Az MV Agusta F3 675 újra fogalmazta a középsúlyú szuper sport motorkerékpárok
fogalmát, a tökéletes motor és futómű egyensúllyal. Az erőforrás az olasz technológia megtestesítője, emellett a váza kategória első teljesítményt nyújt a közúton és a verseny pályán. Az MV Agusta F3 800 most kitolja a középkategóriás sportolók határait a Superbike irányába.
MOTOR
A furat átmérő maradt 79,0 mm, a löket nőtt a 45,9 mm-ről 54,3 mm-re, így módosult
a lökettérfogat 798 köbcentire. A teljesítmény hihetetlen módon 148 LE 13000-es percenkénti fordulaton, ehhez párosul a 88 Nm-es forgatónyomaték 10.600 fordulatnál. A fordulatszám határoló úgy van beállítva, hogy beavatkozzon a 13.500-as fordulatszámnál.
A teljesítményt két vezérműtengelynek és a hengerenkénti négy titán szelepnek köszönhetjük. Az üzemanyag befecskendezők is újak, ezek garantálják a nagyobb áramlási sebességet a testvérhez képest. A háromhengeres motor rendkívül könnyű és kompakt, a tömege mindössze 52 kg. Az ellenkező irányba forgó főtengelyt átvették a kisebb modellről, ilyen technológiával csak a MotoGP motorok rendelkeznek még. Ezzel javult a jármű kezelhetősége.
A jóval nagyobb teljesítményt tükrözi a megnövekedett teljesítmény-tömeg arány (1,17 kg / lóerő) is. Ez még nem minden, a jobb nyomaték rugalmasság, és az egyenletes teljesítmény leadás a középső fordulatszám tartományban figyelemreméltóan javult. Ez a két fontos tényező mérhetetlen örömöt jelent az úton, és csökkenő köridőt a pályán. A 148 LE teljesítményhez körülbelül 269 km/ó végsebesség párosul, a megnövelt (16/43-ról 17/39-re) áttételnek köszönhetően.
ELEKTRONIKA
A háromhengeres MV Agusta projekt hozta a legfejlettebb elektronikát a középsúlyú kategóriába.
A MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) platform egyesíti a
teljes elektronikus vezérlést a gázkar és a fojtószelep állással és a kipörgésgátlóval összekötve. A teljes Ride by wire alapja a MVICS: a rendszer lehetővé teszi, hogy az ideális fojtószelep nyitást lehessen meghatározni minden pillanatban. Nincsenek ugyanis mechanikus korlátok a gázkar és a pillangószelep között: a befecskendezés
és a gyújtás térkép határozza meg az optimális üzemanyag-levegő keveréket, hogy a legjobb teljesítményt adja le a blokk mindenkor és minden terhelés mellett.
A MVICS három térképet kínál az MV Agusta technikusok beállításai szerint, ebből egyet a felhasználó teljes mértékben testre szabhat a rendelkezésre álló paraméterek alapján, így a legjobb megoldást kaphatja az igényeinek megfelelően. A kipörgésgátló ma már széria tartozék, a nyolc különböző szintet a kormányról állíthatjuk be, és
visszajelzőn ellenőrizhetjük a digitális műszerfalon.
VÁZ
Az F3 675 kiváló tulajdonságai jelen vannak a MV Agusta F3 800-ban.
A tengelytáv mindössze 1,380 mm, ami rekord eredménynek számít, és jó alapot szolgáltat a kivételesen egyszerű kezelhetőségnek. A váz ügyes kombinációja a fő szerkezetet adó acélcsőnek és a középső résznek, amely alumínium készült.
A meghosszabbított lengőkar (576,5 mm), úgy lett kialakítva, hogy maximális tapadást biztosítson a hátsó keréknek. A Marzocchi első villa és 43 mm átmérőjű és 125 mm-es utat jár be, állítható a rugó előfeszítés, a csillapítás és a kirugózás. A hátsó mono Sachs lengéscsillapító 123 mm rugóúttal rendelkezik, külön nitrogén tartály és teljesen állítható rugó előfeszítés, nyomó-és húzó fokozat tartozik hozzá. A fékrendszert hozzáigazították a motor teljesítményéhez, a Brembo monoblokkos (M4.34a) első féknyergek páratlan fékteljesítményt nyújtanak még a legnehezebb körülmények között is. Nincs változás az átmérőben, a két első tárcsa (320 mm), a hátsó fékrendszer továbbra is két dugattyús féknyereggel készül 220 mm-es átmérőjű tárcsával. A tapadást Pirelli Diablo Rosso Corsa abroncsokra bízták, 120/70-ZR17 az első, 180/55-ZR17 méretű a hátsó. Az új F3 800 három szín kombinációban jelenik meg: Gyöngyház fehér / fekete, Piros / ezüst, Matt fémes fekete. Az F3 8OO EAS (elektronikus gázkarral) ára 13.99O,- Euró lesz.
Szöveg: Buny
Kép: MV Agusta