Az SH125i alapjai nem változtak, megmaradt a masszív, könnyen kezelhető futómű és a közvetlen, hatékony erőforrás, de a módosított PGM-FI befecskendezésnek hála nőtt a teljesítmény és az EURO4 előírásoknak megfelelő szintre csökkent a károsanyag-kibocsátás. A modellfrissítés részeként új, trendi idomzatot rajzoltak a tervezők, ami még modernebb formában tárja elénk az SH jellegzetes vonalait, nem mellesleg új, LED-es lámpatesteket és megnövelt befogadóképességű, elektromos aljzattal ellátott kesztyűtartót ölel körbe. Az SH125i prémium mivoltát igazolja, hogy a Smart Key rendszer az alapfelszereltség része.
Stílus és felszereltség
Bárhogy is változnak a trendeknek, az SH125i-nek hűnek kell maradnia a kipróbált és bevált formulához: szép, de mindig készen áll a munkára. Ennek tudatában végezték el munkájukat a tervezők is, oly’ dinamikus, egyszersmind gömbölyded megjelenéssel ruházva fel a modellt, ami nemcsak modernné teszi, hanem a magasabb minőségérzethez is hozzájárul.
Szintén ezt a célt szolgálja a LED-es fényszóró, hátsólámpa és irányjelző-garnitúra, amellett természetesen, hogy javítják a láthatóságot és naplemente után is kiváló fényviszonyokat garantálnak. Bár a forma is lenyűgöző, az SH125i még mindig kiemelkedő használati értékével tűnik ki riválisai közül. A természetes, egészséges üléspozíció, a kiváló időjárás-védelem és a széles, le- és felszállást megkönnyítő lábtartó felület páratlan menetkomforttal kecsegtet, miként a Honda által fejlesztett Smart Key rendszer is igen hasznos. Ez a speciális, rádióhullámokat kibocsátó kulcs jelet küld a robogó vezérlésének a pilóta zsebéből, nem kell tehát a kulcsnyílásba helyezni ahhoz, beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás. A Smart Key szükség esetén kikapcsolható, illetve arra is képes, hogy egy pillanatra „megvillantsa” az irányjelzőket, ha érzékeli a kulcs jelenlétét. Ha hatótávolságon belül van, a motorra szerelt gyújtáskapcsoló elfordíthatóvá válik, s megnyomásával ráadható a gyújtás, oldható a kormányzár, illetve nyitható az üzemanyagbetöltő-nyílás és az ülés alatti tárolórekesz. Ha a gyújtáskapcsoló válaszjelet kap a Smart Key-től vagy megnyomja a pilóta, kéken világítani kezd. Szintén rendkívül praktikus a megnövelt méretű, 12 voltos elektromos aljzattal ellátott kesztyűtartó és a hagyományos poggyászrögzítő kampó, amelynek segítségével biztonságosan szállíthatók a zacskók, táskák stb.
A 7,5 literes üzemanyagtartály és az alacsony fogyasztás révén a hatótávolság jócskán felülmúlja a 300 kilométert, amit akár egyhuzamban is megtehet a vezető, hiszen a gondosan formázott ülés nagy és kényelmes, s a lábtartó is kellőképpen széles. Mivel sokan utaznak párban, az SH125i nyerge két személy számára is bőséges helyet kínál, a hátsó lábtartó pedig teljes értékű. Tekintélyes befogadóképességéből fakadóan az ülés alatti tárolórekeszbe akár egy zárt bukósisak is behelyezhető, és ha ez nem volna elegendő, a tervezők két sisaktartót is elhelyeztek az ülés két oldalán. Emellett szupererős hátsó tartókonzolt kap a modell, amire nagyobb túradobozok is felszerelhetők. Az analóg műszeregység a sebesség mellett az üzemanyagszintet és a hűtőfolyadék hőmérsékletét is kijelzi. Maga a sebességmérő kifejezetten nagy, így egy szempillantás alatt leolvasható az aktuális érték.
Erőforrás
Az SH125i motorja kompakt, kiemelkedően megbízható egység, s pont ott adja le teljesítményét, ahol a robogósoknak a legnagyobb szüksége van rá: az alsó és a középső fordulatszám-tartományban. A PGM-FI injektor módosításával a – 8500 f./percnél jelentkező – csúcsteljesítmény 12,2 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 11,5 Nm-re (7000 f./perc) nőtt, az üzemanyag-fogyasztás mégis rendkívül alacsony, csupán 2,1 l/100 km. Mindemellett a károsanyag-kibocsátás is megdöbbentően visszafogott, ezt bizonyítja, hogy az SH125i az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Ez azt jelenti, hogy a kipufogógáz szén-monoxid-, nitrogén-oxid- és szénhidrogén-tartalma megközelítőleg felére esett vissza az EURO3-hoz mérten.
A kedvező értékek többek között az Alapjárat-leállító Rendszernek (start&stop) köszönhetőek, amelyet a jobb oldali markolatnál elhelyezett gombbal kapcsolhat a pilóta. Ha aktív, három másodperces alapjárati üzemet követően automatikusan leáll a motor, s akkor indul újra, ha a vezető elfordítja a gázmarkolatot. Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, leállításkor ugyanis a dugattyú mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg. A modern technikai megoldások közé tartozik a kettős funkciójú, szénkefe nélküli ACG generátor, ami az indítómotor feladatait is ellátja. További előnye, hogy indításkor nem hallható a fogaskerekek által keltett jellegzetes zaj, így még magasabb a minőségérzet. A 125 köbcentis, négyütemű, folyadékhűtésű, kétszelepes erőforrás a tömeg-középpontosítás mintapéldánya. A hűtőradiátor például nem a motor elejére került, hanem magába az erőforrásba, méghozzá sokkal egyszerűbb, könnyebb formában. Kisebb és könnyebb a radiátorhoz társított hűtőventilátor is, magát a hőcsere folyamatot pedig úgy szabályozták a Honda mérnökei, hogy igazodjon az égés sebességéhez, s ezáltal tökéletes nyomaték leadási karakterisztika alakuljon ki. A furat és a löket 52,4, illetve 57,9 milliméter, a sűrítési viszony pedig 11,0:1.
A szívócsatorna formája és felülete a gyors, hatékony gázcserét szolgálja, akárcsak az optimalizált gyújtásidőzítés és az égésteret körülölelő folyadékköpeny. Utóbbi – a hűtőradiátorral egyetemben – a kopogásos égés kiküszöbölésében is kulcsfontosságú. A belső súrlódás mérséklésére irányuló műszaki megoldások számos ponton felfedezhetőek, az öntöttvas hengerpersely külső felületének apró barázdái például megakadályozzák a furat bármilyen deformációját, méretváltozását. A konstrukció további előnye, hogy csökkenti a dugattyúgyűrű mechanikai feszültségét, ezáltal a súrlódást is. Ráadásként a szelephimba tengelye tűgörgős csapágyazást kapott, valamint könnyebb görgőket alkalmaztak és módosítottak a szeleprugók erősségén. Az erőátviteli rendszerben három speciális főcsapágy gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásáról, ezeket a terhelés lehető legpontosabb meghatározásával tervezték meg.
Váz és futómű
Az SH125i nagy szakítószilárdságú, acél csővázának kidolgozásakor a merevség és a strapabíróság volt a legfőbb szempont, míg a kis tömegű, présöntésű, 16 colos felnikre a kátyútűrő-képesség és a stabil úttartás okán esett a választás.
Újdonság, hogy a 2017-es évben belsőmentes Michelin City Grip abroncsokkal kerül a kereskedésekbe az SH125i, a kompakt, 1340 millis tengelytáv, a 26 fokos villaszög és a 85 milliméteres utánfutás viszont nem változott. Az ülésmagasság csupán 799 milliméter, s igen meggyőző a 136,9 kilós menetkész tömeg, valamint a 180 kg-os terhelhetőség is. A hátsó rugóstagok előfeszítése öt lépésben állítható, rugóútjuk 83 milliméter, míg elöl 33 milliméteres csúszószár-átmérőjű, 89 milliméteres rugóúttal felvértezett teleszkópok felelnek a kiváló menetkomfortért. Komoly fegyvertény, hogy a fékrendszer 240 millis, elöl három-, hátul egydugattyús nyereggel társított tárcsákra épül, a blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség része. A 2017-es SH125i ötféle színben rendelhető: Pearl Nightstar Black (gyöngyház fekete), Pearl Cool White (gyöngyház fehér), Lucent Silver Metallic (ezüst metál), Pearl Splendor Red (gyöngyház piros)
Kiegészítők
Feláras kiegészítőként nagy befogadóképességű túradobozt és extra időjárás-védelmet nyújtó, a formavilághoz tökéletesen igazodó túraplexit rendelhetnek az SH125i vásárlói.