A Moto Guzzi 1921 óta autentikus olasz motorkerékpárokat gyárt. A következő cél a sassal fémjelzett márka számára a 2021-es, évszázados gyártás ünneplése a folyamatosan bővülő motorkerékpár kínálattal. Az MGX-21, egy non-konformista és innovatív bagger egy lépést tett a jövő felé, amely megmutatta, hogy a Moto Guzzi képes saját szemüvegén át láttatni és értelmezni a piac különböző hatásait anélkül, hogy valaha is elárulná saját hitvallását.
A V85 egy újabb nyitás a jövő felé, a következő kihívás, amelyben a rajongóknak szélesebb választékot szeretne kínálni. A V85 a V9 családok és az 1400-as nagy cirkáló között helyezkedik el a Stelvio által hagyott rés. A V85-ös Moto Guzzi a legjobb hagyományokból építkezik, és egy olyan blokk köré épül, amely képes magas színvonalon garantálni a motoros szórakozást.
Túra motorként a V85 új és eredeti ötvözetét nyújtja a kalandmotorok aranykorából származó stilisztikai ötleteknek egy modern utcai enduro funkcionalitásával. A Moto Guzzi off-road tradíciói az 1939-es Ausztriában megrendezett megbízhatósági versennyel kezdődött, ahol a Moto Guzzi a GT kategóriában négy aranyérmet nyert. A megbízhatósági versenyek sikerei 1957-ben folytatódtak, majd 1962-től rendszeressé vált részvételük a megmérettetésen.
Ezzel a háttérrel 1985-ben a V65 Baja-val, majd a következő évben a V75 Baja-val, sikerült a szabványos modellekre alapozva sikert elérni. A V85 azok számára készült, akik soha nem engednek a „Dakar álomból”, és olyan motorra vágynak, amely a mindennapos utazások során is hű társuk lesz.
Stílus: A V85 az első klasszikus enduro
A megjelenés a találkozópont, a technológia és a funkcionalitás között. Az olyan méretű motor, ami minden vezető számára elérhető, a szabad mozgás szabadságát biztosítja és optimális utazást kínál a vezető és az utas számára nem sok van.
A kényelem kárára nem született kompromisszum, az üzemanyag tartály kialakítása az afrikai rally -ra készített modellek hagyományaira épül. A Guzzi-hoz méltó nagy első sárvédő és a gyönyörű kettős első fényszóró szolgálják a mindennapokat. Modern technológiai elemek – mint például a teljesen digitális műszerfal és az első LED-es fényforrás, rajta a logó megvilágítással kombinálják a klasszikus kialakítást az off-road világgal.
Karakter, könnyedség és könnyű használat
A váz teljesen új, a könnyedség érdekében acélcsövekből készül, és kihasználja a motor különleges rögzítését, hogy olyan merev szerkezetet hozzon létre, amely kellő visszajelzést ad az útról, de egyben garantálja a terepjáró képességet. A gyönyörű aszimmetrikus alumínium lengőkar a baloldalon ívelt, és olyan kipufogócső kialakításához segítette az építőket, ami az oldalirányú méretek csökkenéséhez vezetett. A lengőkar jobb karja burkolja be a hátsó kerék hajtását.
A lengéscsillapító közvetlenül a lengőkar jobb karjához kapcsolódik, ez megkönnyíti a rugóstag állítását. A felfüggesztési rendszerek rendkívül lehetőségeket kínálnak a terephasználathoz és a napi ingázáshoz.
Új motor, a jövő klasszikusa
Egy új Moto Guzzi motor mutatkozik be a V85-ben. Valójában ez egy kéthengeres, léghűtéses, 850 köbcentis, erőforrás, ami újratervezésének köszönhetően 80 LE maximális teljesítményt biztosít.
A V85 technikai alapja egy új fejlesztés, a közepes méretű motorkerékpárok családjában. A különböző felhasználói területeket megpróbálja erős karakterrel, megfelelő teljesítménnyel jellemzően Moto Guzzi felfogásban megközelíteni az újdonság.
Szöveg: Buny
Kép: Moto Guzzi