Új korszakot nyit a legendás Speed Triple sorozatban a Triumph. A teljesítmény és a nyomaték növekedése mellett, a váz és hajtáslánc sem kerülhette el az átalakítást. A motorok megjelenése is változott, még karcsúbb és sportosabb lett mindkettő. A blokkot 104 helyen módosították, beleértve az égésteret, hengerfejet, a dugattyúkat és a főtengelyt.
A karizmatikus 1050-es Triple mostantól a teljes fordulatszám tartományban izmosabb forgatónyomatékot produkál, 112 Nm 7950 percenkénti fordulatnál.
A csúcsteljesítmény 103 kW (140 Lóerő) 9500-as fordulatszámnál. További plusz az új kuplung, ami minimalizálja a kellemetlen reakciókat a hajtásláncban, csökkentve a működtetéshez szükséges kézi erőt és a teljesítmény leadás sokkal lágyabb benyomást kelt. A váltó is átesett egy kis „kozmetikán”, a használata könnyebbé vált. Végül, de nem utolsó sorban, az új légszűrő és az újonnan kialakított kipufogó rendszer hozzájárul a jobb áramlási sebességgel a nagyobb teljesítmény leadáshoz, és megfelel az EURO 4 kibocsátási követelményeknek a távozó gáz összetétele.
Becsületbeli kérdés volt, hogy az egyedi Triple hang nem változhatott. A két új modell számos elektronikus segédeszközzel, teszi lehetővé, hogy a járművezető módosíthassa a teljesítményt az útviszonyok, az időjárás és a saját vezetési stílusához igazodva. Ezzel párhuzamosan, az új motor felügyeleti rendszer csökkenti az üzemanyag fogyasztást, ami átlagban 5,06 liter/100km. Az ECU köti össze a motor beállításait, az ABS és a kipörgésgátló felől érkező jeleket, hogy a legoptimálisabb teljesítmény leadást érezze a pilóta vezetés közben.
Ugyanazzal az aprólékossággal, amivel a mérnökök a hajtásláncot újították fel, a vázat és a futómű elemeket is átvizsgálták, hogy a vezetés még nagyobb élményt nyújtson. Mindkét modell rendelkezik radiális rögzítésű M4.32 monoblokk féknyergekkel, amit a Brembo gyárt. Állítható felfüggesztéssel, a Speed Triple R esetében Öhlins NIX30 USD villa és Öhlins TTX36 rugózó és csillapító elemek segítenek az abroncsoknak ragaszkodni az aszfalthoz. Egy dolog azonban minden Speed Triple rajongónak egyértelmű, nem lehet jó tanuló, iskolás fiú kinézetű a Speed Triple.
Külön figyelmet fordítottak a puritán, sportos megjelenésnek. Kiindulási pontnak megtartották a mélyebben elhelyezett, kettős fényszórót LED-es nappali fénnyel kiegészítve. Az új központi légbeömlő karcsúbb lett. Az új stílus, az ergonómiára is hatással volt, a kormányvégére helyezett tükrök és a burkolati elemek átdolgozása sokat dob az új modellek kinézetén. Az új Speed Triple modellek már rendelhetők a márka kereskedésekben. A Speed Triple S piros és fekete, a Speed Triple R fehér vagy matt grafit színben kapható.
Szöveg: Buny
Kép: Triumph