A H-Moto Team 18 éves motorosa Spanyolországban folytatta a felkészülését az Endurance-világbajnokság idei futamaira. Az IDM Suzuki Cup sorozat tavalyi kiírását megnyerő Kovács Bálint egy cseh csapat tesztpilótájaként egy Yamaha R1-essel szelte a kilométereket Cartagenában és Almeriában. Szükség is van a rengeteg motoron töltött időre, ugyanis a fiatal tehetség áprilisban rajthoz áll a legendás Le Mans-i 24 órás vb-futamon.
Komolyra fordult az idei felkészülése a H-Moto Team élversenyzőjének. Kovács Bálint immár minden idegszálával arra koncentrál, hogy minél jobb formába lendüljön, hiszen ebben az esztendőben rajthoz áll az Endurance-világbajnokság hátralévő futamain.
Persze nem lesz idegen számára a közeg, hiszen tavaly a cseh Exteria KSPCS Racing Team by Empora tagjaként bemutatkozhatott az Endurance-világbajnokság sepangi futamán. A 18 éves magyar versenyző tökéletesen meggyőzte a csapatvezetést a teljesítményével, akik bejelentették, további lehetőséget adnak az idei szezonban Bálintnak, aki áprilisban a legendás Le Mans-i pályán ismét aszfaltra gurul a hosszútávú világbajnokságon.
Nem véletlen, hogy a H-Moto Team teljesen átszervezte Bálint felkészülését annak érdekében, hogy a legismertebb 24 órás viadalra tökéletes állapotban érkezzen. Ennek megfelelően idén nem indult a katari bajnokságban, hanem végig az áprilisi versenyt szem előtt tartva ezres motorokkal készül. Nemrég érkezett haza Spanyolországból, ahol egy másik cseh csapat meghívására több napon keresztül egy Yamaha R1-es nyergében száguldott és gyűjtötte a kilométereket.
„A korábbi évekkel ellentétben idén nem Katarban készültem a szezonra, hanem Spanyolországban motoroztam. A helyszín mellett az jelentette a fő különbséget, hogy ezúttal nem versenykörülmények között hatszázas motoron ültem, hanem végre már ebben az időszakban is ezres motorral tehettem meg az idei első köreimet. Úgy érzem, a lehető legjobb döntést hoztuk annak tükrében, hogy áprilisban mi vár rám, hiszen most minden ezres motoron megtett méterre szükségem van a tökéletes felkészülés érdekében. Egy cseh csapat pilótájaként róhattam a köröket, ám nem a megszokott Suzuki nyergében, hanem ezúttal egy Yamaha R1-essel tesztelhettem. A spanyol napok rendkívül hasznosan teltek a számomra, hiszen a kintlétem alatt majd ezer kilométert tehettem meg. Karakterisztikában egy teljesen más motort ismerhettem meg, mint amilyen a Suzuki. Alulról, nyomatékból rendkívül gyors motor, nagyon könnyen kezelhető, könnyen fordul. A tesztlehetőségnek köszönhetően megismerhettem egy újabb márkát, és így könnyebb lesz a dolgom később, ha megint modellváltásra kerül majd a sor, már lesz tapasztalatom. Hogy mi a legnagyobb különbség a Suzuki és a Yamaha között? Nos, míg a Suzukival nagyon rá kellett mennem a minél háromszögesebb kanyarvételre a kigyorsítás végett, addig a Yamaha majdnem hatszázasként viselkedve, bármilyen kis helyre betehető volt a kanyarokban, és ugyanilyen könnyű volt a kigyorsítás is.
Ugyanakkor az is tény, a végsebesség tekintetében a Suzuki a jobb. Az enyhe időjárás miatt otthon folytatom a felkészülést, és a krosszozás, valamint az erőnléti edzések mellett rövidesen jöhet az első hazai teszt” – jelentette ki Kovács Bálint.
A 18 éves magyar motoros teljesítményével elégedett cseh csapat vezetői nem zárják ki annak a lehetőségét, hogy a H-Moto Team versenyzője az Endurance-vb mellett egy másik nemzetközi sorozatban náluk versenyezzen az idei szezonban.
Szöveg és kép: H-Moto Team