Honda SH 125i

Az SH125i alapjai nem változtak, megmaradt a masszív, könnyen kezelhető futómű és a közvetlen, hatékony erőforrás, de a módosított PGM-FI befecskendezésnek hála nőtt a teljesítmény és az EURO4 előírásoknak megfelelő szintre csökkent a károsanyag-kibocsátás. A modellfrissítés részeként új, trendi idomzatot rajzoltak a tervezők, ami még modernebb formában tárja elénk az SH jellegzetes vonalait, nem mellesleg új, LED-es lámpatesteket és megnövelt befogadóképességű, elektromos aljzattal ellátott kesztyűtartót ölel körbe. Az SH125i prémium mivoltát igazolja, hogy a Smart Key rendszer az alapfelszereltség része.

Stílus és felszereltség

Bárhogy is változnak a trendeknek, az SH125i-nek hűnek kell maradnia a kipróbált és bevált formulához: szép, de mindig készen áll a munkára. Ennek tudatában végezték el munkájukat a tervezők is, oly’ dinamikus, egyszersmind gömbölyded megjelenéssel ruházva fel a modellt, ami nemcsak modernné teszi, hanem a magasabb minőségérzethez is hozzájárul.

 

17YM SH125i


Szintén ezt a célt szolgálja a LED-es fényszóró, hátsólámpa és irányjelző-garnitúra, amellett természetesen, hogy javítják a láthatóságot és naplemente után is kiváló fényviszonyokat garantálnak. Bár a forma is lenyűgöző, az SH125i még mindig kiemelkedő használati értékével tűnik ki riválisai közül. A természetes, egészséges üléspozíció, a kiváló időjárás-védelem és a széles, le- és felszállást megkönnyítő lábtartó felület páratlan menetkomforttal kecsegtet, miként a Honda által fejlesztett Smart Key rendszer is igen hasznos. Ez a speciális, rádióhullámokat kibocsátó kulcs jelet küld a robogó vezérlésének a pilóta zsebéből, nem kell tehát a kulcsnyílásba helyezni ahhoz, beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás. A Smart Key szükség esetén kikapcsolható, illetve arra is képes, hogy egy pillanatra „megvillantsa” az irányjelzőket, ha érzékeli a kulcs jelenlétét. Ha hatótávolságon belül van, a motorra szerelt gyújtáskapcsoló elfordíthatóvá válik, s megnyomásával ráadható a gyújtás, oldható a kormányzár, illetve nyitható az üzemanyagbetöltő-nyílás és az ülés alatti tárolórekesz. Ha a gyújtáskapcsoló válaszjelet kap a Smart Key-től vagy megnyomja a pilóta, kéken világítani kezd. Szintén rendkívül praktikus a megnövelt méretű, 12 voltos elektromos aljzattal ellátott kesztyűtartó és a hagyományos poggyászrögzítő kampó, amelynek segítségével biztonságosan szállíthatók a zacskók, táskák stb.

 

17YM SH125i

A 7,5 literes üzemanyagtartály és az alacsony fogyasztás révén a hatótávolság jócskán felülmúlja a 300 kilométert, amit akár egyhuzamban is megtehet a vezető, hiszen a gondosan formázott ülés nagy és kényelmes, s a lábtartó is kellőképpen széles.  Mivel sokan utaznak párban, az SH125i nyerge két személy számára is bőséges helyet kínál, a hátsó lábtartó pedig teljes értékű. Tekintélyes befogadóképességéből fakadóan az ülés alatti tárolórekeszbe akár egy zárt bukósisak is behelyezhető, és ha ez nem volna elegendő, a tervezők két sisaktartót is elhelyeztek az ülés két oldalán. Emellett szupererős hátsó tartókonzolt kap a modell, amire nagyobb túradobozok is felszerelhetők. Az analóg műszeregység a sebesség mellett az üzemanyagszintet és a hűtőfolyadék hőmérsékletét is kijelzi. Maga a sebességmérő kifejezetten nagy, így egy szempillantás alatt leolvasható az aktuális érték.

Erőforrás

Az SH125i motorja kompakt, kiemelkedően megbízható egység, s pont ott adja le teljesítményét, ahol a robogósoknak a legnagyobb szüksége van rá: az alsó és a középső fordulatszám-tartományban. A PGM-FI injektor módosításával a – 8500 f./percnél jelentkező – csúcsteljesítmény 12,2 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 11,5 Nm-re (7000 f./perc) nőtt, az üzemanyag-fogyasztás mégis rendkívül alacsony, csupán 2,1 l/100 km. Mindemellett a károsanyag-kibocsátás is megdöbbentően visszafogott, ezt bizonyítja, hogy az SH125i az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Ez azt jelenti, hogy a kipufogógáz szén-monoxid-, nitrogén-oxid- és szénhidrogén-tartalma megközelítőleg felére esett vissza az EURO3-hoz mérten.

17YM SH125i

A kedvező értékek többek között az Alapjárat-leállító Rendszernek (start&stop) köszönhetőek, amelyet a jobb oldali markolatnál elhelyezett gombbal kapcsolhat a pilóta. Ha aktív, három másodperces alapjárati üzemet követően automatikusan leáll a motor, s akkor indul újra, ha a vezető elfordítja a gázmarkolatot. Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, leállításkor ugyanis a dugattyú mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg. A modern technikai megoldások közé tartozik a kettős funkciójú, szénkefe nélküli ACG generátor, ami az indítómotor feladatait is ellátja. További előnye, hogy indításkor nem hallható a fogaskerekek által keltett jellegzetes zaj, így még magasabb a minőségérzet. A 125 köbcentis, négyütemű, folyadékhűtésű, kétszelepes erőforrás a tömeg-középpontosítás mintapéldánya. A hűtőradiátor például nem a motor elejére került, hanem magába az erőforrásba, méghozzá sokkal egyszerűbb, könnyebb formában. Kisebb és könnyebb a radiátorhoz társított hűtőventilátor is, magát a hőcsere folyamatot pedig úgy szabályozták a Honda mérnökei, hogy igazodjon az égés sebességéhez, s ezáltal tökéletes nyomaték leadási karakterisztika alakuljon ki. A furat és a löket 52,4, illetve 57,9 milliméter, a sűrítési viszony pedig 11,0:1.

17YM SH125i

A szívócsatorna formája és felülete a gyors, hatékony gázcserét szolgálja, akárcsak az optimalizált gyújtásidőzítés és az égésteret körülölelő folyadékköpeny. Utóbbi – a hűtőradiátorral egyetemben – a kopogásos égés kiküszöbölésében is kulcsfontosságú. A belső súrlódás mérséklésére irányuló műszaki megoldások számos ponton felfedezhetőek, az öntöttvas hengerpersely külső felületének apró barázdái például megakadályozzák a furat bármilyen deformációját, méretváltozását. A konstrukció további előnye, hogy csökkenti a dugattyúgyűrű mechanikai feszültségét, ezáltal a súrlódást is. Ráadásként a szelephimba tengelye tűgörgős csapágyazást kapott, valamint könnyebb görgőket alkalmaztak és módosítottak a szeleprugók erősségén. Az erőátviteli rendszerben három speciális főcsapágy gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásáról, ezeket a terhelés lehető legpontosabb meghatározásával tervezték meg.

Váz és futómű

Az SH125i nagy szakítószilárdságú, acél csővázának kidolgozásakor a merevség és a strapabíróság volt a legfőbb szempont, míg a kis tömegű, présöntésű, 16 colos felnikre a kátyútűrő-képesség és a stabil úttartás okán esett a választás.

17YM SH125i

Újdonság, hogy a 2017-es évben belsőmentes Michelin City Grip abroncsokkal kerül a kereskedésekbe az SH125i, a kompakt, 1340 millis tengelytáv, a 26 fokos villaszög és a 85 milliméteres utánfutás viszont nem változott. Az ülésmagasság csupán 799 milliméter, s igen meggyőző a 136,9 kilós menetkész tömeg, valamint a 180 kg-os terhelhetőség is. A hátsó rugóstagok előfeszítése öt lépésben állítható, rugóútjuk 83 milliméter, míg elöl 33 milliméteres csúszószár-átmérőjű, 89 milliméteres rugóúttal felvértezett teleszkópok felelnek a kiváló menetkomfortért. Komoly fegyvertény, hogy a fékrendszer 240 millis, elöl három-, hátul egydugattyús nyereggel társított tárcsákra épül, a blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség része. A 2017-es SH125i ötféle színben rendelhető: Pearl Nightstar Black (gyöngyház fekete), Pearl Cool White (gyöngyház fehér),  Lucent Silver Metallic (ezüst metál), Pearl Splendor Red (gyöngyház piros)

Kiegészítők

17YM SH125i

Feláras kiegészítőként nagy befogadóképességű túradobozt és extra időjárás-védelmet nyújtó, a formavilághoz tökéletesen igazodó túraplexit rendelhetnek az SH125i vásárlói.

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes