Bécs valószínűleg nem a legerősebb tigris a világon, és nem a város állatkertjében található az állat, amelyet a vadonba küldött Walter „Ossi” Oswald az Ossimoto Triumph kereskedője. Egy kompresszoros, és kéjgáz
befecskendezéssel finomított TRIUMPH Tigert épített, és lenyűgöző 348,2 lóerős csúcsteljesítményhez segítette!
A rövid ideig tartó kéjgáz hozzásegíti a motort ehhez a csúcsteljesítményhez, de a kompresszor töltőnyomása az angol vadmacskának még gáz nélkül is 254,9 lóerős teljesítményt szolgáltat, amelyből – reményeik szerint – mindet képes átvinni a végtelen fekete aszfaltra.
A töltőnyomást kicsit visszavéve is még mindig több mint 170 lóerőt teljesít, és több, mint elég az előzésekhez, és hazai pályát biztosít szinte minden szuper sportolóval szemben, amely kihívóként jelentkezik. A Triumph Tiger átalakításhoz a tapasztalt csapatnak Bécsben körülbelül hat hétre volt szüksége.
A legnagyobb problémát a kompresszor készlet és a dinitrogén-oxid befecskendező rendszer alapvető szabályozási változóit úgy be tudják állítani, hogy a különböző teljesítmény növelő eszközök átállása minél kevésbé legyen észrevehető. Az anyagköltségből a kompresszor és a NOS készülék tesz ki körülbelül 8500 Eurót. Teljesen befejezett akkor lesz a motor, ha a Tigris megjelenését hozzáigazítják belső értékeihez.
Az alapmodellhez viszonyítva a kompresszoros Tiger Ossisnak intenzívebben kell képviselni a harci szellemet, ehhez meg kell jeleníteni a harci nyomokat, hogy „vereseny Tiger” legyen belőle. Ennek fogja szentelni Ossi és csapata a téli estéket, hogy az Ossimoto-Triumph Tiger a következő évben egy új fenevad legyen a versenypályán, és kövér zsákmánnyal térjen haza.
További információkat a www.ossimoto.at honlapon találhatnak az érdeklődők.
Szöveg: Buny
Kép: Triumph