2018-ban a Yamaha egyik legnagyobb hatású motorkerékpárja, a YZF-R1 elindításának 20. évfordulóját ünnepeljük. Kompromisszumok nélküli kialakításával az eredeti R1 verseny-motorkerékpár motorteljesítményével és a lendületes kezelhetőség egészen új szintre emelésével új fejezet nyílik a szupersport motorkerékpárok kialakításának történetében. A Yamaha R-sorozat szuper sorozat modellkínálatot négy, kategórialeső motorkerékpárral bővítettük, amelyeket ugyanúgy a kompromisszumok nélküli filozófiánk szellemében alkottunk meg, mint a hatalmas sikerű YZF-R1 modellt is.
A 2019-es évben a Yamaha bemutatja az új YZF-R3 modellt, amely radikális kialakítását az YZR-M1 inspirálta, a teljesítménynövelésre pedig több új technológiát és kifinomult ergonómiát alkalmaztunk.
Nemrég jelentettük be az új YZF-R125 modellt -az YZF-R6, YZF-R1 és a YZF-R1M modellekkel együtt – így az R-sorozatot csak prémium kategóriás szupersport motorkerékpárok alkotják.
Új 2019-es YZF-R3
A 321 köbcentiméteres, kéthengeres motor kirobbanó erőt biztosít a városi forgalomban, kanyargó utakon és versenypályákon is: az új 2019-esYZF-R3 szupersport motorkerékpár motorosbarát, könnyű, és az R-sorozat többi eleméhez hasonlóan a Yamaha versenyek ihlette kivitelezésével büszkélkedhet.
Az állítható ülésmagasságnak és az ergonomikus kialakítású üléshelyzetnek köszönhetően a YZF-R3 a tökéletes választás a kezdő és rutinosabb motorosoknak is: akik szeretik a kompakt, mozgékony és gyors gépeket, azok nem fognak csalódni ebben a motorban.
Újragondolt motor és alváz
A YZF-R3 szívét a megbízható, 321 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, négy ütemű, soros, kéthengeres, kettős felülvezérlésű (DOHC), négy szelepes, üzemanyag-befecskendezéses motor adja. A legújabb égési folyamat technológiák, a könnyű, kovácsolt alumínium dugattyúk és a teljesen alumínium, eltolt DiASil henger észrevétlen működést biztosít és gyorsan felpörög, így a YZF-R3 motor ereje könnyedén kezelhető lesz.
Az egyszerű kialakítású, de nagy szakítószilárdságú acélból készült csőváz védi a váz fontos strukturális elemét, a motor forgattyúsházát, így a merevség és a súly tökéletes egyensúlyban lehet. A hosszú, aszimmetrikus lengőkar kialakítása lehetővé teszi a motorerő hatékony továbbítását a hátsó kerékhez, miközben kiváló stabil egyenesfutást biztosít. A Monocross hátsó felfüggesztési rendszer állítható erőfeszítésű KYB hátsó lengéscsillapítói garantálják a stabil csillapítást és az egyenletes súlyeloszlást. A motor teljesen új, fordított első villákkal és hármas villahíddal, 10 küllős, alumíniumöntvény felnikkel rendelkezik, továbbá az úszóágyazású, ikerdugattyús féknyergű, 298 mm-es első féktárcsák, a 32 fokos kormányzási szögtartomány, a 780 mm-es ülésmagasság, és a kb. 50/50 első/hátsó súlyelosztás biztosítja a YZF-R3 vázának gyors és kiváló reagálását.
Teljesen új, fordított első villák, és az R-sorozatra jellemző alumínium kormánykonzol
Az utcán és a versenypályákon is garantált kényelem és sportteljesítmény közti egyensúly biztosításához a 2019-es YZF-R3 teljesen új, 37 mm-es KYB fordított első villákat kapott.
A hagyományos villákhoz képest nagyobb felülettel rendelkezik a külső és belső csövek között, a fordított kialakítás pedig jelentősen növeli a villák merevségét, kihangsúlyozza az első rész sportosságát, és jó visszajelzést biztosít a talajfelületről – mindezt a magas szintű vezetési kényelem megtartása mellett. A szintén teljesen új hármas villahíd magába foglalja az R-sorozat kialakítására jellemző kormánykonzolt, így az új kialakítású első felfüggesztés kiemelkedően jó kezelhetőséget és fékezési lehetőségeket ad a motoros kezébe. Az újragondolt villák magasabb szintre emelik a 2019-es YZF-R3 általánosabb műszaki jellemzőit is, amely így már megközelíti a nagyobb R-sorozatú modellek prémium megjelenését, a tulajdonos pedig a büszkeség érzése mellett az R-családhoz való tartozást is átélheti.
Új üzemanyagtartály és alacsonyabb kormányrúd
2019-ben a YZF-R3 könnyen vezethető karaktere még tovább fejlődik az új üzemanyagtartálynak és borítókialakításnak, valamint a 22 mm-rel alacsonyabban elhelyezkedő kormányrúdnak köszönhetően.
Az üzemanyagtartály kapacitása továbbra is 14 liter, de a tartály és a burkolat újragondolt kivitelezésének köszönhetően (31,4 mm-rel szélesebb a térdrész fölött, és 20 mm-rel lejjebb került a tanksapkánál) motoros és motor szinte egybeolvadhat. Legyen szó városi vezetésről, vagy ahogy egy egyenesben ráhajolsz a motorra, vagy ahogy egy-egy versenypálya kanyarjait támadod: a YZF-R3 többféle testhelyzetből is könnyen irányítható, és a motoros tökéletesen kihasználhatja a motor teljesítményét.
Új aerodinamikájú első légterelő és szélvédő kialakítás
Az új YZF-R3 új első légterelője és szélvédője a Yamaha zászlóshajójának számító YZR-M1 MotoGP verseny motorkerékpár előtt tiszteleg agresszív kialakításával, amely a kiemelkedő aerodinamikai teljesítményt biztosítja.
A szélcsatornás és versenypályás tesztekkel kifejlesztett új légterelő és szélvédő kombinációja hét százalékkal csökkenti a légellenállást, így a motoros bukósisakja körül fellépő turbulenciát is, és a legnagyobb sebesség mellett akár 8 km/h-val is nagyobb sebességet eredményezhet. Az YZR-M1 stílusú, a légterelő középen elhelyezett légbeömlő a légáramlást a hűtőbe irányítja, így járul hozzá a motor hűtőteljesítményéhez.
További új funkciók
Az új, YZF-R1 inspirálta két LED-fényszóró és helyzetjelző lámpák is hozzájárulnak az újragondolt első légterelő agresszív megjelenéséhez, a szintén új LCD műszerfalról pedig egy pillanat alatt le lehet olvasni a legfontosabb adatokat. A kifejezetten könnyű, 10 küllős felnikre radiális abroncsok kerültek, így a YZF-R3 motor minden körülmény között a lehető legjobb tapadást biztosítja. 2018-ban a Yamaha egyik legnagyobb hatású motorkerékpárja, a YZF-R1 elindításának 20. évfordulóját ünnepeljük.
Kompromisszumok nélküli kialakításával az eredeti R1 verseny-motorkerékpár motorteljesítményével és a lendületes kezelhetőség egészen új szintre emelésével új fejezet nyílik a szupersport motorkerékpárok kialakításának történetében. A Yamaha R-sorozat szuper sorozat modellkínálatot négy, kategórialeső motorkerékpárral bővítettük, amelyeket ugyanúgy a kompromisszumok nélküli filozófiánk szellemében alkottunk meg, mint a hatalmas sikerű YZF-R1 modellt is. A 2019-es évben a Yamaha bemutatja az új YZF-R3 modellt, amely radikális kialakítását az YZR-M1 inspirálta, a teljesítménynövelésre pedig több új technológiát és kifinomult ergonómiát alkalmaztunk. Nemrég jelentettük be az új YZF-R125 modellt – az YZF-R6, YZF-R1 és a YZF-R1M modellekkel együtt – így az R-sorozatot csak prémium kategóriás szupersport motorkerékpárok alkotják.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország