Az Aprilia Shiver 900 kifinomult mechanikával és kiváló vázszerkezetével kíván új vásárlókat meghódítani. Az új 900-as motornak köszönhetően növekedett a teljesítmény, de ami még fontosabb,hogy a maximális nyomaték kategóriájában is vezető szerepre tör. Több erő és karakter, anélkül, hogy az új modell feláldozná a Shiver-re mindig is jellemző tulajdonságokat.
Az új oldalburkolatok az üzemanyag tartállyal, oldalsó panelekkel, farok idommal és az első sárvédővel mélyreható változásokat hoztak a megjelenésben.
A hengerek kiemelkednek a vázból, és agresszív kinézetükkel hozzájárulnak a kifejezetten sportos megjelenéshez, amit a kerékabroncsok, a váz, a lengéscsillapító és a hengerfej pirosra fényezett burkolatai tovább hangsúlyoznak. A műszercsoport teljesen új, és most egy ultramodern TFT kijelző került az információk közvetítésének középpontjába.
Új motor
Az Euro 4-es normáknak megfelelő motor 900 köbcentisre nőtt a megnövelt löketnek köszönhetően. A teljesítmény meghaladja a 95 lóerőt, és ami még fontosabb, jelentősen növekedett nyomaték közepes fordulatszám tartományban. A 90 Nm-es nyomatékot 6500-as percenkénti fordulaton szolgáltatja az erőforrás. Az Aprilia RSV4 technikáját felhasználva került fejlett kipörgésgátló rendszer az újdonságra.
A beavatkozás a gyújtásra és a fojtószelepre is hat, ami zökkenőmentes szabályozást biztosít. A kipufogócsövek, az Aprilia Shiver jellemzõ esztétikai elemei a nyereg alatt, hogy a motor oldalnézete rendkívül tiszta legyen, áttervezték. Megtartották az eredeti pozíciót, de a hangtompító vége rövidebb lett és meredekebb végződést kapott. A kipufogógáz áramlása így megváltozott, ezáltal az utasok nagyobb kényelemben ülhetnek hátul, a rezgések tompulása miatt.
A váz
Az új motor által nyújtott teljesítmény tökéletesen illeszkedik egy rendkívül finom vázarchitektúrához, könnyű vezethetőséggel és intuitív, ugyanakkor hihetetlenül magas teljesítmény szinttel, amely a legjobb Aprilia hagyományok szerint, egyszerűen páratlan a kategóriában. A motor hosszirányú beépítésével előnyös helyre lehetett a lengéscsillapítót elhelyezni.
Ennek a megoldásnak köszönhetően a kipufogócsatornák számára olyan tér alakult ki, amely tökéletesen kalibrált alakú és térfogatú, annak érdekében, hogy a lehető legjobban teljesítsen a motort. Az új 41 mm-es Kayaba villa majdnem fél kilóval könnyebb, mint az első generációs, hidraulikus csillapítása és rugó előfeszítése állítható. A 120 mm-es rugóúttal zavartalanul kezeli a városi és a hegyi utak adta kihívásokat. Az új kerekek 120/70-es abroncsot kapott előre és 180/55-öst hátra.
A kétcsatornás ABS-szel ellátott fékrendszer 320 mm-es tárcsákat fékez elől, és egy 240 mm-es tárcsát hátul. Mind az első, mind a hátsó rendszernek a repüléstechnikai ágazatból származó fémes fonott fékcsövei vannak, amelyek garantálják a maximális fékezési pontosságot. Az Aprilia eredeti tartozékai a sport és a túra kedvelő tulajdonosok számára is széles választékot kínál.
Az előbbi karbon és alumínium alkatrészeket fék- és tengelykapcsoló karok, folyadéktartály fedél segítségével szabhatnak irányt a megjelenésnek. A túra kiegészítők növelik a Shiver 900 kényelmét, mint például a nyereg vagy az oldalsó táskák.
Mint a többi Aprilia motorkerékpárhoz hasonlóan, az Aprilia Multimédia platform ennél a modellnél is elérhető, amely a Bluetooth kapcsolattal és kezelőfelülettel az új TFT kijelzővel kommunikálva lehetővé teszi, hogy a vezető kezelhesse és megoszthassa az utazási információkat, tájékozódhat a fogyasztásról, útvonalakról és utazási sebességekről, a tapadás feltételeiről és az Aprilia szervizek helyéről.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio