Az ikonikussá vált sport-robogó két verzióban érkezik a 2020-as modell évre, a TMAX és a TMAX Tech MAX célja, hogy tovább erősítse a modell státuszát a meglévő tulajdonosoknál, és új vevőket vonzzon be a maxi robogó szegmensbe. Az újdonság tiszteletben tartja a márka hagyományos megjelenését, és a sportos MAX család örökségét, amely ezt a típust olyan sikeressé tette.
A TMAX teljesítmény növelő kúrán esett át, erősebb, 560-as, két hengeres motorjában könnyű alumínium kovácsolt dugattyúk mozognak.
A hengerűrtartalom növekedését nagyobb furattal sikerült elérni. A maximális teljesítmény 3,5% -kal, a nyomaték 6% -kal több, ez jobb gyorsulást eredményez. A környezetvédelem érdekében az EU5 előírásainak megfelelő kibocsátású motor hajtja a robogót. Az átalakított égéstér, nagyobb 27 mm-es szívó szelepek, tizenkét furatos injektorfej javítják az égés hatékonyságát.
A kettő az egyben kipufogórendszer két katalizátorral készül. Kulcsfontosságú változás, az új CVT váltó. A jellemzőit megváltoztatták, hogy egy adott fordulatszámnál magasabb sebességfokozatba kapcsoljon, ez garantálja a simább és nyugodtabb járást a legtöbbet használt sebességtartományban. A motor hangja fontos szerepet játszik a vezetési élményben, ezért a kipufogórendszert tovább finomították. Változtattak a hűtőrendszeren is, nagyobb hűtő és új csövek garantálják a megfelelő hőmérsékletet.
A merevebb és sportosabb tulajdonságokkal rendelkező váz mérete több helyet enged a tárolókapacitásnak. A motor kompakt és lapos elrendezése biztosítja az alacsony súlypontot, ez hozzájárul a TMAX könnyű és agilis vezethetőségéhez. A kifinomult felfüggesztés a 41 mm-es felfordított első villával pontos kormányzást biztosít, kiemelkedő kényelmet adva a városban és azon kívül. A hátsó Monocross felfüggesztés a Yamaha nagyobb sport motorkerékpárjaival mutat rokonságot.
Az utasok kényelme kiemelt fontosságú, az újonnan kialakított farok rész keskenyebb, ez az utas számára megkönnyíti a fel- és leszállását. Az átalakított hátsó rész és az új karosszériapanelek kényelmesebb lábtartást tesznek lehetővé, így nyugodtabb és élvezetesebb az utazás.
A Yamaha D-MODE elektronikus vezérléssel a vezető optimalizálhatja a teljesítményt. Ez a rendszer az YCC-T-vel (Yamaha Chip Controlled Throttle) lehetőséget biztosít sportosabb vagy a városi közlekedéshez jobban illő lágyabb teljesítmény leadásra.
A „Smart Key” kulcs nélküli rendszer indítja a motort, nyitja az ülést és a tárolókat, zárja vagy nyitja a közép állványt.
A dinamikus megjelenést erősítik a kompakt, új LED-es első fényszórók és indexek. A lámpatestek sokkal sportosabb megjelenést kölcsönöznek az újdonságnak. A hátsó rész a Yamaha Hyper Naked és szupersport motorjait idézi, a fókuszban egy teljesen új ‘T’ alakú LED-es lámpával.
A nagyméretű, megvilágított ülés alatti tárolóban egy zárt vagy két nyitott sisak fér el. A zárható rekesz ideális még táska vagy más személyes cikkek elhelyezésére.
A műszerfalon információt kapunk a sebességről, fordulatszámról. A kettő közötti központi kijelzőn kapott helyet a kilométer-számláló, két napi számláló, az aktuális üzemanyag-fogyasztás és a külső hőfok, a TCS és a D-MODE megjelenítése.
A biztonság növelése érdekében a TMAX központi állványzárral készül, ez rögzíti az állványt, megakadályozza a lopást és a parkoló jármű stabil marad.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha