A Triumph Tiger Sport egy erősebb 1050 köbcentis, háromhengeres, teljesen átdolgozott rugó elemekkel szerelt és átdolgozott ergonómiával készülő, sokoldalú mindenesként érkezik még a szezon kezdete előtt. Az utcán mindenki felismeri majd az új modellt, az egyoldalas lengőkarról, ami összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöz neki.
Miután a nagysikerű Daytona 675 és Daytona 675R, a sportos Street Triple és a Street Triple R, a luxus Tourer duo Trophy 1200 és Trophy 1200 SE már a kereskedésekben áll, a Tiger volt soron a megújulásban.
A 2013-ban megjelenő modellt olyan mértékben módosították az elődhöz képest, hogy új névre volt szükség, és ez lett a Tiger Sport. Teljes felülvizsgálaton esett át a motor hátsó része, és ezek után nem maradhatott érintetlen az első idom, a fényszórók, és minden látható rész. Mivel motorozás közben, a leadott teljesítmény számít, ezért a három hengeres nagyobb teljesítményt és nyomatékot ad le a teljes fordulatszám tartományban. Nevesítve ez 10 lóerőt és nyomatékban 6 Nm emelkedést jelent, így jelenleg 125 LE (92 kW) és 104 Nm áll rendelkezésre. Ami tulajdonképpen csak hab a tortán, hogy a teljesítmény növelése mellett az új beállításoknak hála az üzemanyag fogyasztás is csökkent.
A nagyobb hátsó lánckerékkel (egy foggal nagyobb) jobb gyorsulást sikerült elérni,és a módosított sebességváltó miatt könnyebb lett a váltás. A váz geometria is felülvizsgálatra szorult, fél fokkal laposabb lett, ennek következtében nőtt az utánfutás. Szép formájú egyoldalas lengőkart tettek hátulra, és újonnan kifejlesztett, teljesen állítható felfüggesztést szereltek fel az első és hátsó rugózó elemeknél, ezáltal javult a kezelhetőség. A szélvédelemről sem feledkeztek meg, erről a plexi új formája és mérete gondoskodik. A lengőkar mellett, a hátsó traktusnál figyelembe kellett venni a dobozok rögzítési igényét, és az új kipufogódob elhelyezését. A radiális fékek sem a régiek már, ezekhez a legfiatalabb generációs ABS rendszer kapcsolódik a jobb fékhatás elérése érdekében. A könnyűfém felniken Pirelli Angel GT gumik feszülnek. A sportos megjelenést erősíti az új villahíd és a motor burkolatok. Az ülés alatti tároló rekeszbe eddig egy lakat fért el, mostantól valódi kesztyűtartó várja a kisebb csomagokat. A Tiger Sport alacsonyabb vezető – 830 mm, ez 5 mm-rel kevesebb az elődnél, és a tank mögött keskenyebb lett a jobb láb elhelyezés érdekében – és utas ülést kapott, az új kormány még közvetlenebb vezetési élményt garantál az ergonómia jegyében. A kényelemhez tartozik a műszerfalról leolvasható adatok tömege, amelyet a bal oldali kormánykapcsolóról válthatunk menet közben. A túrázók örülhetnek a széria tartozékként elérhető, tíz literrel nagyobb oldal dobozoknak, amelyekben elfér egy zárt sisak is. A Tiger Sport országúti motorkerékpár, egy kalandmotor kinézetével. Az árakról csak februárban kaphatunk információt, márciusban már meg is tekinthetjük a kereskedőknél.
Szöveg: Buny
Kép: Triumph