Válaszd a maxit! – Honda SH 300i

Eleged van az állandósult dugókból? Vagy egy laza kirándulásra vágysz? Az SH300i
nemcsak Európa nagyvárosaiban, de országútjain is otthon érzi magát. A legkarcsúbb, legkönnyebb és leggyorsabb középkategóriás robogó, meglepő erővel gyorsít másodmagaddal is, lelkiismeretesen teljesít a hétköznapokon és vidám társ a hétvégi kiruccanásokon. A kiszámítható menetidő, az egyszerű parkolás, az olcsó fenntartási költségek mind olyan indokok, amelyek egyre több autóst térítenek meg. A kétkerekűek világának igazi vonzereje azonban leginkább az, hogy robogózni jó.

A Honda népszerű SH robogócsaládjának legnagyobb tagjával, az SH300i-vel már egy éve a hazai utakon is találkozhatunk. A két kisebb testvér, az SH125i és SH150i régebbi ismerős.


Külső
Formája dinamikus, egyben elegáns, különösen a mély bordó fényezéssel mutatós. Külsejében az SH150i/125i testvéreire hasonlít, de a nagyobb géposztálynak megfelelően alakították ki idomait és felépítését, így változott az első idom, nagyobb a kipufogója és szélesebb a hátsó kereke. Különlegessége, hogy a középkategóriás robogók között a legkeskenyebbek közé tartozik, ami a nagy forgalomban jön jól igazán. Kényelmes az ülés és az üléspozíció is, köszönhetően az elöl keskeny ülésnek és a tágas lábtérnek. A 785 mm-es ülésmagasságával senkinek nem okoz gondot a biztonságos talajfogás. Az utas sincs hátrányos helyzetben, ülése elegendően széles, saját kihajtható lábtartója van, míg hátul csomagtartóként is funkcionáló kapaszkodó
keret nyújt plusz biztonságot. Manapság egyre nagyobb átmérőjű kerekekkel szerelik a robogókat is, hogy az esetenként rosszabb minőségű utakon is könnyebben boldoguljon a vezető. Ennek megfelelően az SH 16 hüvelykes, hatküllős alumínium öntvény kerekeket kapott, hátul meglehetősen széles, 130 mm-es gumival.


Motor
A blokk 27 lóerős maximális teljesítménye sokat sejtet. Az erő a modern technikának köszönhető. A 279 köbcentis, egyhengeres, négyszelepes motor vízhűtéses, az üzemanyag ellátásról PGM-FI programozott befecskendező gondoskodik. A modern blokk nagyon könnyű és kompakt, ami jól illik az SH300i karcsú jellegéhez. Fejlett technikáról árulkodik, hogy külön olajtartályból, olajfuratokon át kapják a kenést a mozgó alkatrészek. Speciális megoldás, hogy a főtengely nem golyós-, hanem csúszócsapágyas. A Honda V-Matic hajtás a robogóknál megszokott röpsúlyos kuplungot és fogazott szíjhajtást takar, így a váltás fokozatmentes és automatikus. Természetesen az SH is teljesíti a szigorú Euro3-as károsanyag-kibocsátási normákat nagy hatékonyságú HECS3 oxigénszenzoros katalizátorával.


Futómű
A motor karcsúságát annak köszönheti, hogy váza a kisebb SH változatokéval azonos méretű, de természetesen több helyen megerősítették az erősebb blokk igényeinek megfelelően. Az 1420 mm-es tengelytáv robogós körökben rövidnek számít, ez a könnyed fordulékonyságot szolgálja. Előre 35 mm-es hidraulikus teleszkópvillát, hátra
két rugós tagot szereltek. Az utóbbi csillapítóelemek előfeszítése állítható. A hátsó lengővilla-blokk egység vázhoz való kapcsolódása is új fejlesztés, a háromrészes mechanizmus elszigeteli a pilótát a motor okozta vibrációtól, emellett a futómű
segítségére van az útegyenetlenségek kisimításában is. Jó fordulékonysága mellett a nagy sebességű manőverezhetőségére sem lehet panasz, szinte sportos tulajdonságokat fedezhetünk fel az SH300i-ben. Mindehhez hatékony, kombinált fékrendszert adott a Honda, használatával kiegyensúlyozottan lassítható a robogó. Elöl a 256 mm-es féktárcsán háromdugattyús fékszerkezet található, míg hátul ugyanekkora tárcsát egy dugattyú lassít. A jobb oldali fékkar használatával az első fék két külső dugattyúja dolgozik, míg a bal oldali fékkarral a hátsó fék mellett az első fék középső dugattyúja is üzembe lép a maximális fékhatás érdekében. Aki még nagyobb biztonságra vágyik, az kérheti az ABS-szel és kombinált fékrendszerrel szerelt verziót, mely szélsőséges helyzetekben is kisegíti a pilótát.

Felszereltség
A robogó jellegből adódóan az SH számos rakodóhellyel rendelkezik, pakolhatunk a zárható ülés alá, az első idom kesztyűtartójába, akaszthatjuk csomagunkat a szintén itt található tartófülre, vagy vásárolhatunk hátsó dobozt is. A Honda nagyobb köbcentis motorjaihoz hasonlóan az SH300i is megkapta a HISS gyújtásvédelmi rendszert, de a védelmet tovább erősíthetjük a gyári extrák közül választott Averto riasztórendszerrel. Idén igazi színkavalkádból választhat az, aki az SH300i fürgesége és teljesítménye mellett dönt. A metálbordó, ezüst metál, gyöngyház kék, gyöngyház fekete, bézs metál és delfin szürke változatok közül ez utóbbi a Sporty verzióval jár együtt. A Sporty verzió jellegzetessége a különleges fényezés, a fekete kerekek és alsó villaszár, matt fekete bevonatú sárvédő és hátsó kapaszkodó, valamint a jellegzetes sport csík, mely végigfut a motorok minden elemén az első sárvédőtől kezdve az ülésidomig, összhangban a piros üléstűzéssel és a piros színű logóval.

Műszaki adatok

  • Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, 4-szelepes SOHC vezérlésű, egyhengeres

  • Lökettérfogat: 279,1 cm3

  • Furat x löket: 72 x 68,5 mm

  • Kompresszióviszony: 10,5 : 1

  • Max. teljesítmény: 20 kW 8000 1/min-nél

  • Max. nyomaték: 25,5 Nm 6000 1/min-nél

  • Üzemanyag-ellátás: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

  • Kuplung: automata, centrifugális

  • Váltó típus: automata V-matic

  • Váz: alul elvezetett acélcső

  • Első futómű: 35 mm-es teleszkópvilla 95 mm-es rugóúttal

  • Hátsó futómű: kettő hagyományos rugóstag 116 mm rugóúttal

  • Kerekek: U-keresztmetszetű hatküllős alumíniumöntvény

  • Fékek: elöl 256 x 4,5 mm-es hidraulikus tárcsafék három dugattyús féknyergekkel (*ABS), hátul 256 x 5 mm-es tárcsafék egy dugattyús féknyereggel (*ABS)

  • Méretek (HxSzxM): 2100 x 730 x 1220 mm

  • Tengelytáv: 1420 mm

  • Villaszög: 27°30’

  • Utánfutás: 98 mm

  • Ülésmagasság: 785 mm

  • Szabadmagasság: 136 mm

  • Üzemanyagtank térfogata: 9 liter

  • Menetkész tömeg: 169,1 kg (*172 kg)

*ABS-szel szerelt változat

Kép és szöveg: Honda Hungary

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes