Honda NSS 300 Forza

Az új robogó fejlesztésének korai szakaszában a Honda mérnökei alaposan megvitatták, hogy a tulajdonosok hogyan, miért és hol használják világszerte a robogókat, nemcsak most, hanem a jövőben
is. Minden szempontot figyelembe vettek, és ennek eredményeként úgy tervezték meg az NSS300 Forza modellt, hogy zökkenőmentesen és hasznosan szolgálja ki a felhasználókat a mindennapokban.

Váz
Az NSS300 Forza vázát úgy alakították ki, hogy meglegyen benne a sokoldalúság, a
beülősrobogók nyújtotta kényelem, valamint a motorkerékpárokra jellemző vezetési élmény. Emellett kényelmes és valódi élvezetet nyújt a kezdőtől a veterán sofőrig bárkinek, mivel a vezetési pozíció minden testmagassághoz megfelelő.

Az NSS300 Forzát rendkívül erős acélcső bölcsővázra építették, amely minden utazási körülmény között nyugodt és kényelmes kormányzást biztosít. A Honda által szabadalmaztatott eljárással, két (egy merev és egy rugalmas) darabból készült, a CAE (Computer Aided Engineering, számítógéppel történő tervezés) elemzési eredményeinek megfelelően. A merev rész, egy olyan egyszerű kialakítású főtartó amely a kormánynyakat a hátsó váznyúlvánnyal köti össze míg a rugalmas darab, a motorblokk alatt fut. A lengővilla tengely közvetlenül a motorblokkhoz csatlakozik, tovább növeli a váz merevségét, és így a vezetési élményt, mivel csökkennek a jármű rezgései is. A haránt merevítés elhagyása 10%-kal csökkentette a váz tömegét az előző modelléhez képest. A villaszög és az utánfutás értéke 27°/89 mm, a tengelytáv 1546 mm. A jármű méretei a következők: 2185 mm (H) x 580mm (Sz) x 1410mm (M), a menetkész tömeg 192 kg. Az elöl 14” x 3,0”, hátul 13” x 4,0méretű öntött alumínium kerekek, valamint a 120/70 -14 méretű első és 140/70 -13 méretű hátsó abroncsok stabilitást és kiváló tapadást biztosítanak. A fékrendszer elöl egy 256mm -es szimpla féktárcsát szorító kétdugattyús féknyeregből, míg hátul 240mm -es tárcsából és egy egydugattyús féknyeregből áll. A Honda által kifejlesztett kombinált ABS, amelyben a hátsó fékkar egyúttal az első féket is működteti (míg az első fékkar kizárólag az első féket), növeli a biztonságérzetet a gyors reagálást
igénylő helyzetekben. Az alacsony, 716 mm-es ülésmagasságnak köszönhetően az NSS300 Forza könnyen irányítható, míg a kompakt, 580mm széles burkolatok és a keskeny padlólemez révén dugóban is fürge marad. Az ülés ergonomikus kialakítású,
kényelmes ülésfelületet biztosít, és a láb is könnyen letehető. A két zárt bukósisak befogadására alkalmas csomagtér fedele kapcsolóval nyitható ki és emelhető fel. A hátsó lábtartók kihajthatók utas szállítás esetén, a karosszéria hátuljára pedig öntött alumínium kapaszkodó is került. Hátsó doboz vagy más kiegészítő a hátsó légterelő levételével szerelhető fel. A 11,5 literes üzemanyagtartály hatótávolsága 354 kilométer, a 3,24 liter/100 km(30,8 km/literes) fogyasztásnak köszönhetően (WMTC adat). Hozzáférés az ülés nyitó kapcsoló melletti kapcsolóval lehetséges. A kényelmes és stílusos utazás minden korú és megjelenésű robogótulajdonos esetében kulcsfontosságú, az NSS300 Forza
modellt pedig erőteljes és modern külseje igazán feltűnővé teszi. Az áramvonalidom karcsú és szép formájú, de nem öncélúan, hanem
a praktikumnak megfelelően; a nagy sebességnél tapasztalható szél – és időjárásvédelem kiváló, de nem megy a kisebb teljesítményű robogókra jellemző mozgékonyság rovására. Az orr-részt toldat keretezi, egyedi külsőt kölcsönözve a motorkerékpárnak, és egy vonal is végigfut rajta, különösen látványossá téve az oldalnézetét. A két tárolórekeszbe rakott apróságok könnyen hozzáférhetők; a bal oldalon egy nagyobb befogadóképességű doboz található, amely a gyújtáskapcsoló melletti kapcsolóval nyitható ki, zárható be és reteszelhető. Emellett egy 12 V – os elektromos aljzat is tartozik hozzá, a szerelőpanelen keresztül pedig más választható
kiegészítők is csatlakoztathatók. Az átlátható műszerfalon sebességmérő, óra, két napi kilométer számláló, valamint üzemanyagszint mérő, hőmérő és az olajszintre figyelmeztető jelzőfény található. A vészvillogók a gyújtás kikapcsolt állapotában is működnek, a kényelmet pedig a szériatartozék oldaltámasz is növeli. A két 35/35 W -os izzó és a több fényvisszaverő prizma éjszaka is kiváló látásviszonyokat teremt, míg az NSS300 FORZA „arcán” oldalt mindig világító, 5 W – os izzók láthatók. Az NSS300 Forza három színváltozatban kapható: metál fekete, fehér, metál ezüst. A járművet a HISS (Honda Ignition Security System) rendszer óvja az illetéktelenektől, amely egy rendkívül hatékony lopásgátló eszköz. Ha a robogó kulcsába kódolt azonosító chip és az ECU (Engine Control Unit, motorvezérlő egység) azonosítója eltér, a motor nem indul el. Az elektronikus reteszelő rendszernek köszönhetően a motor csak akkor indul el, ha a megfelelő azonosító chipet tartalmazó kulcs valamelyikét használják. Ha a motort esetleg a vezetékek összeérintésével próbálják elindítani, vagy megpróbálják helyettesíteni a gyújtáskapcsoló modult, a motor nem indul el, mert a vezérlést a motorvezérlő egység végzi.

Motor
Az NSS300 FORZA 279 köbcentiméteres folyadékhűtéses, négyszelepes SOHC motorja az SH300i remek kialakítású motorja alapján készült, a teljesítményét pedig az üzemanyag takarékosság és a minden fordulatszámon élvezetes vezetés figyelembevételével
alakították ki. A furat és a löket 72 x 68,6mm, a sűrítési aránya pedig 10,5:1. Többek között a görgős szelepemelő himba, és a sikló csapágyazású forgattyús tengely biztosítja a motor hosszú távú megbízhatóságát; a motorolaj mennyisége 1,7 liter. Az 5 mm -es (kipufogóoldali) eltolt tengelyű henger csökkenti a belső súrlódást, a hűtési
hatékonyságot pedig CAE alkalmazásával növelték.

A hatékonyabb égés elősegítésére átalakították az égésteret, módosították a szívó és kipufogó csatornákat, változtatták a szelepek vezérlését és hosszú menetes gyújtógyertyákat szereltek a motorba. Az automata röpsúlyos tengelykapcsoló egy V-Matic váltóművön keresztül (amely az alacsony sebességen történő gyors reagálásra és a hirtelen gyorsításra van beállítva) szíjjal hajtja a hátsó kereket. A roppant hatékony PGM-FI üzemanyag befecskendező rendszer alkalmazása révén a szekunder levegő bevezetéssel, lambda szondával és kétutas katalizátorral szerelt motor megfelel az Euro 4 környezetvédelmi előírásoknak. A motor teljesítménye 19,9 kW (27 lóerő 8250 ford./perc), a nyomaték a 25,7 Nm (6000 ford./perc), a maximális sebesség 127 km/ó.

Szöveg és kép: Honda Hungary

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes