A Yamaha Yard Built programja hamisítatlan egyedi stílusban kezdi a 2017-es évet, és visszatér a tajvani mester, a Rough Craftsot vezető Winston Yeh műhelyébe. A Rough Crafts 2015-ben átépített XJR1300 motorkerékpárjával, a The Guerilla Fourral magasra tette a lécet. A Yamaha ezúttal arra kérte fel, hogy a Sport Heritage szegmens középsúlyú bajnokát, az XSR700 modellt vegye alapul az év első egyedi motorkerékpárjához.
Winston a váz vágása és hegesztése nélkül, szabadon alakíthatta át a határozott, középkategóriás XSR700 motorkerékpárt jellegzetes saját stílusában.
Az eredmény nem egy, hanem két mestermű. Az egyszerűen kicserélhető elemek kevesebb mint egy óra alatt „The Corsa Scorcher”-ré, café racer stílusú utcai géppé, illetve „The Soil Scorpion”-ná, salakpályás, scrambler stílusú motorkerékpárrá változtatják az XSR700 modellt. „Ez az első „dupla stílusú” egyedi motorkerékpárunk, amelyet egyetlen gépből készítettek” – mondta el Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketing-koordinátora.
„Kiválóan bemutatja, milyen sokoldalúan alakítható át az XSR700. Akár egy café racert, akár egy scramblert szeretnél építeni, ez a motorkerékpár bizonyítja, hogy mindkettőt megteheted anélkül, hogy elveszne az eredeti motorkerékpár karaktere és vezethetősége.” „Az XSR fantasztikus kiindulópontnak bizonyult” – nyilatkozta Winston. „Imádom a 700-as modell csővázas szerkezetét, a teljesítmény-tömeg aránya pedig tökéletes. Az új tervezésű, rövidebb váznak és a leszerelhető hátsó váznyúlványnak köszönhetően nem kell szétvágni a vázat ahhoz, hogy megfelelő alakja legyen egy egyedi motorkerékpár megépítéséhez.”
„Nehéz döntést kellett hoznom: használjak clip-on kormányt, és építsek egy café racert, vagy válasszak lapos karokat, és csináljak belőle trackert? Ekkor jött az ötlet: miért ne alakítsuk át úgy a külsejét, mintha egy kit lenne, amellyel a vásárlók később a saját elképzelésük szerint változtathatják a felfüggesztést, a kerekeket, a fékeket és a kormányt, hogy olyan motort építsenek, amilyet szeretnének?” Azt akarta, hogy a szett a lehető legsokoldalúbb legyen, ezért egy villahídkészletet tervezett YZF-R1 villákkal, valamint R1 keréktengelyekkel, fékekkel és az R1 első részéhez tervezett kerekekkel. Ezután az azonos kialakítású, a 700-as modellhez tervezett hátsó kereket használta fel, és az egyedi első és hátsó kereket közvetlenül fordított villákkal látta el. Az egy motor/két kialakítás koncepció megvalósításához bevetette a Shark Factory X2E teljes mértékben állítható, távvezérelt digitális felfüggesztését, amellyel könnyedén átállíthatóvá tette a készletet aszfalton közlekedéshez vagy salakmotorozáshoz. A motorkerékpár café racer változata ultrakönnyű, karbonszálas Rotobox kerekekkel és Gilles Tooling clip-on kormánnyal rendelkezik, a teljesítményt pedig egy YZF-R1 modellhez tervezett Akrapovič titán kipufogócső tökéletesíti.
A scrambler változatot Wukawa Industry Co. által gyártott könnyű, kovácsolt kerekekkel, kézzel készült lapos kormánnyal, valamint egy tracker stílushoz igazított Akrapovič titán XSR700 kipufogócsővel szerelték fel. A café racert légbeömlői teszik karakteresebbé, míg a scrambler Sprint Filter vízálló szűrői biztosítják, hogy biztonságosan játszadozhass vele a salakon. A két motort egyedi Beringer fékkombinációval szerelték fel. A „Faster XSR” burkolatszettet az MS Pro készítette. Egy egy darabból álló, karbonszálas elemből, valamint egy alatta lévő kisebb alumíniumtartályból áll, amelyeket módosítás nélkül fel lehet csavarozni. A Corsa Scorcher café racert gyönyörű részletek díszítik, a kipufogóján pedig egy egyedi Rough Crafts összekötő található. A féknyergek és rotorok az alapfelszereltség részét képező XSR elemek, amelyek a Beringer első készlethez csatlakoznak. A hátsó részen egy Wukawa Industry lánckerék található Gilles Tooling hátsó készletekkel és MS Pro lábtartókkal. Az MS Pro vezérlőknek köszönhetően minden elérhető a kormányról az egyedi Rough Crafts markolatok és az egyedi Rough Crafts Fin Style kormányrúdemelők mellett. Még több jellegzetes, saját tervezésű Rough Crafts megoldást találunk, ha a rácsos fényszóróra, a tanksapkára és természetesen a karbon burkolatra pillantunk. Végül, de nem utolsósorban a motorkerékpár egészét Rough Crafts légbeömlők emelik ki.
A Soil Scorpionná alakuláshoz lekerülnek az alapfelszereltség részét képező XSR rotorok és féknyergek, hogy átadják a helyüket a Beringer alkatrészeknek a kovácsolt Wukawa Industry kerekeken. Az új üléshelyzetet a jellegzetes Rough Crafts Fighter karok és az MS Pro vezérlők teszik lehetővé. Az egyedi motorkerékpárt két finoman eltérő festés teszi teljessé, amely a Rough Crafts műhellyel régóta együttműködő Air Runner Custom Paint munkája. További információkért látogason el a www.roughcrafts.com weboldalra.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország