Moto Guzzi V7 – 2025

Hatvanadik évfordulójához közeledve – az első modellt 1967-ben dobták piacra – a Moto Guzzi V7 továbbra is a Moto Guzzi életérzés legtisztább megtestesítője: egy hiteles motorkerékpár, tele karakterrel. Ez az olasz remekmű folyamatosan fejlődik, miközben hű marad örökségéhez. 2008-as újjászületése óta a Moto Guzzi V7 következetes evolúciós utat járt be, és egyre nagyobb elismerést váltott ki a motoros társadalom körében.

A 2021-ben bemutatott 850 köbcentis motor jelentős frissítése után a 2025-ös Moto Guzzi V7 sorozat figyelemre méltó stílus- és műszaki fejlesztésekkel jelentkezik. A jól ismert V7 Stone és V7 Special mellett az új Moto Guzzi V7 Sport az eddigi technológiailag legfejlettebb V7-esként debütál.

Moto Guzzi V7 Sport


Az ikonikus léghűtéses keresztirányú V-motor kardán tengelyhajtással – világszerte egyedülálló konfiguráció – megfelel az új Euro 5+ előírásoknak, és jelentős fejlesztéseken ment keresztül. Többek között a Ride-by-Wire fojtószelep-vezérlés bevezetésén. Ez az innováció pontosabb, testre szabható teljesítményleadást tesz lehetővé, és alapfelszereltségként tartalmazza a sebességtartó automatikát. A teljesítmény 4%-kal nőtt, de mindenekelőtt a sokkal erősebb és egyenletesebb nyomatékgörbe azonnal észrevehető előnyöket biztosít. Az új Moto Guzzi V7 Sport az ikonikus stílust a modern technológiai innovációval ötvözi. A valaha gyártott legdinamikusabb és legfejlettebb V7-esként új USD-villákkal, kettős első tárcsafékkel, Sport vezetési móddal, valamint inerciális platformmal rendelkezik a továbbfejlesztett kipörgésgátló és kanyarodási ABS funkciókhoz. A V7 stílusegyensúlya a Moto Guzzi örökségének és a kortárs motorkerékpár-technológiának a mesteri keveréke, olyan részletekkel tovább finomítva, amelyek kiemelik a letisztult, alapvető vonalakat és javítják a kiváló minőségű konstrukciót.

Moto Guzzi V7 Special

A kategóriájában legnagyobb, 21 literes fém üzemanyagtartály a 90°-os V-motor hengerfejeit kerüli. Az új oldalpanelek, a rövidebb hátsó sárvédő és az agresszívabb kipufogó-konfiguráció karcsú, dinamikus megjelenést kölcsönöz a V7-nek. A részletekre való odafigyelés olyan funkciókra is kiterjed, mint az új, ergonomikusan kialakított indítókulcs stilizált „sas” logóval. Míg a V7 Special hű marad az eredeti modell szellemiségéhez elegáns, krómban gazdag megjelenésével, most már teljes LED-es világítási rendszert is tartalmaz – amely az analóg műszercsoportot és a halogén fényszórót váltja fel –, valamint nappali menetfényt tartalmaz, amely meghatározza a fényszóró formáját.

Moto Guzzi V7 Sport

Moto Guzzi sas, valamint a korábban a V7 Stone-on látható digitális műszercsoport került rá. A kényelmes, új kapcsolókkal működtetett, minden modellben alapfelszereltségű, kerek LCD műszercsoport frissített grafikával és további funkciókkal rendelkezik, mint például a kiválasztott vezetési mód és a sebességtartó automatika visszajelzése. A V7 Sport üzemanyagszint-jelzővel is rendelkezik. Így minden verzió ugyanazt a tervezési nyelvet beszéli, miközben megőrzi egyedi egyéniségét.

Moto Guzzi V7 Stone

Ez nyilvánvaló az új V7 Sportban is, amely kitűnik számos különleges tulajdonságával és különleges felületeivel, beleértve az újonnan tervezett sportos könnyűfém keréktárcsákat, az alumínium fényszórókonzolokat, a kományvég tükröket, a kormány felső bilincsét, az alumínium betéteket az oldalsó paneleken, és a piros varrással ellátott sportülést. Sok ikerhengeres motor létezik a világon, de csak egy keresztirányú V-iker: a Moto Guzzi, amelyet Giulio Cesare Carcano mérnök látnoki elméje alkotott meg 1967-ben. Egyedülálló hengerkonfigurációja a motorkerékpár dizájnjának szerves részévé teszi, egy autentikus kortárs művészeti alkotáshoz hasonlítva. Az architektúra továbbra is ikonikus: egy 90°-os keresztirányú V-iker, léghűtéses, hengerenként két szeleppel – ez Mandello büszke hagyománya. A 853 köbcentis, az új Euro 5+ szabványnak megfelelő, a modell történetének legerősebb és leghatékonyabb motorja áll az új V7-es sorozat középpontjában. A maximális teljesítmény 4%-kal nőtt, 65 LE-ről 67,3 LE-re 6900-as fordulaton. Ennél is fontosabb, hogy a nyomaték 5000-es fordulatszámon 73 Nm-ről 4400-as fordulatszámon 79 Nm-re nőtt, és a nyomaték 95%-a 3500-as fordulatszámon már elérhető.

Moto Guzzi V7 Special

Ez sokkal rugalmasabb teljesítményt jelent, különösen alacsony és közepes fordulatszámon, ami növeli a kényelmet és a vezetési élményt a napi ingázás során, és izgalmat ad a dinamikusabb vezetéshez. A motorvezérlő elektronikus Ride-by-Wire vezérlése egyetlen 52 mm-es fojtószelepházzal váltja a hagyományos kábeles fojtószelepet. Ez a rendszer lehetővé teszi a precíz fojtószelep nyitást, optimalizálva az általános hatékonyságot és az üzemanyag-fogyasztást, míg a Ride-by-Wire lehetővé teszi a paraméterek – például az MGCT kipörgésgátló és a gázreakció – kényelmes elektronikus kezelését a menetmódokon keresztül. ROAD és RAIN vezetési módok minden modellnél elérhetőek, míg a SPORT módot kifejezetten a V7 Sporthoz fejlesztették. A Ride-by-Wire alkalmazása agresszívebb szelepemelő profilok használatát is lehetővé tette, ami növeli a teljesítményt. A további fejlesztések közé tartozik a légszűrőház térfogatának 27%-os növelése és a jobb dugattyú hűtés, amelyet a továbbfejlesztett olajsugaras rendszernek köszönhetünk. Ez hozzájárul a motor nagyfokú megbízhatóságához, még a megnövekedett teljesítményszint mellett is. A kipufogórendszert is a simább nyomatékleadás érdekében optimalizálták, és egy harmadik lambda-szenzorral megfelel az új Euro 5+ követelményeknek.

Moto Guzzi V7 Special

A motor egyéb kiemelkedő tulajdonságai, mint például a görgős szelepemelőkkel ellátott szeleprendszer, az alumínium tolórudak, és a könnyű, 20 mm átmérőjű csapokkal ellátott dugattyúk változatlanok maradnak. A Moto Guzzi blokkja emellett üzemanyag-hatékony, nincs hűtőszivattyúja, hosszú vezérműlánca vagy szíja. A száraz tengelykapcsoló tartalmaz egy megerősített tárcsát és a szinkronizációs rendszer csökkenti a kapcsolási zajt különösen az első sebességfokozatban. A végső hajtás nagy méretű, dupla csuklós eltolású hajtótengelyt tartalmaz robusztus kúpkerekes fogaskerekekkel, amely strapabíróságot és megbízhatóságot biztosít a motorok erőteljes nyomatékának kezelésében.

Moto Guzzi V7 Sport

Az új Moto Guzzi V7 még szélesebb körű elektronikus funkciókat kínál, amelyek fokozzák a vezetés élményét. Minden mód tartalmaz speciális kalibrációkat az MGCT-hez (Moto Guzzi Traction Control, amely letiltható) és testre szabott gázreakciókat. Az ABS egy kétcsatornás Continental rendszer, amely mindkét keréken folyamatosan aktív. A motoros egyszerűen kiválasztja a kívánt üzemmódot, hiszen a Moto Guzzi minden menet módot az optimális elektronikus beállításokra finomított.

Moto Guzzi V7 Stone

A következő két menetmód érhető el a V7 Stone és a V7 Special esetében: ÚT: sima, élvezetes motorozásra tervezték. Mérsékelt MGCT kipörgésgátlót és progresszív gázreakciót biztosít. ESŐ: ideális a csökkentett tapadáshoz nedves felületeken, így maximális biztonsággal lehet közlekedni. Ez az üzemmód a legmagasabb szintű kipörgésgátlóval és gyengédebb gázreakcióval rendelkezik. A V7 Sporton azonban az elektronika jelentős ugrást tesz előre egy hattengelyes inerciális platformmal. A belső gyorsulásmérők és giroszkópok segítségével a rendszer érzékeli a motorkerékpár úthoz viszonyított helyzetét, rögzíti és feldolgozza a bemeneti adatokat, és adatokat küld az ECU-nak.

Moto Guzzi V7 Sport

Ez lehetővé teszi az elektronikus vezérlések még finomabb és precízebb kezelését, aktiválva a kanyar ABS és a kanyar kipörgésgátló funkciókat. Ezek a funkciók a dőlésszög alapján módosíthatják a fékerőt és a motor teljesítményét, növelve a biztonságot és a teljesítményt. Kifejezetten a V7 Sporthoz kifejlesztett kiegészítő SPORT vezetési mód minimális kipörgésgátló beavatkozást tesz lehetővé, és a száraz aszfalton való izgalmas utazások biztonságát fokozza.

Moto Guzzi V7 Special

Tartalmaz egy vezérlőtérképet is, amely sokkal érzékenyebb és dinamikusabb fojtószelep-hangolással rendelkezik. A kanyarokban optimalizált ABS mindkét keréken aktív. Minden V7-es modellhez alapfelszereltség a sebességtartó automatika, amely lehetővé teszi a motoros számára a beállított sebesség tartását. A rendszer aktiválása egyszerű, a bal kapcsolón lévő kijelölt gomb lenyomása és nyomva tartása. A Moto Guzzi váz tervezésében szerzett szakértelme legendás. A V7 élvezetes kezelhetőségének nagy hagyománya van: 1970-ben az LAPD (Los Angeles Police Department) kiválasztotta a V7 Police-t, bizonyítva a márka elismerését a tengerentúlon is. Az acélváz megőrizte klasszikus dupla bölcsős kialakítását, levehető részekkel és jellegzetes súlyelosztással, amely az elmúlt években ennek a modellnek a jellemzőjévé vált. A már eddig is sikeres nyereg-kormányrúd-lábtartó háromszögelés változatlan marad, amely az alacsony nyeregnek és a jól elhelyezett alumínium lábtartóknak köszönhetően minden vezető számára biztosítja a kényelmet.

Moto Guzzi V7 Sport

A felfüggesztésnél a V7 Stone és a V7 Special megtartja a hagyományos 40 mm-es teleszkópvillát, míg a V7 Sport egy új, előfeszítéssel állítható, 41 mm-es USD-villát kapott, ezzel is hangsúlyozva, hogy a modell a sportosabb, dinamikusabb vezetésre összpontosít. Egyedülállóak a V7 Sportban a kerekek, 1,8 kg-mal könnyebbek, mint a V7 Stone esetében, így javítják a kezelhetőséget. A nagy méretű, előfeszítéssel állítható hátsó iker lengéscsillapítók kényelmes utazást biztosítanak még egyenetlen felületeken is. Progresszív és ellenőrzött reakciót kínálnak minden körülmények között, beleértve az utasok kényelmét is. Az új V7 Sport egy továbbfejlesztett fékrendszerrel gazdagabb, a folyamatosan erős fékteljesítmény érdekében. Elöl 320 mm-es rozsdamentes acél tárcsák találhatók, amelyek Brembo monoblokk radiális rögzítésű, 4 dugattyús féknyergeket illesztettek, és mindegyiket egy sokkal érzékenyebb főfékhenger vezérli. A V7 Stone és a V7 Special fékrendszere változatlan maradt. Egyetlen 320 mm-es első tárcsa, négydugattyús Brembo féknyereg, amely megbízható fékteljesítményt biztosít minden helyzetben.

Moto Guzzi V7 Sport

Minden modellhez tartozik egy 260 mm-es hátsó tárcsa kétdugattyús féknyereggel. A Moto Guzzi V7 Stone mellett a V7 Stone a Mandello „nyolc és fél” a legeklektikusabb és legminimalistább változata. A legújabb hagyományokhoz híven nincsenek krómozott részletek, helyette a matt fekete festés díszíti, utasszíjjal felszerelt nyereggel párosítva. Az oldalsó paneleken új logó egészíti ki a hatküllős öntött kerekeket. A V7 Stone két feltűnő szatén kivitelben kapható, fekete és kék. A V7 Special áll a legközelebb az eredeti modell szellemiségéhez. Klasszikus és elegáns, sok króm részlettel, és két feltűnően fényezéssel kapható, fekete és fehér. A küllős kerekek polírozott felnikkel és fekete agyakkal rendelkeznek. A többi változathoz hasonlóan egyetlen kerek digitális kijelzőt és egy LED-es lámpát tartalmaz, amely a Moto Guzzi sast körvonalazza, és krómgyűrű keretezi. A V7 Special megmunkált hengerhűtőbordákkal és dedikált fekete nyereggel is rendelkezik.

Moto Guzzi V7 Sport

Moto Guzzi V7 Sport Az új V7 Sport azonnal felismerhető elölről, köszönhetően az olyan műszaki jellemzőknek, mint az USD-villák és a kettős első féktárcsák, amelyek első pillantásra dinamikusabb megjelenést biztosítanak, valamint az új, sportos kialakítású hatküllős kerekek. Számos egyedi részlet található, mint például az alumínium fényszórókonzolok, az alumínium betétek az oldalsó paneleken, valamint az egyedi tervezésű kormány felső bilincs lézerrel mart V7 Sport logóval. A kormány végén lévő tükrök fokozzák a karcsú megjelenést, a dedikált fekete ülésen pedig sportos piros varrás található. A V7 Sport két színben kapható: zöld, és az első V7 Sport klasszikus pasztell szürke árnyalatban.

Szöveg: Buny

Kép: Moto Guzzi

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes