A Senda DRD új, R és SM változatban készül a következő évtől. Ezek a motorok mindig is a fiatal szíveket dobogtatták meg a motorozást éppen kezdőkét. Az új X-Treme és a Racing is meghaladják a legvadabb várakozásokat technológia és a sport teljesítmény tekintetében.
A Derbi Senda neve mindig egyet jelentett a szabadsággal, és igényes off-road modelleket
gyártott, amelyek a DRD (Derbi Racing Development) révén a legjobb, összetevőket kínálja egyenesen a versenypályáról exportálva.
Az 50-es osztály vitathatatlan vezetői, az R (Enduro) és az SM (Supermotard) változatai. A Senda DRD képviselik az off-road motorozás élvezetét, míg a DRD X-Treme és a Racing testesítik meg az értékeket a Derbinél, amely tökéletesen kielégíti a sport igényeket is. A DRD X-Treme és a Racing műszaki tartalmát és a stílust teljesen átdolgozták. Ez új grafikát, áramvonalas burkolatot, fényszórót és nyereg kialakítást jelent. Az új X-Treme változat enduro és supermotard változatai öröklik a prémium kategória szolgáltatásait és összetevőit a Racing változatban. Ezek közé tartozik a nagy teljesítményű fényszóró, integrált rajtszám panel és LED-es hátsó lámpa, amely a motorbiciklit elegáns, high-tech kinézettel ruházza fel, és egy igazi profi gép benyomását kelti.
Aztán ott van a multifunkcionális digitális műszerfal: az összes szükséges információ kéznél van egy kompakt, könnyű egységben. A robosztus felépítést kettős bölcső váz adja, ami nagy szilárdságú acélból készül és ez adja a Senda DRD modellek kiemelkedő mozgékonyságát. Az új Racing kiváló minőségű futómű elemekkel van felszerelve elöl és hátul, ahogy az elvárható a verseny változatoktól is. Elöl egy 41 mm-es villa rugóútja 195 mm (37 mm és 180 mm az X-Treme változatban).
A hátsó lengéscsillapító egy széles, ugyanakkor könnyű kétoldalas lengőkarral vezeti a hátsó kereket, amely alumínium a Racing modellnél és acél az X-Treme esetében. Mindkét modell túlméretezett fékrendszerrel készül, amely egy 260 mm-es tárcsát tartalmaz elöl, és egy 220 mm-es tárcsát hátul a maximális biztonság érdekében. Az R és SM változata az X-Treme és a Racing különböznek a szerelt kerekek esetében is. Míg az R enduro 21″ első keréken és egy 18″ hátsó keréken terep gumikon gördül, az SM supermotard 17-es „utcai” gumikat kapott elöl és hátul.
A meghajtásról folyadékhűtéses, 50 köbcentis, 2 ütemű motor gondoskodik, amely a DRD X-Treme és a Racing osztályában veri a mezőnyt teljesítményével, és a maximális nyomaték már rendelkezésre áll alacsony fordulatszámon. A jelenlegi kibocsátási szabályoknak (Euro2), megfelelnek mindezek ellenére. Könnyű, megbízható motort készítettek, ami vidám, mozgékony és sokoldalú.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio