Az CRF250L modellre alapozott CRF250M ülése 20 mm-rel alacsonyabb köszönhetően az átalakított, nagyobb rugózott tömegre képzett első és hátsó felfüggesztésnek, a szélesebb országúti abroncsokkal felszerelt, 17”-os kerekeknek, illetve a még erőteljesebb fékhatást biztosító első fékeknek – így a CRF250M bármikor készen áll arra, hogy felszántsa az aszfaltot. Az átdolgozott sebességváltó rendszernek köszönhetően a jármű pörgős, egyhengeres motorja határozottan és azonnal reagál, ami egyúttal jelentős üzemanyag-megtakarítást és erőteljes nyomatékátvitelt is jelent.
Motor
A CRF250M folyadékhűtéses DOHC motorjának nyomatékleadása alacsony fordulatszámon egyenletes, míg a rövid löket (76,0 mm-es furat x 55,0 mm-es löket) magas fordulatszámon biztosít kiváló teljesítményt.
Az eredmény: maximális teljesítmény 17,0 kW/8500 ford./perc, a nyomatékl 22,0 Nm/7000 ford./perc. A
kompakt kialakítású, alacsony súrlódású görgős szelepemelő himbák és hengerfej, a PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszer és a 36 mm-es fojtószelepfurat (amelyet 5,7 literes levegőszűrő ház táplál) az eddiginél még hatékonyabb égést tesz lehetővé. A sűrítési arány 10,7:1, a motor fogyasztása pedig 2,9 liter/ 100 km (34,0 km/l WMTC), így a hatótávolság majdnem 250 km a 7,7 literes üzemanyagtartálynak köszönhetően. A 6 sebességes váltómű egy 39T fogszámú hátsó lánckereket hajt meg, így a CRF250L-hez képest hosszabb áttételnek köszönhetően a tulajdonos számára lehetővé teszi a nagyobb átmérőjű kerék
használatát – ami magasabb sebesség mellett is kellemes menetélményt biztosít. Az eltolt tengelyű henger és a speciális felületű, molibdénnel bevont dugattyú egyaránt a belső súrlódási veszteséget csökkentik. A forgattyús tengely egy félig megosztott, sajtolással illesztett fém csapágyat kapott, míg a forgattyústengely-csapágy öntöttvas csapágyperselyben mozog.
Ennek köszönhetően csökken a súly, és a motor még olajozottabban működik; növekszik a ház szilárdsága, és csökken a belső átmérő hőtágulásból adódó
eltolódása. A rezgést primer kiegyenlítő tengely csökkenti. A kipufogó belsejében elhelyezett katalizátornak és a másodlagos légbefúvó rendszerrel összedolgozó lambda szondának köszönhetően a CRF250M játszva teljesíti az EURO III-as kibocsátási normákat.
Váz
Az acélból készült, ovális keresztmetszetű, üreges bölcsővázzal és fél-dupla kereszttartóval felszerelt váz, valamint a segédváz, a kúpos alumínium lengőkar, az alsó és felső kengyel, illetve a Pro-Link rendszer hátsó felfüggesztési pontjai visszafogott fekete színt kaptak.
Az 1446 mm-es tengelytávhoz 25°45’-es kormány dőlésszög, illetve 71 mm-es utánfutás párosul; az ülésmagasság 855 mm, a CRF250M modell menetkész tömege pedig 145 kg. A szénfekete váz és a többi fekete kiegészítő elem színét gyönyörűen egészíti ki a 43 mm-es Showa fordított teleszkóp fekete Alumite árnyalata.
A nagyobb tömegre képzett rugók és az egyhengeres (40 mm-es hengerátmérőjű) Showa hátsó lengéscsillapítók növelik a jármű menetstabilitását az országúton. A nagyméretű, 296 mm átmérőjű, úszó első féktárcsa és az új csapágytörzzsel a villához szerelt ikerdugattyús féknyereg – akárcsak a 220 mm átmérőjű hátsó féktárcsa és az egydugattyús féknyereg – lenyűgöző fékhatást és irányíthatóságot biztosítanak. A küllős kialakítású (17 x 2,75) első kerékre 110/70-17-es méretű gumiabroncsot, a hátsó (17 x 3,50) kerékre 130/70-17-es gumiabroncsot szereltek. A műanyag villavédők helyén nem változtattak; a jármű alacsonyabb pozíciójának megfelelően áthelyezték a fékbetét-rögzítési pontokat, az oldaltámasz pedig ennek megfelelően rövidebb lett.
A CRF-R versenymotor-családból átemelt hullámvonalak a CRF250M-en vadonatúj formában jelennek meg. Kétféle színválaszték áll a vásárló rendelkezésére: vagy fekete színben (aranyszínű kerekekkel), vagy vörös-fekete színben rendelhető a modell. Tereptulajdonságainak köszönhetően a gép keskeny, így elegendő hellyel rendelkezik ahhoz, hogy a vezető az ülésen könnyedén helyezhesse előre–hátra a súlypontját. Az egyenes vezetési pozíció egyúttal kiváló látásviszonyokat is biztosít minden irányban; a pontos kormányzási geometria és a markolat kialakítása pedig garantálja, hogy a jármű a forgalomban is
repüljön, mint a gondolat.
A digitális műszerfali kijelzőben üzemanyagszint-mérő, beépített óra és kettős napi kilométer-számláló funkció is található. A CRF ihlette fényszóróvédő burkolja a műszerfalat és a
belsejében található lámpát, a H4 60 W/55 izzóval. A modell várhatóan idén nyáron érkezik a márkakereskedésekbe.
Szöveg és kép: Honda Hungary