Vonzó műszaki megoldások a versenypályákon produkált lehető legjobb menetteljesítmények érdekében – ezen erények mindig is az egészen a legapróbb részleteikig tökéletesen kidolgozott és egyedileg készült gyári verseny motorkerékpárok alapvető jellemzői közé tartoztak. Új HP4 RACE modelljével a BMW Motorrad mindössze 750 példányban készülő, vérbeli versenygépet mutat be. A kifejezetten erre specializálódott, kis csapat által végzett egyedi gyártás a legjobb minőségről gondoskodik.
Hajtásrendszere, elektronikája és rugózása tekintetében az új HP4 RACE a jelenlegi superbike gyári verseny motorkerékpárok szintjét képviseli, sőt, szénszál erősítésű műanyag (karbon) váza révén jóval felül is múlja azt.
Mindössze 171 kilogramm menetkész, teletankolt tömegével az új HP4 RACE a Superbike világbajnokság aktuális versenymodelljeinél is könnyebb, s csupán kevéssel bizonyul nehezebbnek a Moto GP gyári gépeinél.
Iparilag előállított karbon monocoque főváz, önhordó hátsó vázelem és karbon keréktárcsák
HP4 RACE modelljével a BMW Motorrad a világ első motorkerékpár gyártójaként valósítja meg a teljes egészében karbonból készült, mindössze 7,8 kilogrammos főváz kis szériás, ám ipari mértékű előállítását, ezzel mindenki számára elérhetővé téve e jövőbemutató technikát. Az első és a hátsó keréktárcsa szintén e high-tech anyagból készül, amely
célzott szilárdsági kialakítása mellett mintegy 30 százalék tömeg megtakarítást eredményez a kovácsolt könnyűfém keréktárcsákhoz képest.
Öhlins rugóstagok, könnyűfém lengőkar és Brembo monobloc féknyergek a Superbike VB mezőnyéből
A legmagasabb színvonalú versenytechnika ígéretét rugózása és fékjei tekintetében is maradéktalanul beváltja az új HP4 RACE. Amint az FGR 300 fordított (upside-down) villa, úgy a TTX 36 GP rugóstag is a svéd Öhlins terméke, amelyeket ugyanebben a formában alkalmaznak a Superbike VB és a MotoGP mezőnyében is. A mart és lemezidomokból készült könnyűfém lengőkar ugyancsak a Superbike VB versenygépein használt alkatrész. A két Brembo GP4 PR monobloc féknyereg formájában az új HP4 RACE fékberendezésében
is az egyébként a világbajnokságokon használt komponenseket alkalmaztak a tervezők. Bevonatolt titándugattyúk és egyrészes, nikkelezett alumíniumnyergek alkotják a jelenlegi legjobb anyagkombinációt. A 6,75 milliméter vastag és 320 milliméter átmérőjű T-Type Racing acél féktárcsákkal kiemelkedő teljesítményű fékrendszer áll rendelkezésre.
Vérbeli versenyblokk és rövid áttételű verseny sebességváltó, VB-specifikáció szerinti fokozatosztással
Az új HP4 RACE az Endurance és a Superbike Világbajnokság 6.2 és 7.2 specifikációi szerinti vérbeli versenymotorral érkezik, amelynek teljesítménye 13 900-as percenkénti fordulatszámnál 158 kW (215 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 10 000-es
percenkénti fordulatnál 120 newtonméter. A fordulatszámcsúcs az S 1000 RR 14 200-as értékéről 14 500 percenkénti fordulatra emelkedett. A lehető legjobb menet teljesítmények érdekében hatfokozatú, rövid áttételű verseny sebességváltót alkalmaztak a tervezők, az egyes fokozatok áttételének e tekintetben optimális kiosztásával és – a csomag részeként szállított többféle hajtó (első) és hajtott (hátsó) lánckerék révén – különböző vég áttételekkel.
Csökkentett tömegű elektronika, 2D műszeregység, valamint Dinamikus kipörgésgátló (DTC), Állítható motorfék hatás (EBR), Egykerekezés gátló (Wheelie Control) és további elektronikus funkciók
Az új BMW HP4 RACE elektronikus szabályzó- és segédrendszerek széles körű csomagjával, illetve versenyüzemre adaptált, csökkentett tömegű elektronikával készül. A kiolvasható adattárolóval (2D Logger) kiegészített 2D műszeregység információk sokaságával szolgál.
A legkülönfélébb pálya vonalvezetésekre és burkolatokra is ideális, változatos hangolási lehetőségeket kínál az akusztikailag is jól érzékelhető, gyújtáselvétellel működő Dinamikus kipörgésgátló (DTC), a Motorfék-funkció (Engine Brake – EBR) és az Egykerekezés gátló (Wheelie Control). E technikák a motoros igényeinek megfelelően sebességfokozatonként programozhatók, maradéktalanul kihasználhatóvá téve az új HP4 RACE kiemelkedő dinamikus képességeit. További fejlett elektronikai rendszer a Bokszutca sebességhatároló (Pit Lane Limiter) és a tökéletes versenystartokat segítő Rajt-automatika (Launch Control).
Könnyű karbonburkolatok és kézzel csiszolt alumíniumtank
Az új HP4 RACE karbon burkolata, légbeömlő borítása és hátsó ülésidoma egyaránt a BMW HP versenysport-színeire fényezve jelenik meg. Az igényes verseny külsőt a kézzel csiszolt
és színtelen lakkal bevont alumínium üzemanyagtartály teszi teljessé.
Szöveg és kép: BMW Magyarország