A Harley-Davidson 115. évfordulójának megünneplésére a Motor Company egy valódi custom revolution elindítását tervezi: nyolc vadonatúj Softail modell piaci bevezetését, amelyek a Dyna motorcsalád
kemény teljesítményét elegyíti a Softail motorcsalád custom megjelenésével. A vállalat történetének legnagyobb termékfejlesztési projektje keretében tervezett új motorokat merevebb és jelentősen könnyebb vázzal láttuk el, amely segít kihasználni az új kettős kiegyenlítő mechanizmussal rendelkező Milwaukee-Eight 107 és 114 motorblokkok nagy forgatónyomatékának teljesítményét.
A nagy teljesítményű dupla membrán szabályozószelepes első felfüggesztés és egy könnyen hozzáférhetően állítható rejtett hátsó központi rugóstag az agresszív stílusú 2018-as Softail modelleket gyorsabbá, könnyebbé és jobban vezethetővé teszi bármely Big Twin cirkáló elődjüknél.
Paul James, a Harley-Davidson Motor Company Termékportfolió vezetője:
„Az új Softail család a cég történetének legkiterjedtebb kutatási és fejlesztési programjának eredménye. Kutatásra és tesztelésre fordított órák ezreibe került ezeknek az új cirkálóknak komplett tervezése teljesen az alapjaiktól. Arra összpontosítottunk, hogy a teljes motorozási élményt egy teljesen új és magasabb szintre emeljük, ahol az eredetiség, a hagyomány és a lélek a legmodernebb technológiával karöltve olyan motorozási élményt teremtenek, amelyet érezni kell ahhoz, hogy el lehessen hinni.”
A Harley-Davidson történetét, eredetiségét és stílusát új nézőpontból közelítő nyolc új Softail olyan vadonatúj dizájnnal lepi meg a motorosokat, amely markánsan különbözik az elődeiétől, de egyáltalán egymáséitól is. A stílus, a kényelem és a teljesítmény tekintetében a gyári custom cirkálók e
következő generációjának egyik célja az, hogy a motorosoknak újabb távlatokat nyissanak ahhoz, hogy a motorokat még inkább a saját személyes igényekhez tudják igazítani.
Brad Richards, Harley-Davidson Motor Company stílusért és dizájnért felelős alelnöke:
„A Harley-Davidson dizájnjának hitelességét a részletekről való gondoskodás biztosítja a tervezés elejétől a végéig – ezt nehéz megalkotni és nehéz lemásolni. A Harley-Davidson motorkerékpárok nem tucattermékek; ezeket tulajdonosaik generációról generációra adják tovább. Minden egyes csavart és
alátétet megnézünk, minden eldolgozást és apró részletet megvizsgálunk. Az új Softail váz egy remekmű, és minél inkább lecsupaszítod a motort, annál jobban megmutatkozik nagyszerűsége. Ez a dizájn azt a csapatmunkát dicséri, amelyre a stíluskialakítási és tervezési folyamatokhoz szükség van.”
ÚJ VÁZ, VÁZLENGŐVILLA ÉS NAGY TELJESÍTMÉNYŰ FELFÜGGESZTÉS
A Softail kialakítása most egy új fázisba lépett egy könnyebb, merevebb vázzal, amely a formát és a funkciót egy magasabb szintre emeli, miközben megtartja a hardtailek klasszikus megjelenését és minden ízében modern motorozási élményt nyújt.
Az új váz olyan előnyöket vonultat fel, mint a legtöbb modellt jellemző megnövelt oldaldőlésszög, a jobb kanyarstabilitás, a jobb gyorsulási képesség, a finom kezelhetőség, valamint a kisebb súly és az elődjeihez képest könnyebben emelhető fel az oldaltámaszról. A 2018-as Softail futóművének a lelkét a nagy merevségű karbontartalmú acél csőváz alkotja, amely a lengőkarral együtt jelentős mértékben megnöveli a vázszerkezet szilárdságát. Maga a váz 65%-kal merevebb, mint a kifutó Softail dizájnoké, ez 34%-kal nagyobb merevséget jelent a teljes futóművet illetően. Dizájnja szintén az egyszerűségre törekszik, így ebben a motorban 50%-kal kevesebb alkatrész és 22%-kal kevesebb hegesztés található. Két különleges lengőkarral láttuk el – az egyiket keskeny, a másikat a széles hátsó gumikhoz. A széles futómű 5,89kg-al (15%-kal), míg a keskeny 8,16kg-al (20%-kal) könnyebb. A vázlengővilla, miközben megtartja a hardtail váz egyszerű, klasszikus vonalait, a hátsó kerék vertikális mozgását az ülés alatti központi rugóstag csillapítja.
Az először a 2017-es Touring modelleknél bevezetett vadonatúj nagy teljesítményű kettős szabályozószelepes első felfüggesztés csillapítási teljesítménye egy patronos villáéhoz hasonló, ám annál fejlettebb és nagyobb reakcióképességű csillapítási karakterisztikával rendelkezik. 130mm-es rugóút a kényelmes cirkálásra és a lendületes motorozásra egyaránt optimalizált. Az átdolgozott kormánycsap-dőlésszög és az utánfutás állítható. Az új központi rugóstagos hátsó felfüggesztés továbbra is a klasszikus hardtail külsőt erősíti, míg a motor megújult geometriája kiválóbb motorozási minőséget, gumitapadást és kezelhetőséget biztosít. A rugóstag könnyen beállítható előfeszítés-szabályozása 217kg-os intervallumban biztosítja a hasznos teherbírási kapacitást, hogy az utas még kényelmesebben utazhasson és a kezelhetőség is optimális legyen.
A vadonatúj Softail modellek több mint 17kg-al könnyebbek elődjeiknél, amely továbbfejlesztett erő-súly arányt jelent a nagyobb gyorsulás, a hatékonyabb fékezés és a dinamikus kanyarodó képesség érdekében, amelyek számos modell esetében még nagyobb hajlásszöggel is párosulnak. Néhány modellt kifejezetten az új Softail futóműhöz tervezett új gumikkal és a bármilyen utazási körülmények között is hosszan tartó teljesítmény garanciáját nyújtó továbbfejlesztett alkatrészekkel és optimalizált szerkezetekkel láttunk el. Az új ülések dizájnja és anyaga egyre többféle motoros számára biztosít továbbfejlesztett kényelmet és hosszú távú motorozhatóságot a cirkálás során.
ÚJ HAJTÁSLÁNC KÉTFÉLE VÁLASZTHATÓ HENGERŰRTARTALOMMAL
Valamennyi 2018-as Softail modell lelkét a Harley-Davidson Big Twin cirkálókon kínált legerőteljesebb motorblokkok, az új Milwaukee-Eight 107 és 114 V-Twin jelentik.
A Milwaukee- Eight motorblokkok megtartják a legendás 45 fokos V-Twin hengerszöget, amely az egységes vezérműtengely dizájnnal ellátott szélesvállú felső résztől a karcsú alsó részig keskenyedik, így kölcsönözve a motorblokknak a dagadó izmok hatását. Az új Softail váz merev rögzítési pontjait úgy tervezetük, hogy azok, miközben szorosan átölelik a motorblokkot, hozzájáruljanak a futómű szilárdságához. A Softail modellekhez tervezett Milwaukee- Eight motorblokkok egy olyan kifinomult, kettős, belsőleg kiegyensúlyozott rendszerrel is rendelkeznek, amely csökkenti a motorblokk rázkódását, ugyanakkor továbbra is a megszokott Harley-Davidson érzést nyújtja. A Harley-Davidson védjegyének számító „potato-potato-potato” hangzás erőteljesen átszűrődik, azonban a szuszogás és a mechanikai zaj kisebb.
Milwaukee-Eight 107
(1745 cm3) Alapfelszereltség minden modellen
• 100mm-es furat és 111,1mm-es löket 10.0:1 sűrítési aránnyal
• 0-100 km/h – 10%-kal nagyobb gyorsulás a nagy teljesítményű Twin Cam 103-nál
• 100-130 km/h (5. sebesség) – 16%-kal nagyobb gyorsulás a nagy teljesítményű Twin Cam 103-nál
Milwaukee-Eight 114
(1868 cm3) választható
• Négy modellhez választható: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114
• 102mm-es furat és 114,3mm-es löket 10.5:1 sűrítési aránnyal
• „Ventilator” szellőzőnyílás 114-es grafikákkal és jelvénnyel
• Standard ABS
• 0-100 km/h – 9%-kal nagyobb gyorsulás a Milwaukee-Eight 107-nél
• 100-130 km/h (5. sebesség) – 13%-kal nagyobb gyorsulás a Milwaukee-Eight 107-nél
A NYOLC ÚJ SOFTAIL ÉS LEGFONTOSABB JELLEMZŐIK
Fat Boy
A legendás Fat Boy motorkerékpár, amely a jelenlegi custom stílust évtizedek óta meghatározza, túlszárnyalta önmagát. Hasított, finom szatén-króm felületek teszik a motor megjelenését merésszé, izmossá, a világ szeme elé tárva nagy teljesítményű motorblokkot, amely új és továbbfejlesztett kezelhetőséggel és motorozási élménnyel párosul.
• Agresszív gőzgép kiállású első futómű dizájn
–A klasszikus fényszóró borítás modern értelmezése
– A masszív Lakester első kereket a Harley-Davidson modelleken található eddigi legszélesebb, 160mm-es első gumi öleli át
• 16kg-mal kisebb súly az előző modellhez képest
• Standard ABS
• 240mm-es hátsó gumi masszív Lakester felnivel
• Opcionális: Milwaukee-Eight 114 motorblokk
Heritage Classic
A dizájn-elemek az 50-es évek Harley-Davidson modelljeinek koromfekete stílusjegyeire emlékeztetnek, amelyet némi modern felhang felfrissít.
• Új levehető plexi
• Új merevfalú zárható, vízhatlan oldaldobozok
• Magasabb felfüggesztés nagyobb utastömeg- és hasznos teherbírási kapacitás
• 17kg-mal kisebb súly az előző modellhez képest
• Opcionális: Milwaukee-Eight 114 motorblokk
• Standard tempomat és ABS
Low Rider
Az eredeti motort világra hozó ’70-es évek custom chopper korszakának individualizmusa által megihletve az új Low Rider könnyebb és gyorsabb elődjénél, olyan könnyed kanyarodással, amely annak idején elképzelhetetlen volt.
• A múltat idéző, tankra szerelt kettős sebesség- és fordulatszámmérő, fényszóró napellenző és tankgrafika
• 19 inches első és 16 inches hátsó Radiate öntött kerekek
• 2 a 2-ben „puskacső” kipufogó
Softail Slim
A legalapvetőbb elemekig lecsupaszított Slim a háború utáni custom bobbereknek adózik tisztelettel keskeny hátsó részével, levágott első sárvédőjével, egyszemélyes ülésével és visszafogott krómozásával.
• A fűzött acélküllős kerekeket, a Hollywood kormányt és a vadonatúj első futómű dizájnt sötét betétek tarkítják
• Mélyen ültetett „tuck and roll” ülés
• Merész, kerekített új első lámpaburkolat és villaborítás
• 17kg-mal kisebb súly az előző modellhez képest
Deluxe
A Deluxe, ez a klasszikus hi-line világklasszis bármely úton megállja a helyét, fényes króm csillog rajta, miközben egy komolyan modern gép motorozási élményét nyújtja.
• Jellegzetes LED világítás a teljes motoron: első fényszóró, menetlámpák, Tombstone hátsó lámpa, pengeszerű irányjelzők
• Jellegzetes hátrahúzott kormány
• 17kg-mal kisebb súly az előző modellhez képest
• Standard ABS
Breakout
A Breakout modell, nagyobb dőlésszöggel és mozgékonysággal, mint azt egy ennyi dragster tulajdonsággal és stílussal megáldott motortól el lehetne várni, az izommotorok ismertetőjegyeit a
végsőkig fejleszti.
• Új kerekített tetejű 13,2 literes tank
• Hosszú és széles motor mélyen ültetett és előredöntött 49mm-es első villák
• 18 inches hátsó (240mm-es gumival) és 21 inches első (130mm-es gumival) Gasser stílusú csillogó fekete porfesték-bevonatos öntött alumínium kerekek
• Egyedi Daymaker Signature LED első fényszóró
• Mélyen ültetett
• 17kg-mal kisebb súly az előző modellhez képest
• Standard ABS
• Opcionális: Milwaukee-Eight 114 motorblokk
Fat Bob
Az aszfaltzabáló vonóerő, a kátyúkon is felülemelkedő felfüggesztés, a kecses kanyarodás és a korom fekete, kíméletet nem ismerő megjelenés a Fat Bobot olyan innovatív motorkerékpárrá teszik, amelyet kizárólag a Harley-Davidsontól várhat el az ember.
• 2-1-2 feltupírozott teljesítményű kipufogó custom fényezéssel
• A legnagyobb aggresszív kidolgozású abroncsok a Harley-tól: 150mm-es elől, 180mm-es hátul
• Dupla első tárcsafékrendszer
• 13,2 literes üzemanyagtartály
• 15kg-mal kisebb súly az előző modellhez képest
• 43mm-es cartridge-típusú inverz első villák
• Opcionális: Milwaukee-Eight 114 motorblokk
Street Bob
A felfedező lélekkel megáldott lecsupaszított Street Bob motorral könnyen a szolgáddá teheted a szelet, a motoron ugyanis egy gramm súlyfelesleg sem található.
• Kerekített tetejű 13,2 literes tank
• Fekete küllős kerekek levágott sárvédőkkel
• Ültetett profilú kormánykiemelőkre digitális műszerkijelző
• 7 kg-mal kisebb súly az előző modellhez képest
• A Softail legalacsonyabb ajánlott fogyasztói ára
A SOFTAIL MOTOROKON TALÁLHATÓ ÚJ TECHNOLÓGIA
• Egyedi Daymaker Signature LED első fényszóró minden modellen
• A továbbfejlesztett elektromos töltés, amely álló helyzetben is több mint a duplája
• Könnyen állítható hátsó rugóstag előfeszítési szabályozás (a módszerek modellenként eltérők)
– Ülés alatti villáskulcsok: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
– Külső kézzel állítható gomb: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
– Ülés alatti kézi, forgatógombos futóműelőterhelés-szabályzó: Deluxe, Heritage Classic
• Új műszerek
• Kulcs nélküli gyújtás és biztonsági rendszer
• Kormányfejre szerelt USB töltő aljzat
• Új fajta benzintartályok
Szöveg és kép: Harley.hu