Hogy az újonc még magasabb műszaki színvonalat képviselhessen, a 2020-as modellévre még kifinomultabbá tették a fejlesztők, a menetkomfortot és a manőverezhetőséget egyaránt számottevően javítva. Hatékonyabbá vált a látványos, hathengeres boxermotor is, így még nagyobb teljesítmény, illetve nyomaték kényezteti a vezetőt és utasát a stílusos kalandozások során.
Az ultramodern vázra és hajtásláncra több verzió épül. Az alapmodell GL1800 Gold Wing néven lép színre, míg a levehető túradobozzal kínált átiratot GL1800 Gold Wing Tourként hozza forgalomba a Honda.
A nagyobb kényelem és a sokoldalúság jegyében mindkét változat megvásárolható dupla kuplungos automatikus váltóval (DCT), tehát az is partnerre lelhet a modellben, aki nem kíván kapcsolgatni.
A 2018-as modellfrissítés gyümölcseként az új Gold Wing méretben alul múlja őseit, tudniillik az új motornak és váznak köszönhetően sokkal kompaktabb lett. Ráadásul az új építésmódnak hála az ülés is előrébb kerülhetett, ezáltal irányhatóság és kényelem terén is nagyot fejlődött a típus. Az alumínium hídváz tervezése a dupla lengőkaros első futóműtől indult, ez a – nagyobb rugóutat, kifinomultabb csillapítást, precízebb irányítást és kisebb súrlódási veszteséget szavatoló – építésmód tette ugyanis lehetővé, hogy előrébb kerüljön az erőforrás és a nyereg.
A futómű-karakterisztika természetesen elektronikusan szabályozható.
A hathengeres, optimalizált boxermotor, finoman szólva, magával ragadó jelenség, teljesítménye és forgatónyomatéka is függőséget okoz. Barátságos habitusát nemcsak az elektronikus gázmarkolatnak (Throttle By Wire, TBW) köszönheti, hanem a négyállású, TOUR, SPORT, ECON és RAIN programokat felkínáló üzemmódkapcsolónak is és legalább ennyire fontos munkát végez a kipörgésgátló (Honda Selectable Torque Control, HSTC), az aktuális menetüzemmódnak megfelelően működő felfüggesztés, a kombinált fékrendszer (Combined Brake System, CBS), valamint a Hegymeneti Asszisztens (HSA) és az üzemanyag-fogyasztást mérséklő Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) is.
A hatfokozatú lábváltó helyett hétfokozatú, dupla kuplungos automatikus váltót (DCT) is kérhetnek a vásárlók.
Az új egység kuplungérzete és váltási sebessége éppúgy az aktív menetüzemmódhoz igazodik, miként az is, hogy milyen fordulatszámon kapcsol fel és le az erőátvitel. Mindezt elektromos üzemű, előre-hátra gurulást segítő sétafunkcióval egészítették ki, míg a hagyományos váltóval felszerelt változatnál úgy működik a tolatás, ahogy korábban. További fontos információ, hogy a 2020-as modellévre a DCT és az üzemanyag-befecskendező rendszer vezérlését is átprogramozták, hogy a motor irányítása kis tempónál még könnyebb legyen.
A technikai fejlesztések hatására a 2020-as Gold Wing nyújtotta szabadságérzet semmihez nem fogható – a vezetési élményt, a teljesítményt és a stílust illetően egyaránt szintet lépett a modell.
Bár teljesítménye jelentősen nőtt, még elődeinél is pihentetőbb, ugyanis a stílusos, aerodinamikailag hatékony idomzat és az elektromos mozgatású szélvédő páratlan időjárás-védelmet nyújt, a gondosan formázott nyergek pedig az egész napos motorozásokat is kényelmessé teszik. Mindezt intelligens kulccsal (Smart Key), Apple CarPlay alkalmazással és Bluetooth kapcsolattal fűszerezték meg a Honda szakemberei. Elérhető színek: matt ezüst metál, matt fekete metál, csillogó vörös, fekete metál, gyöngyház fehér, metál fekete-szürke, csillogó vörös-fekete.
Szöveg és kép: Honda