Precíz kontrol – élvezetes motorozás

Nincs könnyű dolga a 2009-es 600-as Ninja-nak, a 2007-ben megjelent ZX6-R magasra tette a mércét a versenypályákra szánt teljesítményével. A modell frissítésnél a cél az volt, hogy a pilóta pontosabban tudja irányítani, kontrollálni a motort. Sikerült a motornál és
a futóműnél elért változásokkal, hogy a vezető sokkal jobban tudja kihasználni a motor adta határokat.

MOTOR

A pontosabb gázreakciók érdekében átdolgozták a befecskendező beömlő csatornáját, hogy a benzin-levegő keverék jobb áramlását érjék el, és jobb nyomaték átmenetet
biztosít minden fordulatszám tartományban. A gyertyapipába épített gyujtótrafó 12 %-kal nagyobb teljesítményt nyújt az elődnél, így a gyújtás is hozzátesz az alapkoncepció megvalósításához valamit. A motor belső részei sem maradtak érintetlenül, a dugattyúknak új profilja, a gyűrűknek kisebb feszítettséget adtak, így csökkentették
a súrlódási veszteséget.

A kipufogó gyűjtő csövének átalakításával sikerült jobb átmenetet elérni az alsó és középső fordulatszám tartományban, míg ez nem rontotta a felső tartomány teljesítőképességét. A motor tömegén is takarékoskodtak, könnyebb vezérmű tengelyek, magnéziumból készült dekli alkalmazásával. A váltóban keskenyebb fogaskerekek, átdolgozott váltó mechanizmus, beállítható csúszó kuplung dolgozik. A hűtő új formája és tartója is hozzájárul a súly csökkenéshez.

FUTÓMŰ

A könnyű futómű megvalósítása érdekében két részből álló hátsó váznyúlványt készítettek,
így a hátsó rész sokkal keskenyebb lett, és teljesen új kinézetet kapott.

A rezonátor box, a műszer egységgel és a tükrök tartójával egy egységet képez és a ram-air csatornával, így sikerült ismét egy kis súlyt megtakarítani. A hátsó sárvédő formája a ZX-10-est idézi, de a könnyebb anyag használatból adódóan ez sem olyan súlyos, mint az előző modellé. Az ülés-lábtartó-kormány elrendezése is változott, a kormány közelebb került az üléshez, így természetesebb helyzetet lehet felvenni menet közben. Az új ülés valamivel rövidebb, mint a régi, az utas ülés élénél vettek ki belőle, így az ígéretek szerint a motoros a különlegesen rövid hátsó résszel jobb összhangban van a futóművel. A keskenyebb hátsó rész kialakítás jóvoltából a lábak közelebb kerültek a vázhoz, és az ülés magasság is csökkent 5 mm-rel, a tank átszabásával a felső combok is új helyzetbe kerültek. A kormány lengéscsillapító a verseny pályák hangulatát idézi az Öhlins alkatrésszel.

A Showa gyár új első villája a BPF (Big Piston Front fork- első villa nagyobb dugattyúval, amely ebben az esetben 37 mm, az előd 20 mm szemben) húzó fokozatát felül, míg a nyomást alul lehet beállítani rajta. A félig úszóágyazású 300 mm átmérőjű féktárcsák acélból készülnek 6 mm-es vastagsággal első osztályú fékezést biztosítanak és verseny körülmények között is helyt állnak. A radiálisan kialakított főfék henger alkalmazásával jobban érezheti a vezető a nyomáspontot és könnyebb adagolhatóságot tesz lehetővé. A hátsó fék pedált is átdolgozták, hogy a vezető a pedál út középső részén jobban tudja adagolni a féket a 220 mm átmérőjű hátsó tárcsán.

TOVÁBBI ÚJDONSÁGOK

Optikailag a nagy testvérre emlékeztet a ZX6-R, ami nem csoda, hiszen sok alkatrész
az 1000-es Ninja alapján készül. A kipufogót takaró alsó idom beilleszkedik a felső idomba,
annak részét képezi első ránézésre. A fejidom is átalakult, a jobb szélvédelem, és a minimális oldalszél érzékenység érdekében. A lámpák is egységet képeznek az idei évtől, a helyzetjelző lámpák beépültek a fényszórók házába.

Az új műszerek is a nagy testvért idézik, a fokozat kijelző is részét képezi a műszerfalnak. A tervezők célja az volt, hogy egy pillanat alatt leolvashassa a vezető az információkat.

Kép: Kawasaki

Szöveg: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes