéni” opciók lehetővé teszik a motoros számára, hogy beállítsa az egyes paramétereket a TFT YRC menüjében vagy az alkalmazás használatával. Az alkalmazás használatakor minden új egyéni YRC-beállítás feltöltésre kerül, és a motoros számára elérhetővé válik, hogy kiválaszthassa, amikor az alkalmazás legközelebb csatlakozik a motorhoz.
A TRACER 9 minden változata ugyanazzal az átfogó 7″-os TFT-műszerfallal van felszerelve. A mérőműszer három különböző témával rendelkezik, hogy megfeleljen a motoros preferenciáinak és vezetési stílusának, további elrendezésekkel a navigációhoz, a zenéhez és a hívásokhoz.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Minden témát úgy terveztünk, hogy kiemelje a TRACER 9 karakterének különböző oldalait, a lecsupaszított sportdizájntól az információdús túraelrendezésig és a lazább, dizájnvezérelt képernyőig, amely a Yamaha Jin-Ki Kanno fejlesztési filozófiája által ihletett vizuális téma alapvető részleteit jeleníti meg. A TFT műszerfalat úgy fejlesztettük ki, hogy magában foglalja a Garmin Motorize alkalmazását, amely alapfelszereltségként tartalmazza a teljes navigációs szolgáltatás (TRACER 9 GT és TRACER 9 GT+) előfizetését, így élő térképes navigációs élményt nyújt. A műszerfal teljes mértékben integrálva van a TRACER 9 összes alapfelszereltségével és tartozékával, például a YRC (Yamaha Ride Control) menetmódokkal, az abroncsnyomás-ellenőrző rendszerekkel és a fűtött tartozékokkal.
A Yamaha exkluzív SpinForge technológiájával gyártott TRACER 9 kerekei könnyebbek és erősebbek, mint a hagyományosabb eljárásokkal gyártottak, így ennek megfelelően csökkentik a tehetetlenséget a még nagyobb mozgékonyság és a jobb üzemanyag-gazdaságosság érdekében. A 2025-ös TRACER 9 további előnye a hátsó keréktárcsa vastagságának módosítása, ami optimalizálja a merevséget.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

A kerekek Bridgestone BATTLAX SPORT TOURING T32 gumiabroncsokkal vannak párosítva, amelyeket kifejezetten a TRACER 9-hez fejlesztettek ki. A gumiabroncsok belső szerkezetét úgy tervezték, hogy kiegészítse és javítsa a TRACER 9 kezelhetőségét, jellemzően körülbelül 200 grammal csökkentve az első kerékszerelvény súlyát, hátul pedig 300 grammos megtakarítással. A csomag együttesen hozzájárul az alacsony, 212 kg-os nedves tömeghez és az optimalizált kezelhetőséghez különböző körülmények között. A 2025-ös TRACER 9 sorozat minden modellje rendelkezik első és hátsó felfüggesztési egységekkel, amelyek lehetővé teszik a motorvezető számára, hogy módosítsa a beállításokat, és megtalálja az egyéni igényeinek és preferenciáinak leginkább megfelelő beállítást. A GT modellek emellett elektronikusan állítható felfüggesztési egységeket is kapnak, amelyeket kifejezetten a TRACER 9-hez fejlesztettünk ki a KYB-vel együttműködve. KADS (KYB Actimatic Damper System) néven ismert, ez a legfejlettebb felfüggesztési rendszer, amit a Yamaha sorozatgyártású motorkerékpárjain található. Ez a ‘félaktív’ rendszer a motorkerékpár elektronikájába van beépítve, és dinamikusan állítja be a csillapítást és a vezetési élményt a hattengelyes IMU által észlelt valós idejű adatok felhasználásával, mint például a dőlésszög, a terhelés, a gyorsulás, valamint a felfüggesztés löketének mértéke és sebessége; így sportos utazást biztosít a kényelem feláldozása nélkül.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

A motoros egyetlen gombnyomással választhat a különböző üzemmódok közül, a dinamikát pedig tovább határozza a kiválasztott YRC vezetési mód, amely Sport módban feszesebb, sportosabb beállítást biztosít, nagyobb hangsúlyt fektetve a kényelemre Street és Rain módban. A KADS további integrációt jelent más fejlett és kényelmi rendszerekkel, mint például a fékvezérlés, az adaptív sebességtartó automatika és az egyesített fékrendszer. Az eredmény egy igazán magabiztos vezetési élmény, amely alkalmazkodik a motorozási környezetek széles skálájához, amelyekben ezt a sokoldalú gépet tervezték használni.
A túrázás kényelmére összpontosítva a 2025-ös TRACER 9 sorozat jelentős változása az átdolgozott ergonómia, a módosított kormányrúd, lábtartó és üléselrendezés, amely kényelmesebb vezetési élményt nyújt mind a motoros, mind az utaskísérő számára, anélkül, hogy veszélyeztetné a gép sportos jellemzőit. Annak ellenére, hogy 150 grammal könnyebb, az új segédkeret 50 mm-rel hosszabb, mint az előző generációs TRACER 9-en található elem, ami nagyvonalúbb ülésfelületet tesz lehetővé. A vezetőülést átalakították, és most laposabb, több párnázással a nagyobb kényelem érdekében.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Annak ellenére, hogy a specifikációs lap 845 mm-re növelt minimális ülésmagasságot mutat, a legtöbb motorosnak hozzáférhetőbbnek kell találnia a 2025-ös TRACER 9-et, mivel az ülés elülső részének karcsúsításával és átalakításával a készenléti távolság valójában csökkent, ami nyugodtabb és magabiztosabb élményt jelent, különösen a rövidebb motorosok számára. Az ülés két magassági beállítással rendelkezik, lehetővé téve a motoros számára, hogy optimalizálja az ergonómiát, hogy a legjobban megfeleljen testalkatának és személyes preferenciáinak. Ez lehetővé teszi az ülés 15 mm-rel történő megemelését szerszámok nélkül, miközben a fűthető ülés opcióként elérhető a Yamaha Eredeti tartozékok kínálatából.
A 2025-ös TRACER 9 minden verziója továbbfejlesztett 7 hüvelykes TFT-műszerfallal van felszerelve, míg a GT és GT+ modellek alapfelszereltségként teljes körű okostelefon-kapcsolattal rendelkeznek. Felismerve azon ügyfelek növekvő számát, akik eszközeiket a vezetési élmény fokozására használják, a TRACER 9 most integrált tárolóhellyel rendelkezik az üzemanyagtartály jobb oldalán. Itt egy USB töltőport található, ami azt jelenti, hogy a készülék vezetés közben csatlakoztatható.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

A motorosok összekapcsolhatják okostelefonjukat a géppel a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazásán keresztül. A kapcsolat USB-n, Wi-Fi-n vagy Bluetooth-on® keresztül létesíthető, és a csatlakoztatást követően a motoros megtekintheti a bejövő hívásokat, e-maileket és üzeneteket, miközben motorvezető és az utas zenét hallgathat és válaszolhat a hívásokra egy Bluetooth-kapcsolattal® rendelkező fejhallgatóval (nem tartozék). Az okostelefon zökkenőmentesen integrálható a TRACER 9 kijelzőjével és kapcsolóberendezésével. A motoros megtekintheti a menüket és vezérelheti a készülék funkcióit a bal oldali kormányon újonnan kialakított kezelőszervekkel. Ezenkívül, amikor az okostelefon a motorkerékpárhoz van csatlakoztatva, a motorosok személyre szabhatják a Yamaha Ride Control egyedi módjait, beállíthatják a kívánt erőátvitelt, motorféket és beavatkozási szinteket a TRACER 9 számos elektronikus vezetői segédeszközével. A TRACER 9 a sportos túrázás megtestesítője, amely a Yamaha formatervező csapatának azt a kihívást jelenti, hogy egy olyan burkolatot hozzanak létre, amely gondoskodó kényelmet nyújt, miközben kompakt és sportos jellegű marad. Az új burkolat megtartja az előző generációs TRACER 9 karosszériájának kompakt megjelenését, de teljesen új, mivel a szélcsatornában fejlesztették ki, hogy optimalizálja a légáramlást a vezető és az utas körül.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Az alapmodell manuálisan állítható szélvédővel rendelkezik, amely 50 mm-es beállítást tesz lehetővé 10 lépésben, míg a GT és GT+ változatok elektronikusan működtetett szélvédőt használnak, összesen 100 mm-es beállítással, amely menet közben gombnyomásra elvégezhető. Az elektromos szélvédő nagyobb területe további 25 mm-es magasságot biztosít a fokozott szélvédelem érdekében, valamint 25 mm-rel alacsonyabb beállítást a nyári és alacsony sebességű motorozáshoz. A szélvédő formáját úgy terveztük, hogy gondosan kezelje a légáramlást, csökkentve a turbulenciát és a szélnyomást a vezető alsó testén, míg a GT és GT+ elemei egy további spoilert tartalmaznak a szélvédő alján a még nagyobb szélvédelem érdekében. Az új alvázcsomag köré tervezett burkolat biztosítja, hogy az alacsony sebességű manőverezhetőség javuljon az átdolgozott első villának köszönhetően, amely növeli a kormány kormányzási szögét, a minimális fordulókört 3,1 m-ről 2,9 m-re csökkentve.
A TRACER 9 GT+ megkapja a DID legújabb, alacsony karbantartási igényű láncát is. Ez DLC bevonatú görgőkkel rendelkezik a kiváló tartósság és a csökkentett ellenállás érdekében. Ennek eredményeként megnő a lánc élettartama, a motorkerékpár könnyebben tolható, és csökken a beállítási igény. Egy másik apró, de praktikus változtatás történt az üzemanyag-szivattyú jeladóján, amelyet úgy optimalizáltunk, hogy még pontosabb leolvasást tegyen lehetővé a TFT műszerfalán keresztül.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Az adaptív sebességtartó automatika, valamint az egyesített fékrendszer és az első milliméteres hullámradart használó elütközésre figyelmeztető rendszer mellett a TRACER 9 GT+ hátsó milliméteres hullámú radarral is rendelkezik, amely holttér-észlelést biztosít.  Mindezek a rendszerek az első és hátsó milliméteres hullámú radar adatait használják, amelyek érzékelik a járművek távolságát és jelenlétét a motorkerékpár körül. A mindössze 200 g tömegű, kompakt radaregységek a TRACER 9 GT+ elején és hátulján integrált burkolatok mögött helyezkednek el. A TRACER 9 GT+ adaptív sebességtartó automatikával (ACC) van felszerelve, és ez a fejlett rendszer a sebességtartó automatika minden előnyét kínálja, valamint azt a képességet, hogy automatikusan rögzített távolságot tartson az elöl haladó járműtől. Az Y-AMT-vel együttműködve a valóban teljesen automatizált váltás, miközben az adaptív sebességtartó automatika be van kapcsolva, jelentősen csökkenti a hosszú távú utazás fáradtságát. Az elülső integrált milliméteres hullámú radar folyamatosan méri a távolságot a TRACER 9 GT+ előtt közvetlenül haladó járműtől, és jeleket küld az ACC számára, amely automatikusan szabályozza az utazósebességet, a lassulást és a gyorsulást az úthelyzet változásának megfelelően. Az ACC állítható, és amikor a gép mozgásban van, a motoros egyéni preferenciáinak megfelelően kiválaszthatja a négy különböző követési távolságot, ahol a legrövidebb követési távolság egy sávban, a legnagyobb követési távolság pedig négy sávban látható. Az ACC számos előnyt kínál, többek között csökkenti a motoros fáradtságát, mivel kevesebb beavatkozást igényel, valamint az állandó követési távolság fenntartásával jobb menetminőséget biztosít, és elősegíti a forgalom zavartalan áramlását. Amikor az ACC rendszer aktív, egy zöld ikon (szürke a készenléti állapothoz) jelenik meg a TFT műszerfalán; az autó ikonja alatt egy és maximum négy fehér sáv jelenik meg, hogy a motorvezető megerősítse a kiválasztott követési távolságot.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Ha az ACC úgy ítéli meg, hogy a motor túl közel van az előtte haladó járműhöz, vagy ha úgy érzékeli, hogy a gép jelenlegi gyorsítási/lassítási állapota hamarosan ahhoz vezet, hogy a motor túl közel kerül, a motoros beavatkozását kérő ikon jelenik meg a műszerfalon, ezáltal értesítve a vezetőt arról, hogy megfelelő lépéseket kell tennie a túl közeli követés elkerülése érdekében. Az ACC 30 km/h és 160 km/h sebességértékek között működik – első és második sebességfokozatban 30 km/h-tól, harmadik és negyedik sebességfokozatban 40 km/h-tól, ötödik és hatodik sebességfokozatban pedig 50 km/h-tól. A sebességet 1 km/h vagy 10 km/h lépésekben lehet növelni és csökkenteni az állítókapcsoló egyszeri megnyomásával vagy lenyomva tartásával. Az ACC kikapcsolása fékezéssel vagy a fojtószelep csavarmarkolatának előregördülésével történik úgy, hogy az áthaladjon a gázkar ütközőjén. Ez a könnyen érthető ACC-állapot minden képernyőmódban megjelenik, beleértve a navigációs üzemmódot, és további segítséget nyújt a motorosnak, amelyet a vezetési élmény fokozása mellett, különösen a forgalmas autópályákon. Az ACC „előzési asszisztens” a TRACER 9 GT+-t a szokásosnál egyenletesebben gyorsítja fel, amikor érzékeli, hogy a motor irányjelzője aktív, és a motorkerékpár előzési manővert hajt végre. Az ACC-ba integrálva van a motor, a fék és az elektronikus felfüggesztés is, így az előtte haladó járműtől való előre beállított távolság megtartásához a motorfék és a fékek – ebben a sorrendben – aktiválódnak a motorkerékpár lassítására.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Ezzel egyidejűleg az elektronikus felfüggesztés csillapító ereje úgy kerül beállításra, hogy a fékezéskor fellépő túlzott billegés csökkenjen a váz stabilitásának segítése érdekében. Az automatikus beavatkozásra képes, kifinomult ACC a sebesség, a gázadás, a motorfékezés, a fékezés és a felfüggesztés szintjének beállításával egy jármű követésekor – valamint kanyarodáskor és előzéskor – természetes és zökkenőmentes vezetési élményt nyújt. Ez a Yamaha motoron először alkalmazott, kategóriavezető elektronika új szintre emeli az autópályás vezetés kényelmét. A könnyen kezelhető ACC csökkenti a motoros mentális és fizikai erőfeszítéseit, valamint fokozott kényelmet biztosít a páratlan vezetési élményhez, így a TRACER 9 GT+ a Yamaha legjobb sporttúra gépe. A Yamaha Sport Touring termékcsaládjának zászlóshajójaként a TRACER 9 GT+ a radarral összekapcsolt egyesített fékrendszert (UBS) is alkalmazza. Az új rendszer aktív kialakítású, amely a milliméteres hullámú radar és a 6 tengelyes IMU (inerciális mérőegység) adatainak felhasználásával fokozott irányíthatóságot biztosít az első és hátsó fékerő segítésére és szabályozására a Bosch hidraulikus egységen keresztül, mely utóbbi segíti a fékrendszer vezérlésének és fékezési előfeszítés optimalizálását.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

A radarral összekapcsolt egyesített fékrendszer a TRACER 9 egyéb specifikációiban található fékvezérlési funkció mellett működik. Mivel a radar folyamatosan ellenőrzi a környezetet, további biztonsági előnyt kínál a beavatkozással, amikor a rendszer azt észleli, hogy a motorkerékpár túl közel van az elöl haladó járműhöz. A radarral összekapcsolt egyesített fékrendszer folyamatosan elemzi a milliméteres hullámú radar által szolgáltatott következő távolságadatokat. Ha a rendszer úgy számítja, hogy a motoros által kifejtett fékezés kevés a motorkerékpár előtt haladó járművel való ütközés megakadályozásához, akkor a TRACER 9 GT+ lassításához növeli az első és a hátsó kerekekre ható féknyomást. Aktiváláskor az ACC rendszer automatikusan lelassítja a TRACER 9 GT+ modellt, ha elér egy előre kiválasztott követési távolságot, de amint a motoros manuálisan fékez, az ACC kikapcsol – és ekkor a radarral összekapcsolt egyesített fékrendszer beavatkozik, ha úgy ítéli meg, hogy a motoros fékezési bemenetei nem elegendőek az ütközés megakadályozásához. A rendszer kiegészítő fékezési segítséget nyújt, és csak akkor beavatkozik, ha az elülső ütközésre figyelmeztető jelzés be van kapcsolva, és a motoros fékez – ez nem ütközéselkerülő rendszer  , és a motoros felülbírálhatja. A második elem az első/hátsó rásegítésű egységes fékrendszer, amely az első/hátsó fékerőelosztást állítja be.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

Ha a motoros csak az első féket használja, a hidraulikus egység automatikusan fékez a hátsó kerékre, a beavatkozás mértéke pedig a gyorsulás és a dőlésszög változásaihoz kapcsolódó inercia-adatok alapján kerül kiszámításra. Ha csak a hátsó féket használja, a rendszer néha – de nem mindig – a fékpedál használatára és a motorkerékpár viselkedésére vonatkozó inercia-adatoktól függően a hidraulikus egységen keresztül további fékerőt fejt ki az első kerékre. A harmadik elem a kanyarodási fékvezérlés. Ez egy „kanyarfék-szabályozó” rendszer, amely figyeli az IMU-tól származó futási adatokat, és azonnal beállítja a fékerőket, hogy megakadályozza a gumiabroncsok megcsúszását. A radarral összekapcsolt egyesített fékrendszer szintén kapcsolódik az elektronikus felfüggesztéshez, és amellett, hogy segíti és szabályozza az első és hátsó fékerőket, az első és hátsó felfüggesztés csillapítását úgy állítja be, hogy az ABS mindig működik, függetlenül attól, hogy a BC (Bike Control) be vagy ki van-e kapcsolva. A hátsó milliméteres hullámú radar segítségével a visszapillantó tükrökbe integrált jelzőfények értesítik a motorost, ha jármű van a motor „holtterében”. A radar figyelemmel kíséri a hátulról közeledő járműveket, és megállapítja, hogy a motoros számára esetleg nem jól látható területen maradnak-e; Ha igen, akkor a tükörben lévő jelzőfény figyelmeztetésként villogni kezd. Bár ez a funkció „ellenőrzi” a motorkerékpár körüli területet, azonban ez csak egy vezetőtámogató funkció, és továbbra is megköveteli a motorostól, hogy manuálisan ellenőrizze a helyzetet vezetés közben.

Az új Yamaha TRACER 9 termékcsalád

A TRACER 9 GT/Y-AMT és GT intelligens kulcs rendszerrel van felszerelve, amely lehetővé teszi a gyújtás, az üzemanyagtöltő sapka és a kormányzár kulcs nélküli működtetését. Ezenkívül a rendszer vezérli a standard oldaldobozok és a csomagdobozok reteszelő rendszerét. A Body Control Module (BCM) bemeneteket fogad az intelligens segítségével, lehetővé téve a dobozok leválasztását vagy nyitását/feloldását. A kényelem maximalizálása érdekében ezeket vezeték nélküli tápegység működteti anélkül, hogy csatolókat vagy kábeleket kellene behelyezni vagy eltávolítani.

Szöveg és kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes