A Z900 az előd izgalmas és vezetőbarát koncepcióját örökölve az új Z900 alváz- és motorfrissítések előnyeit élvezi, amelyek még nagyobb élményt nyújtanak az utcai motorozáshoz. A továbbfejlesztett elektronikus csomag tartalmazza az IMU visszajelzést és a Kawasaki legújabb kétirányú KQS-jét (akár 1500 ford./perctől is működik), az elektronikus sebességtartó automatikát és a Kawasaki első „ turn-by-turn” navigációs rendszerét, ami segíti a gördülékeny és élvezetes utazást.
A felfelé ívelt sugomi megjelenés éles stílusával vonzza a tekintetet, amely hatékonyan használja a fém alkatrészeket, és utal a teljesítményre.
Ami a hajtóerőt illeti, az erőteljes, 948 cm3-es, folyadékhűtéses, négyütemű, soros, négy hengeres motor magas fordulatszámmal és közepes fordulatszám tartományban nagyobb nyomatékkal rendelkezik, az új elektronikus fojtószelepek precíz vezérlésével. A megálláshoz szükséges fékek közül az első radiális, négy dugattyús féknyergeket kapott, amelyek lineáris fékhatást biztosítanak az új Dunlop Sportmax Q5A abroncsokon keresztül.
Az agresszívebb kinézetet fokozza az innovatív frontrész egyik fő alkotóeleme a precíz és kompakt fényszóró, valamint a hátsó LED-es lámpa. Az új szálcsiszolt alumínium oldalburkolatok és egyéb díszítések kiváló minőséget és egyedi megjelenést kölcsönöznek a Z900-nak, míg az új, kényelmesebb ülés laposabb, így a motoros könnyen tud mozogni, és fenntartani a figyelmét. A nagy, 5 hüvelykes, teljesen digitális TFT színes műszeregység megjelníti az elektronikus sebességtartó automatika bekapcsolt állapotát és a navigációt, így a vezető láthatja, hol jön a következő kanyar.
A Rideology alkalmazás lehetővé teszi a motoros számára, hogy különböző funkciókat hangutasítással vezéreljen. Ez azonban nem minden. Valójában a 2025-ös újdonságok listája elég hosszú, és tartalmazza az új vezérműtengely-profilokat, amelyek hozzájárulnak a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz és a nagyobb nyomatékhoz alacsonyabb fordulatszámon. Emellett az új ECU-beállítások elősegítik az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentését. A Kawasaki KTRC kipörgésgátlója választható teljesítmény- és menetmódokat is tartalmaz.
Az első ülés vastagabb, és két ülésmagasság közül lehet választani, a 830 mm-es ERGO-FIT High ülésen és a 810 mm-es alternatív ERGO-FIT Low ülésen keresztül. Az alumínium kormány megnövelt merevséget kínál, a műszerfalon elhelyezett USB Type-C aljzat (az SE modell alapfelszereltsége) diszkrét és kényelmes töltési lehetőséget kínál. A standard Z900 mellett a Special Edition modell magasabb kategóriájú felfüggesztéssel (többek között Öhlins hátsó lengéscsillapítóval), Brembo első fékelemekkel, valamint különleges színekkel és grafikával rendelkezik, míg az európai piacon 70 kW-os és 35 kW-os modellek is megtalálhatók lesznek.
A Z-rajongók Európa-szerte ki voltak éhezve egy új Z900 modellre, amelyek metál fekete – metál szürke és fekete, metál szürke – metál ezüst – datolyaszilva, metál szürke- metál fekete- lime zöld árnyalatban, míg az SE modell metál matt szürke – fekete – metál grafitszürke változatban lesz kapható.
Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki